Rapoarte pe care trebuie să le facă lunar orice afiliat de conținut

Ce tipuri de rapoarte fac lunar și mă ajută în activitatea de afiliere.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

În marketing afiliat exista 3 elemente de bază pe care trebuie să fii cu ochii: trafic, clickuri și conversii (valoare și rata de conversie). Scopul ar fi să-ți dai seama uitându-te pe axa timpului pe ce fel de trend ești și dacă poți face conexiuni de tipul acțiune-rezultat (ex: ai schimbat fața site-ului => ai avut mai multe click-uri etc).

Nu știu dacă mai e valabil în zilele noastre acest sfat, dar lucrează doar cu rețele/platforme proprii de afiliere care îți oferă astfel de date legate de performanță. Unele din ele sunt limitate ca perioadă de timp pentru care poți scoate rapoarte (de ex. 2Performant) și e important să nu uiți să scoți datele cât încă mai poți.

Ca metodă de salvare, e de ajuns să-ți faci un excel în Google Docs cu numele site-ului și cu Sheet-uri diferite pentru fiecare an în care să-ți notezi în fiecare lună măcar următoarele date:

  • Sesiuni
  • Click-uri
  • Număr conversii
  • Valoare conversii
  • Rată de conversie
  • Comision mediu
  • Cheltuieli
  • Profit

În Google Docs poți folosi formule pentru a calcula rata de conversie, comision mediu, profitabilitate sau poți genera grafice cu evoluția unui anume KPI ca să fie totul mult mai vizual.

Trafic

Google Analytics este metoda deja standard de a analiza tot ce ține de vizitatorii site-ului, proporția surselor de trafic, ce pagini sunt vizitate cel mai mult/puțin etc. Dacă ai pretenția să câștigi bani dintr-un site, această platformă trebuie să-ți fie foarte familiară și să te miști prin ea ca gâsca-n apă.

Îți recomand să nu faci trecerea la Google Analytics 4. Pentru un simplu site web este foarte confuză treaba și nu ajungi rapid la informațiile de care ai nevoie.

La ce mă uit eu lunar în Analytics:

  • Număr sesiuni
  • Număr de vizitatori noi/care s-au întors (e bine să ai cât mai mulți care se întorc)
  • Pagini vizitate / sesiune (înseamnă că design-ul site-ului îi încurajează să navigheze) – de verificat în funcție de device
  • Bounce rate (e bine să fie cât mai mic)
  • Top pagini pe care au ajuns (caut anomalii de genul pagini foarte vizitate dar care au Bounce rate mare sau Durată Mică a Sesiunii)

Clickuri

În unele platforme de afiliere acest KPI este unul global (în caz că ai mai multe site-uri înscrise) și nu poți afla numărul de click-uri pentru fiecare site în parte.

În funcție de platformă, poți de exemplu pune un parametru GET în structura link-ului de afiliere (https://link….&tag=site.ro) și în acest fel poți face diferența între site-uri.

Pentru a rezolva acest lucru, am setat în Google Analytics urmărirea conversiilor (conversia = click pe link-ul de afiliere). Asta vine și cu marele avantaj că poți vedea pentru orice KPI oferă standard Analytics asocierea cu numărul de click-uri. Adică poți vedea de exemplu pagina care a generat cele mai multe click-uri sau câte click-uri desktop vs mobile etc.

Vei avea nevoie de ceva cunoștințe tehnice ca să faci asta, long story short ar fi ca la accesarea oricărui link de afiliere să se ruleze un cod javascript asemănător cu acesta:

gtag('event', 'Click', { 'event_category': 'Articol', 'event_label': 'click' });

Conversii

La fel ca la click-uri, unele platforme nu oferă statistici de conversii pentru fiecare site separat. Pentru că n-am vrut să-mi bat capul cu modul de funcționare al fiecărei platforme în parte, export fișierul .csv cu toate conversiile și fac filtrare în coloana Referrer dupa domeniul site-ului și în acest fel primesc numărul exact de conversii pentru fiecare site în parte.

Dacă folosești în metoda de promovare Google Ads indirect (adică reclame care trimit către site-ul tău nu direct către advertiser) în acest fel poți afla și conversiile venite în urma Google Ads (filtrând coloana Referrer după termenul gclid).

SEO

Pentru că metoda mea preferată de promovare este SEO, mă interesează să știu că profit financiar de orice poziție bună o au paginile site-ului meu în SERP. Asta înseamnă că trebuie să corelez performanța SEO cu performanța afilierii pentru fiecare pagina în parte și să identific de ce unele pagini poziționate fruntaș nu generează conversii.

Pentru asta am dezvoltat un sistem prin care pot genera pentru fiecare pagină în parte un raport de genul. Informațiile vin din Google Search Console și din fișierele .csv cu conversii oferite de platformele de afiliere.

PPC

Personal nu fac PPC ca să știu ce fel de date l-ar ajuta pe un astfel de afiliat însă dacă există vreun cititor dornic să completeze acest paragraf, îl rog să-mi dea un mesaj la kleampa[]gmail.com și mă voi face un update.

Tu ce fel de rapoarte folosești?

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie Unelte
1 comentariu
  • Știri #73 - Lumea SEO PPC3 februarie 2022 11:21Răspunde

    […] Rapoarte pe care trebuie să le facă lunar orice afiliat de conținut – Afiliatti.ro […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.