Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 90

În luna 3 pot spune că am un site complet funcțional care are nevoie doar de conținut.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
flight sky earth space

Articolul precedent aici

Cum au decurs ultimele 30 zile din acest proiect, în ordine cronologică și cu timpul consumat.
Zilele care lipsesc sunt cele în care n-am făcut nimic pentru acest proiect.

Ziua 1 (1h):

Am identificat în WordPress lipsa unui shortcut pe care-l folosesc destul de des. Și anume analiza unui articol în Google Search Console. Așa că am făcut un modul de WordPress care adaugă un link rapid către GSC în admin-ul WordPress pentru fiecare articol.

Ziua 3 (1.5h):

Am mai publicat încă 5 articole. Treaba cu scrisul articolelor merge mai repede decât mi-am propus. Și anume se pare că pot primi săptămânal 10 articole de la 2 scriitori. Adăugarea și structurarea în WordPress îmi ia mai mult decât sunt eu obișnuit pentru alte site-uri. O văd totuși doar ca pe o chestie temporară pentru că nu am de gând să public constant 40 de articole/lună. De mentenanță mă mulțumesc cu 2/săptămână.

Ziua 8 (1.5h)

Am mai publicat 5 articole. Nu sunt genul care să țină articolele ca draft doar de dragul de a părea că am o politică editorială constantă. Imediat când le am, le public. Nu cred în ideea că Google preferă site-urile care publică periodic conținut nou. Un rezultat (cel puțin pe nișa asta) este relevant indiferent dacă site-ul este unul cu 5 sau cu 1000 de articole.

Ziua 10 (1.5h):

Publicat încă 5 articole informative. Următoarele vor fi de tip monetizabil și pentru acestea brief-ul este mult mai detaliat. Pentru calibrare cu scriitorul, voi aștepta să-mi predea primul astfel de articol pentru a fi sigur că brief-ul meu este destul de clar.

Din păcate a trebuit să întrerup colaborarea cu încă un scriitor pentru că deși respecta brief-ul, exprimarea era destul de forțată și se observa ușor că nu e persoană foarte familiarizată cu domeniul. Oricât te-ai documenta, cuvintele curg altfel atunci când mare parte a informațiilor vin direct din minte/experiență.

Ziua 14 (2h)

Am mai bibilit la design, mărimi de fonturi, spațieri. Până la urmă am fost totuși inspirat cu tema aleasă, am avut destul de multă flexibilitate încât să o fac cât mai simplă/rapidă. N-am de gând să devină un forum acest site așa că am dezactivat comentariile, n-am pus link-uri/iconițe de share pe social media (cine vrea să dea share știe să copieze link-ul) și alte briz-briz-uri.

Am tot amânat brief-ul pentru un articol monetizabil dar astăzi mi-am propus să-l trimit. Încă nu m-am apucat nici de modulul pentru produse, pur și simplu am fost mai atras de celelalte proiecte de unde văd că vin bani în fiecare zi 🙂

Ziua 18 (1h)

Am scris primul brief pentru un articol monetizabil. A trebuit să fac ceva research să văd ce rankează pe prima pagină și să ma inspir/să văd ce nu abordează ceilalți. Am găsit articole foarte lungi pe care probabil nu are nimeni răbdare/timp să le citească. Așa că structura articolelor mele va fi mai simplificată în așa fel încât oamenii să-și dorească să le citească (păstrând totuși informațiile esențiale necesare deciziei de cumpărare). Am făcut același research și pe .com și acolo am găsit fix această abordare la care am ajuns și eu după ce am văzut ce e pe .ro

Good idea

Site-ul va fi făcut public la 1 septembrie însă dacă nu ai răbdare până atunci poți afla instant adresa site-ului contra unei sume de $9 accesând acest link.

Ziua 19 (1h)

Am făcut niște widget-uri custom pentru WordPress pe care le voi folosi pentru generarea de link-uri interne. Într-un astfel de site e important să ai cumva diferențiate articolele monetizabile de cele informaționale (eu de exemplu le-am pus un tag specific dar care nu este afișat nicăieri). În acest fel pot identifica programatic anumite tipuri de articole și face ceva cu ele (afișa altfel sau injecta în anumite locuri etc). Am de gând ca acest tag să-l trimit și ca event în Google Analytics pentru a-mi da seama rapid cât trafic ajunge pe fiecare tip de articol.

PS: Învață programare web! Nu pot descrie sentimentul de a putea fi capabil să implementezi în site tot ce-ți trece prin minte.

Ziua 20 (2h)

Pentru produse am hotărât într-un final să nu dezvolt de la 0 un modul ci să mă folosesc de unul deja existent numit Pods care permite crearea unei postări de tip Produs cu ce tipuri de câmpuri am eu nevoie. Mă voi folosi de programare pentru a integra produsele în articole în modul pe care mi-l doresc. Aș fi putut să mă folosesc de CMS-ul pe care-l am deja creat pentru management-ul de produse (și care are o mulțime de automatizări) însă în caz că vreau să vând site-ul tot ar trebui să-l decuplez și ar fi și mai dificil să fac asta în timp ce site-ul funcționează și are vizitatori. Prefer ca acest site să fie complet independent de ecosistemul pe care mi l-am creat deja și să depindă doar de WordPress.

