Avantaje și dezavantaje ale nișei de fashion în marketing afiliat

Află care sunt câteva aspecte importante de luat în calcul dacă vrei să promovezi nișa de fashion în marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Motivul pentru care am hotărât să dezvolt un site monetizat prin marketing afiliat din nișa fashion n-a fost nicidecum că aș fi un mare fashionist sau că mă pricep la haine. Mă interesa în principal un domeniu unde să am o foarte mare varietate de produse și de advertiseri.

Chiar și acum este domeniul cu cea mai largă varietate de magazine (peste 100 în 2performant) și un număr de produse disponibile de peste 2 milioane. Bineînțeles că unele dintre ele se repetă la mai multe magazine dar ideea e că există o varietate foarte mare de opțiuni de promovare.

Personal eram sceptic în a comanda haine / încălțăminte online având marea temere că nu s-ar potrivi mărimea. Dar magazinele tot apăreau, deci era un domeniu profitabil chiar și în ciuda ratei de retur pe care o credeam foarte mare.

Dacă vreodată te bate gândul în a dezvolta un site de fashion pentru marketing afiliat, uite câteva aspecte pe care ar fi bine să le cunoști.

Avantaje

Comision mare

Un comision de 10% este considerat unul mediu, existând advertiseri chiar și cu 15-20%. Comparând cu alte nișe de masă precum home&deco sau IT&C, valoarea comisionului este consistent una mai mare.

Diversitate mare de advertiseri

Orice stil de haine/încălțăminte ai căuta, în online există o diversitate mult mai mare decât în magazinele fizice. Există branduri sau producători care vând doar online iar produsele sunt unele de foarte bună calitate și cu priză la public.

Sezon continuu

Hainele fiind un produs de masă, au căutare tot timpul anului. În offline sunt cunoscute cele 2 mari perioade de reduceri din ianuarie și septembrie însă în online aceste evenimente de reduceri sunt mult mai dese și la prețuri mai bune decât cele din mall.

Comandă medie mare

Comanda medie în nișa de fashion este 50 EUR iar rata de conversie de 2.5%. Făcând niște calcule rapide (și estimând că vei fi în aceste medii) putem concluziona că dintr-un site de fashion cu 500 vizitatori pe zi vei avea comisioane de 50 EUR/zi. Cu o rată de anulare de 20-30% vei ajunge la ~1000 EUR/lună.

Dezavantaje

Rata de retur mare

Dat fiind faptul că mărimile diferă în funcție de brand, croi, material etc, cel mai mare minus al acestei nișei este rata mare de retur pe care eu o estimez (din rezultatele proprii) la 20-30%. Magazinele încearcă și ele să reducă acest procent prin diverse opțiuni (retur gratuit, retur la easybox etc) și cred că odată cu trecerea timpului se va duce din ce în ce mai jos.

Durata de viață a produselor

Ca magazin, dacă vrei să fii competitiv trebuie să schimbi constant oferta (la câteva luni). Ăsta e un minus pentru un afiliat pentru că trebuie să modifice constant conținutul site-ului cu noile produse (mai puțin dacă e un proiect pe bază de feed-uri care se actualizează singur).

Stoc de mărimi limitat

E destul de greu ca magazin să ai stoc fizic pentru toate mărimile. Asta înseamnă că tu vei trimite trafic targetat, pe cineva care vrea să cumpere un pulover pe care tu l-ai prezentat ca fiind disponibil, urmând să vadă că pe site mărimea de care el are nevoie să nu fie disponibilă. Stocurile se mișcă însă sunt șanse mari ca asta să fie motivul principal pentru ca un click să nu se tranforme în conversie.

Exemple de site-uri de afiliere în nișa de fashion

Probabil te întrebi ce fel de site ai putea dezvolta și cum poți integra link-urile de afiliere. Exemplele de mai jos au fost descoperite după câteva minute de research pe Google și nu sunt clasificate într-o anumită ordine sau cu vreun anume interes.

Ești implicat în afiliere în această nișă? Lasă un comentariu cu ce alte avantaje/dezavantaje ai întâlnit.

Categorii
Analize
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.