Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Black Friday 2022 în afiliere (pentru mine)

Experiența mea de Black Friday 2022.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
a black friday sale signage beside a black and white round analog wall clock

Față de alți ani, anul acesta am avut și eu un site dedicat Black Friday (blackfridayro.live). Primul pas (înregistrarea domeniului) a fost făcut pe 15 iunie și încet-încet (cam 2h pe săptămână) am bibilit la el în așa fel încât în ziua de BF să stau cât mai liniștit. Munca a durat până la 1 octombrie (data la care am pornit campanie de facebook și tiktok pentru a aduna abonați la newsletter). Știam că timpul e prea scurt pentru a mă baza doar pe trafic din SEO așa că în până în ziua de BF m-am asigur că am campanie de Google Ads pregătită (o campanie destul de stufoasă cu 50 adgroup-uri).

Ce am făcut diferit?

Atunci când fac un site nou, nu pornesc doar cu gândul „hai să copiez și eu o idee” ci „hai să copiez o idee și să văd cum o pot îmbunătăți.

Și analizând alte site-uri similare din .ro, am ajuns la câteva chestii pe care eu le consider utile dar neimplementate de nimeni.

Căutare pe mai multe magazine

Se generează link-uri de afiliere în timp real pentru pagina de rezultate căutare de la mai mulți advertiseri.

Căutare în lista de magazine

Un astfel de site ajunge să conțină sute de magazine promovate pe prima pagină și e destul de dificil ca cineva să caute ochiometric magazinul care-l interesează. Așa că am făcut o căutare realtime în timp ce tastezi.

Rate

Am creat o pagină dedicată (și un flag prin tot site-ul) cu magazinele care accepta plata în rate.

FAQ Snippet

O chestie ușoară dpdv. tehnic și cu un mare avantaj în rata de click a rezultatelor din Google.

Ce am automatizat?

  1. Am profitat de faptul că am sistemul dezvoltat de la celelalte site-uri de verificare a funcționarii link-urilor de afiliere și am automatizat activarea/dezactivarea magazinelor în funcție de statusul lor în rețeaua de afiliere. Așa m-am asigurat că în niciun moment n-o să am link-uri care duc către pagini cu eroare.
  2. Trimiterea de newsletter. Am trimis email-uri automate când începea BF la un magazin sau la majoritatea magazinelor dintr-o categorie și din 3h in 3h de-a lungul zilei cu diverse oferte punctuale (alese de mine manual).

Cum am promovat site-ul?

În intervalul 1 oct – 7 nov am făcut campanii pe Facebook și TikTok pentru adunare de abonați. Dintr-un cost de 2000 lei am ajuns să am 3792 abonați. Ambele campanii au fost făcute de tip „lead collector”, adică nu erai trimis pe site pentru a completa un formular ci formularul apărea direct in facebook/tiktok. O parte săreau partea asta și se abonau direct pe site și o parte (destul de mică) sunt abonări organice.

Campanie Google Ads cu adgroup-uri făcute pentru fiecare categorie din site, pornită timid pe 2 nov. și crescând bugetul constant până în ziua de BF. Dimineața, cu o zi înainte de BF contul a intrat într-un fel de verificare automată și campania s-a oprit. Am vorbit la support, au spus că e algoritmică treaba și că nu pot interveni manual decât dacă trec 3 zile și nu se reactivează. Îmi luasem gândul de la Ads și pregătisem ca backup o campanie de Facebook (doar desktop). În noaptea de BF eram cu ochii pe Analytics Realtime și observ o creștere consistentă a vizitelor pe site, am intrat rapid in G. Ads și contul fusese deblocat pe 11 nov. la 00:00. Pfiew.

Nevrând să risc prea mult la prima experiență de PPC și Black Friday m-am limitat la un buget de Google Ads de 5500 lei care mi-a adus 16.200 de vizitatori pe site.

Celelalte site-uri

De Black Friday pe celelalte site-uri pe care le mai am nu fac nimic prea special, pun doar un widget timp de 2-3 zile în care promovez BF de la un magazin reprezentativ pe nișa respectivă.

Se observă însă o creștere organică semnificativă având în vedere că crește interesul pe gama respectivă de produse. De Black Friday oamenii nu caută pe Google doar „black friday” ci majoritatea caută ceea ce-i interesează: „mașină de spălat vase, cuptor, telefon etc” intuind că vor găsi magazine care au „prețuri de BF”.

Rezultate

Calculele sunt făcute pe întreaga săptămână BF și sunt agregate cifre din toate site-urile pe care le dețin.

  • Vizitatori (sesiuni): 66.100
  • Clickuri afiliate: 72.321
  • Nr. Comisioane: 1393
  • Val. Comisioane: 2929 eur

Aștept să treacă perioada de recurență ca să măsor profitabilitatea strict a site-ului de BF dar cifrele curente indică spre un profit de 20-25% și-mi dau încredere ca anul viitor să măresc bugetul semnificativ având în vedere că nu mai trebuie să depun vreun efort cu site-ul sau campania.

Rețelele de afiliere

Cei de la 2Performant au reușit să aducă un feeling special săptămânii BF cu ajutorul programului de live-uri zilnice. Interviurile cu afiliați sunt evergreen.

Deși este cel mai important event de shopping din an, ca afiliat încă trebuie să te chinui să afli când începe BF la un magazin, care sunt cele mai atractive oferte etc. Rețelele trebuie să standardizeze comunicarea în jurul acestui tip de eveniment, mesajele private trimise de advertiseri cu 10 minute înainte de start și google docs-urile share-uite nu sunt o variantă scalabilă și demnă de era tehnologiei.

Rezultate rețea 2Performant, articol care conține și niște indicatori interesanți pe diverse metode de promovare.

A estimat Dragoș pentru Profitshare niște cifre și a dat mai multe detalii despre experiența lui cu Black Friday.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Studii de caz
3 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Milosav Denis Constantin14 noiembrie 2022 21:19Răspunde

    Ce platforma ai folosit pentru e-mailuri ?

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi15 noiembrie 2022 8:25AutorRăspunde

      mailgun ca server smtp. generarea template-urilor a fost facuta cu programare proprie

  • Cum mi s-a părut Black Friday 2022 - nwradu blog24 noiembrie 2022 4:05Răspunde

    […] vreți să vedeți ce înseamnă afiliați profesioniști, citiți la Dragoș Bunea și la Ciprian Drăgoi. Mi se pare că afiliatul pro din prezent trebuie să știe servere, cloud, hosting și mecanisme […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.