Mi-a trecut prin minte să folosesc plugin-ul Woocommerce pentru administrarea produselor însă pentru ce am eu nevoie acest modul aduce foarte mult balast și incertitudine. Pods în schimb este mult mai light și mult mai aproape de necesitățile mele.

Ziua 22 (4h)

Am continuat lucrul la sistemul de produse și am ajuns să am 3 tipuri de shortcode-uri pe care le pot integra în articole acolo unde vreau să apară anumite produse.

  • Listare cu 3 produse pe coloană
  • Listare orizontală tip tabel
  • Produs single

Sunt foarte mulțumit de alegerea făcută cu Pods. Practic se folosește de baza de date standard a WordPress-ului și salvează câmpurile extra ca meta data iar produsele ca postări clasice. Mai simplu de atât nu se putea.

În această etapă am dat mare importanță felului în care e prezentată informația pe mobile. Peste 80% din traficul web e deja mobile și de multe ori programatorii lasă să se reașeze informația by default în loc să facă diverse ajustări special pentru telefoanele mobile.

Ziua 23 (1h)

Am primit și primul articol monetizabil. L-aș nota cu 8 din 10 dar sincer e mai mult decât speram pentru un prim astfel de articol. Colaborarea cu un scriitor necesită timp și calibrare. E un sweet spot care trebuie identificat de ambele părți (cât de detaliat să scriu eu brief-ul și cât de detaliat are el/ea nevoie). Din fericire persoana pe care am găsit-o este foarte proactivă și face eforturi să ajungem pe aceeași lungime de undă, lucru care cred că se va întâmpla foarte curând.

Ziua 25 (3h)

Am publicat primul articol care conține link-uri de afiliere. Destul de târziu la aproape 3 luni de la începerea proiectului însă mulțumit că am toate procesele in place pentru a putea lucra organizat și a profita la maxim de traficul care va veni. Adică am un site frumos, cu informație bine organizată și cu un SEO on-page decent. Acum tot ce trebuie să fac e să mă focusez pe crearea de conținut.

Durata de publicare a unui articol monetizabil (primit ca PDF) pe site este de aprox 1h. cu tot cu research-ul de produse și inserarea lor. Aici mai e loc de optimizat, încă dau multe copy/paste-uri și navighez printre multe tab-uri pentru această operațiune.

Ziua 26 (1h)

Scriitorii de care am vorbit până acum scriu conținutul principal (paragrafe mari de text) însă în cadrul articolelor monetizabile produsele sunt prezentate și ele separat (descriere, avantaje, dezavantaje etc). Aceste mici texte sunt scrise de alte persoane și sunt realizate printr-o platformă creată în ultimii ani (pe care o folosesc pentru toate proiectele). Am reușit integrarea WordPress-ului cu această platformă în așa fel încât pot genera rapid și astfel de conținut. Decuplarea se face foarte ușor (în caz de vânzare) și nu influențează cu nimic management-ul produselor în admin-ul WordPress.

Ziua 29 (1h)

Închei luna cu încă 2 brief-uri trimise către scriitor. Subiectele le aleg destul de random, n-am o strategie ca în perioada X să completez topicul Y. Cu timpul vor fi toate complete oricum.

Am uitat să menționez că zilele trecute am încercat și înscrierea în Adsense mai ales că articolele informative au destul de mult text. Din păcate site-ul n-a fost acceptat (deși pare destul de plin de conținut la prima vedere).

Final de lună

Închei luna cu 16 articole publicate (1 monetizabil). Conform Search Console, toate articolele au fost deja indexate și începe să vină și puțin trafic.

Din punct de vedere tehnic totul e pregătit pentru a publica articole cât mai multe. Nu sunt totuși mulțumit de numărul de click-uri pe care trebuie să-l dau pentru a popula un articol monetizabil cu produse. Adevărul e că ștacheta e foarte sus având în vedere că pe alte site-uri proprii pot face asta cu un singur click 🙂

Cifre

  • Articole Publicate: 16
  • Total Articole: 26
  • Vizitatori (sesiuni): 31
  • Nr. Comisioane: 0
  • Val. Comisioane: 0
  • Cheltuieli: 1144 lei (conținut)
  • Ore consumate (timp propriu): 21.5h
Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Experimente
3 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Ciprian29 aprilie 2022 8:57Răspunde

    Felicitari pentru ce ai facut pana acum. Mi-am facut ceva asemanator dupa ce am citit majoritatea articolelor de aici si am ajuns la performanta sa imi scriu singur cate 1 articol pe zi. Mai am integrat un Shop unde fac recenzii de produse cu descriere si la ce te ajuta produsul respectiv si ajung si la 4-5 recenzii pe zi scrise cand am timp.

    Multumesc pentru informatii, unele mi-au fost de mare ajutor.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi29 aprilie 2022 9:13AutorRăspunde

      Brilliant! Mulțumesc și eu pentru aprecieri.

  • Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 120 - Afiliatti.ro27 mai 2022 17:31Răspunde

    […] Articolul precedent aici […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.