Care-i treaba cu site-urile de tip « Cel mai bun… »?

Hai să vedem de ce au apărut așa de multe site-uri de tipul « Cel mai bun... » în ultimii ani.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
fashion man people woman

Dacă ai făcut vreodată research pentru un produs, inevitabil te-ai lovit, de multe ori chiar în prima pagină Google, de un site de afiliere care are un articol cu denumirea Cel mai bun < produs > sau Top 10 < produs >. În astfel de articole sunt prezentate de obicei 3-5-10 produse, uneori sub formă de review, uneori doar cu o poză și un buton Cumpără alături.

Hai să vedem de ce au apărut totuși așa de multe în ultimii ani (nu doar în România).

De ce le iubește Google?

Pentru că (în teorie) sunt de mare ajutor utilizatorilor. Utilizatorul mediu știe că are nevoie de o drujbă. Dar tipuri și modele de drujbe sunt cu sutele pe piață. Un astfel de articol îl ajută să-și rezolve problema (adică să se decidă) cât mai repede. Google nu va câștiga nimic din faptul că omul cumpără o drujbă, însă în acest fel îi câștigă încrederea utilizatorului și a doua oară când va mai căuta ceva, poate dă click și pe o reclamă (de unde Google câștigă bani).

De ce funcționează aceste site-uri?

Psihologia e destul de simplă, e un titlu care atrage. În mintea utilizatorului se derulează scenariul „Aaa, ce bine că le-a analizat cineva pe toate ca să nu mai stau eu să pierd timpul.„. În același timp o astfel de căutare arată intenția că omul este foarte aproape de momentul cumpărării. Deja s-a decis că produsul îi rezolvă problema, acum mai caută doar ce model să cumpere.

Cât de realiste sunt evaluările?

Din păcate, foarte puțin realiste. Atât de nerealiste încât Google a decis să facă un update prin care să încerce să rezolve această situație. Nu e însă genul de problemă care poate fi rezolvată peste noapte și probabil va mai fi nevoie de 3-5 iterații până să aibă o rată de succes cu efecte vizibile în SERP pentru majoritatea căutărilor.

Cât de greu se face un astfel de site?

Marea majoritate a site-urilor de acest tip funcționează pe WordPress, fiind un CMS care-ți permite o optimizare SEO On-page decentă fără prea mari eforturi. Pentru partea estetică există deasemenea o plajă largă de template-uri disponibile la prețuri rezonabile (sub $50), deci dpdv. tehnic nu necesită skill-uri foarte avansate de programare.

Partea cea mai complicată este generarea de conținut. Este greu spre imposibil să evaluezi 50 de produse ca mai apoi să alegi 10 să le prezinți. Nu e de mirare că mulți aruncă în aceste liste produse la întâmplare. Trebuie să prezinți dezavantajele dar nu îți dorești să alungi vizitatorul. E aproape o artă structurarea și formatarea unui astfel de articol, însă partea bună e că există destul de multe locuri de unde poți fura meserie (ex: Wirecutter).

Concurența este destul de mare pentru genul de produse de masă (vezi electrocasnice) însă consider că mai este destul loc pentru nișe mai mici. Dacă ai norocul chiar să te pricepi sau să fii pasionat de un anume domeniu, există produse disponibile pe care le poți vinde prin marketing afiliat și le poți evalua din punctul de vedere al unui cunoscător, un astfel de site este proiectul perfect.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize SEO
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.