Avantaje și dezavantaje ale nișei de home&deco în marketing afiliat

De ce să promovezi (sau nu) produse din gama home&deco prin marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Marile magazine de bricolaj și mobilier (dedeman, mathaus, bricodepot, naturlich, ikea) au început să fie prezenți pe internet sub formă de magazin online de doar 3-4 ani. Destul de târziu raportat la alte domenii precum IT&C, cărți, fashion unde vorbim de >10 ani însă justificat dpdv. business. Oamenii nu erau pregătiți să cumpere online produse de valoare mare, voluminoase și care (uneori) necesită montaj specializat.

Avantajul intrării târzie în piață e că au intrat cu site-uri bine puse la punct, produse bine documentate (poze, descrieri, specificații tehnice, video-uri de prezentare), livrare cu utilaje specifice (ex: lize pentru scări), echipe de montaj, consultanță etc. Practic încearcă să elimine orice teamă ar avea cumpărătorul.

Iar asta s-a văzut în creșterile din această nișă de 30-40%/an din ultimii 2-3 ani.

Ce tipuri de produse se încadrează în nișa home&deco?
Mobilier, decorațiuni, electrocasnice, textile (lenjerie pat, perdele, covoare etc), bricolaj, unelte de grădină, iluminat, smart home, agricultură, instalații sanitare, ustensile de bucătărie, supraveghere video. Cu aceste exemple aș zice că am acoperit 80% din toată nișa.

Avantaje

Număr mare de advertiseri

Peste 100 de magazine înscrise în cele mai mari 2 rețele din România cu care poți colabora. Practic ai 3-4 advertiseri pentru fiecare din exemplele de produse mai sus. Această nișă este una destul de largă, putând să găsești zeci de subnișe pe care le poți aborda pe fiecare în parte și genera conținut foarte variat.

Comision mare

Te poți aștepta la o gamă de comisioane între 1% pentru electrocasnicele mari și de 15% pentru decorațiuni sau ustensile de bucătărie. Comisionul mediu pe întreaga nișă aș zice că e 5-7%, unul destul de mare având în vedere comanda medie despre care vei citi mai jos.

Comandă medie mare

Luându-ne dupa raportul în timp real al 2Performant pentru acest indicator, observăm că Average Order Value este de aproape 700 lei. Asta înseamnă că te poți aștepta la un comision mediu de 40-50 lei, excepție dacă alegi să promovezi o subnișă cu produse de valoare mică (ex accesorii pentru baie/bucătărie, mici textile, decorațiuni).

Rată de retur mică

Atunci când alegi o canapea sau o chiuvetă, în principiu research-ul este unul temeinic. Faci măsurători, alegi o culoare/formă care să se potrivească cu restul casei etc. Asta înseamnă ca atunci când oamenii vor cumpăra, șansele de retur sunt minime, cel mai întâlnit motiv fiind deteriorarea în timpul transportului dar care într-un final tot se comisionează pentru că doar se înlocuiește produsul nu se renunță complet la cumpărare.

Dezavantaje

Ciclu scurt de viață al produselor

La fel ca și în fashion, și industria de home&deco este una destul de sensibilă la gusturi și trenduri. Asta înseamnă că anual se schimbă gama de produse, acest lucru necesitând muncă suplimentară din partea afiliatului pentru a actualiza periodic produsele promovate.

Durată mare de aprobare a comisioanelor

Majoritatea advertiserilor aprobă sau resping comisionul la 30 zile după data livrării produsului (atenție! livrării nu achiziției). Timpul de livrare în această nișă pleacă de la 1 zi pentru produsele mici și până la 2 luni pentru cele complexe (ex. seturi de mobilier de dormitor). De obicei mobilierul mare se face la comandă, nu ține nimeni în stoc câte 10 bucăți de canapele din 20 de modele diferite. Pentru cei care promovează prin trafic plătit poate duce la probleme de cashflow destul de rapid.

Rată de conversie mică

De obicei fiind vorba de produse de valoare mare, decizia se ia într-un timp destul de lung, după mult research. Având și multe opțiuni la dispoziție (stiluri, materiale, culori), se face mult window shopping în speranța găsirii produsului perfect. Asta duce în general la o rată de conversie scăzută pentru proiectele generaliste/de inspirație. Poți rezolva totuși această probleme printr-un conținut în care ajuți vizitatorul să se decidă mai repede pe baza informațiilor pe care i le oferi.

Ai testat nișa de home&deco? E vreun avantaj / dezavantaj pe care l-ai identificat și mie mi-a scăpat? Lasă un comentariu.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
2 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Bogdan2 ianuarie 2022 15:20Răspunde

    Fiecare nișă are avantajele și dezavantajele ei. Cel mai bine e să ai un site pe fiecare nișă 😁

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi2 ianuarie 2022 15:40AutorRăspunde

      Primele 20 de site-uri sunt mai grele… 🙂

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei. 

%d blogeri au apreciat: