Manifestul „Afiliatti”

Marketingul afiliat ca sursă de trafic poate aduce o contribuție importantă la cifra de afaceri a unui advertiser. De partea cealaltă, sunt din ce în ce mai mulți afiliați implicați full-time în această activitate. Afilierea este un ecosistem în care depindem unii de alții.

Rețelele de marketing afiliat au propriile reguli, advertiserii au și ei la rândul lor propriile condiții, a venit momentul ca și noi, afiliații, să ne facem un set de reguli generale pe care să le impunem în relațiile de colaborare.

O relație de afiliere trebuie să fie în primul rând una de win-win-win. Tocmai de aceea înțelegem și respectăm regulile de bun simț într-o astfel de colaborare:

  • nu PPC direct (doar dacă e permis în condițiile programului de afiliere)
  • nu brand bidding (nu ne folosim de numele magazinului în campaniile PPC)
  • nu promovăm informații false pentru a trimite click-uri (ex: coduri de discount inexistente)

Nu ne este străin efortul pe care un advertiser l-a realizat pentru a crește un brand și respectăm măsurile pe care le acesta le poate lua pentru a-l proteja.

Am observat însă de-a lungul timpului anume tipuri de comportament din partea advertiserilor care au rămas nesancționate de rețeaua de afiliere și care au rolul de a profita într-un mod inechitabil de munca gratuită a afiliaților.

Lista de mai jos conține tipuri de acțiuni pe care membrii Afiliatti nu le vor accepta și vor opri promovarea acelui advertiser dacă în 7 zile de la comunicare nu sunt remediate.

La fel cum nouă, afiliaților ni se pare normal să acceptam regulile de bun simț impuse de rețea, ne așteptăm și din partea advertiserilor și a rețelelor să ia în calcul următoarele aspecte.

1. Tracking în aplicațiile mobile

Dacă un advertiser, pe lângă website are disponibilă și o aplicație mobilă, tracking-ul conversiilor trebuie implementat și în aplicație. De cele mai multe ori când există o aplicație mobilă, vizitatorul când ajunge pe site este redirecționat în aplicație. Este incorect pentru un afiliat care trimite vizitatori pe site (implicit în aplicație) să nu-i fie oferit comisionul în caz de achiziție.

2. Impunerea afiliaților cum să-și promoveze site-ul

Activitatea unui afiliat se poate compara cu cea a unui business. Există o strategie de marketing, bugete și oameni implicați. E absurd ca un advertiser să condiționeze afiliatul să nu facă SEO pe anumiți termeni sau campanii PPC pentru site-ul propriu (care conține linkuri către advertiser). Afiliatul are rolul de a aduce vânzări și va încerca să se folosească de toate sursele de trafic posibile (respectând regulile de bun simț de mai sus). Acesta este jobul lui.

3. Comisioane respinse cu motive neclare

Așa cum advertiserul învață din orice comandă nefinalizată/returnată cum să-și îmbunătățească business-ul, așa și afiliatul ar trebui să aibă acces la cât mai multe detalii despre comisioanele respinse. Un mesaj de tipul „Comandă anulată” nu este de ajuns. Vrem să știm dacă a fost din cauza lipsei de stoc, a duratei prea mare de livrare, a plății eșuate, a răzgândirii clientului etc. Orice astfel de detaliu ajută afiliatul să tragă cu cât mai puține gloanțe oarbe.

4. Concursuri

Ca advertiser, dacă organizezi un concurs pentru afiliați, asigură-te că ai un regulament clar, ușor de înțeles și care nu lasă loc de interpretări. Nu schimba regulile în timpul jocului și ține participanții la curent cu rezultatele parțiale sau finale ale concursului. Dacă mecanismul concursului a fost gândit slab de la bun început și concursul n-a adus rezultatele dorite (ROI negativ), răspunderea trebuie să fie în totalitate a advertiser-ului și nu să fie transferată afiliaților (prin descalificare/neplătire premii).

5. Vânzarea produselor pe alte site-uri

S-au întâlnit cazuri în care anumiți advertiseri (magazine online cu produse proprii) afișau pe site produse care puteau fi cumpărate de pe alte site-uri (chiar și cu link-uri de afiliere). Afiliații investesc timp și bani pentru a trimite vizitatori către site, iar acești vizitatori ajung să cumpere într-un loc unde munca afiliatului nu va fi în niciun fel răsplătită. Acest comportament e unul la fel de grav ca și lipsa codului de monitorizare a conversiei și ar trebui imediat penalizat de rețeaua de afiliere.

Ești afiliat? Susține și tu acest manifest.

Copiază link-ul acestei pagini și pune-l în descrierea profilului din rețelele de afiliere unde activezi. Dacă vrei să apari și în lista de semnatari îmi poți da un mail la [email protected].

Afiliați susținători

  • Dragoș Bunea
  • Ciprian Drăgoi (afiliatti)
  • Cătălin Morar (M.C.F)
  • Milosav Denis Constantin
  • TMC
  • TWOads.ro

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.