Avantaje și dezavantaje ale nișei de cadouri în marketing afiliat

Află ce avantaje și dezavantaje are nișa de cadouri în marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Când am început site-ul de cadouri bazat pe afiliere, în 2013, mi-aș fi dorit să găsesc un astfel de articol, mă scăpa de câteva așteptări nerealiste pe care le-am avut la început. Pe vremea aia oricum eram destul de kamikaze încât dacă-mi intra o idee în cap, o puneam în practică destul de rapid fără să analizez prea mult.

Un lucru pe care l-am realizat despre cadouri online: majoritatea oamenilor caută pe internet cadouri doar pentru inspirație, fiind cel mai probabil deja într-un mall neștiind ce să cumpere. S-a schimbat acum puțin comportamentul datorită pandemiei dar eu cred că e doar o schimbare temporară.

Hai să vedem dacă avantajele și dezavantajele de mai jos te vor convinge să dezvolți un proiect de afiliere pe nișa de cadouri.

Avantaje

Orice poate fi un cadou

Majoritatea cadourilor sunt produse care sunt considerate normale (haine, electrocasnice, parfumuri, cărți) nicidecum genul de produse pe care le găsești în magazinele strict de cadouri (amuzante, cu tentă sexuală, gadget-uri etc). Până la urmă și un boloboc poate fi un cadou inspirat dacă cel care îl primește lucrează în construcții.

Rată de retur mică

Fiind cumpărate pentru a fi oferite cadou, rata de retur este infimă. Nu-și bate capul nimeni cu returul dacă produsul pe care l-a primit nu-i place. Și oricum ar fi complicat putând să facă asta doar cel care l-a cumpărat.

Gamă largă de subiecte / abordări

Poți genera conținut foarte divers de tipul evergreen din care să generezi comisioane ani la rândul. Necesită muncă multă de research pentru că trebuie să faci recomandări de cadouri și orice putând fiind un cadou, trebuie să găsești genul de produse care chiar se potrivesc sărbătoritului. Trebuie să fii cu ochii și pe trenduri pentru că în fiecare an apare un tip de produs după care lumea e înnebunită (vezi kendama).

Dezavantaje

Comandă medie mică

Foarte puține sunt ocaziile în care să dai 1000 lei pe un cadou. Comanda medie e în jurul a 150 lei, însă raportat la o rată de retur considerabil mai mică decât în alte industrii, asta n-ar fi un impediment atât de mare.

O dată e Crăciunul

Există aniversări și motive de sărbătoare în fiecare zi din an însă nicio perioadă nu se compară cu 1-20 decembrie. Se observă foarte ușor și pe Google Trends cât de mare e interesul față de restul anului.

Rată mică de conversie

Cum spuneam la început, foarte mulți oameni doar se inspiră din recomandările de cadouri de pe internet. Practic vor să vadă ce tipuri de produse (nu neapărat un produs anume) s-ar potrivi pentru o anume persoană sau un anume eveniment.

Ai testat nișa de cadouri? E vreun avantaj / dezavantaj pe care l-ai identificat și mie mi-a scăpat? Lasă un comentariu.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.