8 mari probleme de rezolvat pentru succes în marketing afiliat

Află care sunt cele mari 8 probleme la care trebuie să găsești soluții dacă vrei să ai succes în marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
clear light bulb

Experiența mea de succes în marketing afiliat se rezumă până acum doar la promovare prin intermediul site-urilor de conținut. Știind deja să fac site-uri, mi-a fost cea mai la îndemână metodă de a testa și această posibilitate de monetizare. Bani din afiliere însă se fac din o mulțime de alte metode (PPC, cashback, cupoane, comunități etc), metode pe care sper să ajung să le stăpânesc și pe ele la un moment dat.

Având o idee despre cum funcționează toate aceste canale de promovare, am ajuns la o listă cu 8 puncte general valabile pentru care trebuie să te gândești la soluții înainte de a porni un nou proiect.

Cu cât vei reuși să rezolvi cât mai multe probleme din această listă, cu atât sunt mai mari șansele de a avea un proiect profitabil, de a transforma munca în plăcere și de a ajunge la un venit stabil nu doar un one time hit. Majoritatea oamenilor sunt atrași de povești de succes și de ideea că e un domeniu unde se muncește puțin și se câștigă mult. Dacă ești genul care crede că munca în fața laptopului nu e muncă, te provoc să faci un exercițiu de imaginație despre cum ai rezolva tu problemele identificate de mine mai jos.

Generarea de conținut

Pentru a fi competitiv dpdv. al conținutului, acesta trebuie să fie ieftin, rapid și de calitate. Regulile jocului (respectate inclusiv de competitorii tăi) însă te vor lăsa să alegi doar 2 opțiuni. Partea dificilă aici e să știi pe care cele 2 să le alegi în funcție de oportunitate.

Primul impuls la problema generării de conținut e să spui „Am bani, găsesc oameni care să se ocupe de asta” și pare că s-a rezolvat. Pentru a ajunge însă să transformi banii respectivi în pagini publicate pe site e mult de muncă. Imaginează-ți doar cum e să ții legătura cu 5-10-50 de oameni cărora trebuie să le spui ce au de făcut, să verifici ce au făcut, să-i plătești, să folosești conținutul produs de ei etc.

Diferențiere

Dacă ți se pare că ideea ta de proiect e atât de genială încât nu ai concurență, cel mai probabil te înșeli. În marketing afiliat în primul rând concurența este chiar site-ul care vinde produsul pe care tu-l promovezi și mai apoi proiectele altor afiliați. Orice tip de proiect copiat care nu are un diferențiator unic este sortit eșecului.

Oamenii geniali din această industrie nu au neapărat idei originale ci combinații de idei originale (citat Seth Godin). Iar aceste combinații de idei vin doar dacă ai acces la o resursă cât mai vastă de idei (din online, cărți, filme, presă, conferințe etc).

Vei copia și vei fi copiat la rândul tău, nu merită să-ți bați capul cu asta. Efortul trebuie să fie întotdeauna pe creativitate, nu poate copia nimeni ceva ce n-ai făcut încă (e tot un citat dar nu mai știu al cui).

Advertiseri

Magazinele online (sau anumite game de produse) vin și pleacă periodic. Business-ul tău care depinde direct de ele trebuie să stea în picioare și să genereze venituri în continuare. Nu este singurul aspect din strategia de risk mitigation a unui site de afiliere însă este cel mai important.

Pentru unele proiecte, un avantaj competitiv poate fi și rapiditatea cu care poți introduce la promovare produsele unui magazin online nou intrat în afiliere.

Evenimente de shopping

Crăciun, Paște, Back to School, Black Friday și altele sunt evenimente de shopping care cresc vânzările cu 3-4-5x față de oricare altă perioadă. Îți vei dori ca proiectul tău de marketing afiliat să fie pregătit să profite de aceste perioade. Gândește de la bun început metodele prin care poți profita de aceste evenimente și de posibilitatea de a le activa la o apăsare de buton.

Monitorizare și măsurare

De la bun început, un business de marketing afiliat trebuie să se bazeze pe date pentru a putea evalua și îmbunătăți performanța. Problema în acest caz constă că datele de care avem nevoie sunt răspândite în mai multe locuri (rețele de afiliere, analytics, platforme de publicitate/seo) și nu sunt într-un mod în care putem corela anumite acțiuni și efecte.

Trebuie să fii capabil să înțelegi care sunt cifrele care merită urmărite, de unde le poți extrage, cum te pot ajuta să tragi anumite concluzii și bineînțeles să ai acces la ele ori de câte ori e nevoie.

Bazele tehnice

Marketing-ul afiliat este un business care se întâmplă online. Ca în orice alt domeniu, nu poți face performanță într-un mediu care ți-e complet străin. Nu mă refer aici la aspecte foarte specifice (ex: programare) ci mai degrabă la chestii de cultura generală în online: cum se înregistrează un domeniu, ce înseamnă hosting, ce e un cookie, cum se înregistrează conversiile, debug, tracking, SEO, pixel, sitemap, feed, retargeting etc.

Cu cât cunoști mai bine întreg ecosistemul, cu atât îți va fi mai ușor să generezi combinații de idei și să găsești soluții de automatizare/scalare.

Costuri mici de trafic

Pentru a genera comisioane în marketing afiliat ai nevoie ca oamenii să dea click pe link-urile tale de afiliere. Adică ai nevoie de vizitatori pe site sau click-uri în campanii PPC. Cu cât găsești soluții cât mai ieftine de a atrage click-uri de la oamenii potriviți, cu atât vei păstra o parte cât mai mare din comisioanele generate.

Dependența de tine

Partea frumoasă a marketing-ului afiliat e că e o formă de venit semi-pasiv. Adică are în componență activități pe care le faci/plătești o singură dată și din care încasezi de mai multe ori pe termen lung. Ar fi și păcat ca un business așa de scalabil să fie limitat de cele 8-10h/zi pe care le poți aloca tu personal. Ca și opțiuni de a cumpăra timp ai 2 variante: angajați sau automatizare. Pornește de la bun început cu gândul că în viitor va trebui să muncești din ce în ce mai puțin. Această limitare impusă trebuie să te facă să-ți organizezi business-ul în așa fel încât să funcționeze cu un aport minim din partea ta.

Aceste 8 aspecte sunt genul de probleme pe care trebuie să le rezolve oricine își dorește să trăiască full-time din afiliere, adică să facă un business din asta. Dacă ești mai confortabil cu ideea de a avea un job stabil și de a face afiliere doar ca „side job”, nu cred că are sens să-ți complici existența căutând soluții la probleme pe care nu le ai.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
1 comentariu

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei. 

%d blogeri au apreciat: