Afiliat de nișă sau de volum?

Pentru că se apropie un an nou și inevitabil își face loc în mintea tuturor și lista de obiective, m-am gândit să fac o scurtă trecere în revistă a ce ai putea să-ți propui dpdv. al activității de marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
information sign on paper

Pentru că se apropie un an nou și inevitabil își face loc în mintea tuturor și lista de obiective, m-am gândit să fac o scurtă trecere în revistă a ce ai putea să-ți propui dpdv. al activității de marketing afiliat.

În urma articolului despre Capcanele CPC-ului în afiliere am fost abordat în privat (nu prea înțeleg de ce se feresc oamenii de discuțiile în mod public) de mai multe persoane care spuneau că sunt pe minus sau cu profit foarte mic deși investesc mii de lei/lună în reclame + timp consumat.

Asta m-a făcut să-mi dau seama că în mintea unora marketing-ul afiliat încă se află în top 5 variante de îmbogățit online cu 1h de muncă pe zi și că se simte lipsa unei strategii sau măcar a înțelegerii mai în detaliu a acestui business.

Dacă ar fi să recomand cuiva un obiectiv pentru 2023 l-aș pune să se decidă dacă vrea să fie un afiliat de nișă sau de volum. Acest obiectiv strategic te ajută să-ți setezi așteptările și să-ți poți crea ulterior și obiectivele S.M.A.R.T pentru munca de zi cu zi.

Afiliat de nișă

Afiliatul de nișă are 1-2-3-10 site-uri de conținut (pe nișe bine delimitate), își scrie mai degrabă singur conținutul și se bazează pe SEO pentru a aduce vizitatori pe site-uri.

Creșterea (ca trafic și venituri) este lentă dar constantă (dacă există și constanță în generarea de conținut nou) iar cea mai mare parte din venituri e catalogată drept profit pentru că n-are cheltuieli de promovare (+80% rată de profitabilitate).

Timpul său e limitat și nu poate publica singur 100 de articole/zi, deci singura variantă de creștere (mai) accelerată este externalizarea conținutului.

  • Mai mult conținut => mai mult trafic
  • Mai mult trafic => mai mulți bani
  • Mai mulți bani => mai mult conținut
  • …și o luăm de la capăt.

Cu cât conținutul e mai mult cu atât devine mai dificilă mentenanța site-urilor (actualizarea conținutului).

În funcție de nișă, capacitatea unui site de a atrage trafic gratuit din SEO este limitată. Pentru un nivel de lifestyle business, recomandarea mea e să țintești intervalul de 5000-10000/vizitatori pe zi organic din Google. Asta ți-ar aduce câștiguri similare cu un job bine plătit într-un oraș mare din România, dar cu libertatea de a munci în ritmul propriu, pentru tine.

Afiliat de volum

Afiliatul de volum se uită la 2 chestii: cât plătește pentru publicitate vs cât încasează din comisioane. Nu are întotdeauna un site (dacă face PPC clasic) dar cel mai probabil face CSS (unde e obligat să aibă un site) sau deține un site de tip cashback/comparator prețuri/cupoane etc (unde scopul principal e să investească în creșterea comunității).

După ce încasează comisioanele și plătește publicitatea, acest afiliat foarte rar depășește 20-30% rată de profit. E ușor de înțeles că dacă-ți dorești câștiguri mari (ca valoare absolută) trebuie să fii pregătit să faci investiții mari.

Odată ce ai această pârghie a volumului poți avea beneficii atât de la Google Ads (de ex. partenerii CSS care au costuri cu 20% mai mici sau facturare lunară cu termen de plată la 30 zile) cât și de la advertiseri (de ex. exclusivitatea de a face PPC deci lipsa oricărei concurențe pe acest canal).

  • Mai mulți bani investiți => mai multe date colectate (ce merge, ce nu)
  • Mai multe date => campanii mai performante
  • Campanii performante => mai mulți bani câștigați
  • Mai mulți bani câștigați => mai mulți bani de investit
  • … și o luăm de la capăt.

La PPC de exemplu dacă faci CSS ai acces la informații la care mulți afiliați nu au (top cele mai căutate produse pe diverse criterii, evoluție săptămânală etc). Ți se deschid niște uși care de obicei sunt închise.

Personal

Personal încă jonglez cu ambele, n-am găsit încă the secret sauce pentru nici una și momentul în care mă voi decide va fi și momentul în care mă voi dedica 100% afilierii. Ambele mi se par că au același nivel de risc, vin cu același tip de provocări și cu același nivel de muncă. Doar că uneori mi se face dor să pornesc un site nou 🙂

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
1 comentariu
  • Ciprian Drăgoi
    david30 decembrie 2022 12:38Răspunde

    Din pacate, daca te bazezi pe SEO stai la mila google. Te poti trezi intr-o dimineata ca ti-a picat traficul cu 90%, pentru ca a schimbat algoritmul google (cum s-a intamplat cu panda). In varianta 2, daca nu stii ce faci poti pierde o gramada de bani. In cocluzie, in ambele vairante stai la mila google, in prima varianta poti pierde timp, in a doua bani 🙂

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.