Black Friday 2022 în afiliere (pentru mine)
Experiența mea de Black Friday 2022.
Față de alți ani, anul acesta am avut și eu un site dedicat Black Friday (blackfridayro.live). Primul pas (înregistrarea domeniului) a fost făcut pe 15 iunie și încet-încet (cam 2h pe săptămână) am bibilit la el în așa fel încât în ziua de BF să stau cât mai liniștit. Munca a durat până la 1 octombrie (data la care am pornit campanie de facebook și tiktok pentru a aduna abonați la newsletter). Știam că timpul e prea scurt pentru a mă baza doar pe trafic din SEO așa că în până în ziua de BF m-am asigur că am campanie de Google Ads pregătită (o campanie destul de stufoasă cu 50 adgroup-uri).
Ce am făcut diferit?
Atunci când fac un site nou, nu pornesc doar cu gândul „hai să copiez și eu o idee” ci „hai să copiez o idee și să văd cum o pot îmbunătăți„.
Și analizând alte site-uri similare din .ro, am ajuns la câteva chestii pe care eu le consider utile dar neimplementate de nimeni.
Căutare pe mai multe magazine
Se generează link-uri de afiliere în timp real pentru pagina de rezultate căutare de la mai mulți advertiseri.
Căutare în lista de magazine
Un astfel de site ajunge să conțină sute de magazine promovate pe prima pagină și e destul de dificil ca cineva să caute ochiometric magazinul care-l interesează. Așa că am făcut o căutare realtime în timp ce tastezi.
Rate
Am creat o pagină dedicată (și un flag prin tot site-ul) cu magazinele care accepta plata în rate.
FAQ Snippet
O chestie ușoară dpdv. tehnic și cu un mare avantaj în rata de click a rezultatelor din Google.
Ce am automatizat?
- Am profitat de faptul că am sistemul dezvoltat de la celelalte site-uri de verificare a funcționarii link-urilor de afiliere și am automatizat activarea/dezactivarea magazinelor în funcție de statusul lor în rețeaua de afiliere. Așa m-am asigurat că în niciun moment n-o să am link-uri care duc către pagini cu eroare.
- Trimiterea de newsletter. Am trimis email-uri automate când începea BF la un magazin sau la majoritatea magazinelor dintr-o categorie și din 3h in 3h de-a lungul zilei cu diverse oferte punctuale (alese de mine manual).
Cum am promovat site-ul?
În intervalul 1 oct – 7 nov am făcut campanii pe Facebook și TikTok pentru adunare de abonați. Dintr-un cost de 2000 lei am ajuns să am 3792 abonați. Ambele campanii au fost făcute de tip „lead collector”, adică nu erai trimis pe site pentru a completa un formular ci formularul apărea direct in facebook/tiktok. O parte săreau partea asta și se abonau direct pe site și o parte (destul de mică) sunt abonări organice.
Campanie Google Ads cu adgroup-uri făcute pentru fiecare categorie din site, pornită timid pe 2 nov. și crescând bugetul constant până în ziua de BF. Dimineața, cu o zi înainte de BF contul a intrat într-un fel de verificare automată și campania s-a oprit. Am vorbit la support, au spus că e algoritmică treaba și că nu pot interveni manual decât dacă trec 3 zile și nu se reactivează. Îmi luasem gândul de la Ads și pregătisem ca backup o campanie de Facebook (doar desktop). În noaptea de BF eram cu ochii pe Analytics Realtime și observ o creștere consistentă a vizitelor pe site, am intrat rapid in G. Ads și contul fusese deblocat pe 11 nov. la 00:00. Pfiew.
Nevrând să risc prea mult la prima experiență de PPC și Black Friday m-am limitat la un buget de Google Ads de 5500 lei care mi-a adus 16.200 de vizitatori pe site.
Celelalte site-uri
De Black Friday pe celelalte site-uri pe care le mai am nu fac nimic prea special, pun doar un widget timp de 2-3 zile în care promovez BF de la un magazin reprezentativ pe nișa respectivă.
Se observă însă o creștere organică semnificativă având în vedere că crește interesul pe gama respectivă de produse. De Black Friday oamenii nu caută pe Google doar „black friday” ci majoritatea caută ceea ce-i interesează: „mașină de spălat vase, cuptor, telefon etc” intuind că vor găsi magazine care au „prețuri de BF”.
Rezultate
Calculele sunt făcute pe întreaga săptămână BF și sunt agregate cifre din toate site-urile pe care le dețin.
- Vizitatori (sesiuni): 66.100
- Clickuri afiliate: 72.321
- Nr. Comisioane: 1393
- Val. Comisioane: 2929 eur
Aștept să treacă perioada de recurență ca să măsor profitabilitatea strict a site-ului de BF dar cifrele curente indică spre un profit de 20-25% și-mi dau încredere ca anul viitor să măresc bugetul semnificativ având în vedere că nu mai trebuie să depun vreun efort cu site-ul sau campania.
Rețelele de afiliere
Cei de la 2Performant au reușit să aducă un feeling special săptămânii BF cu ajutorul programului de live-uri zilnice. Interviurile cu afiliați sunt evergreen.
Deși este cel mai important event de shopping din an, ca afiliat încă trebuie să te chinui să afli când începe BF la un magazin, care sunt cele mai atractive oferte etc. Rețelele trebuie să standardizeze comunicarea în jurul acestui tip de eveniment, mesajele private trimise de advertiseri cu 10 minute înainte de start și google docs-urile share-uite nu sunt o variantă scalabilă și demnă de era tehnologiei.
Rezultate rețea 2Performant, articol care conține și niște indicatori interesanți pe diverse metode de promovare.
A estimat Dragoș pentru Profitshare niște cifre și a dat mai multe detalii despre experiența lui cu Black Friday.
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
Ce platforma ai folosit pentru e-mailuri ?
mailgun ca server smtp. generarea template-urilor a fost facuta cu programare proprie
[…] vreți să vedeți ce înseamnă afiliați profesioniști, citiți la Dragoș Bunea și la Ciprian Drăgoi. Mi se pare că afiliatul pro din prezent trebuie să știe servere, cloud, hosting și mecanisme […]