Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Cum îmi organizez timpul pentru a face marketing afiliat

Ce trucuri pentru organizarea timpului folosesc pentru a face și activitatea de marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
food wood dawn dinner

În mare, aș putea spune că timpul meu se împarte în 4 mari categorii:

  • Marketing afiliat
  • Software as a Service
  • Freelance
  • Familie & personal

Proporția pentru fiecare categorie nu e una exactă și se schimbă periodic în funcție de diverse criterii subiective (chef, entuziasm, potențial câștig etc). Hack-ul care-mi permite această jonglare ar fi că nu-mi setez deadline-uri fixe pentru proiectele proprii iar la freelance dau estimări de obicei de 2-3x timpul necesar (ca și timp de livrare nu ca și cost).

Orele pe care le petrec în fața calculatorului sunt cam 70% cu scop productiv (învăț/lucrez), 20% entertainment (youtube, reddit, facebook, cancan) și 10% administrativ (shopping, birocrație). Nu mă mai joc pe calculator de pe vremea Internet Cafe-urilor iar ca număr de ore zilnic de stat cu laptop-ul în față ar fi între 7-10h/zi. O dată pe an mă lovește câte un burnout de nu mă pot concentra la nimic serios câteva zile.

Organizarea timpului în general

  • Îmi notez rapid ideile care-mi vin
  • Folosesc Trello pentru planning și ținerea evidenței
  • Mail-ul meu este întotdeauna gol (folosesc Inbox Zero)
  • Folosesc ideea de Read later (fac bookmark-uri asupra cărora revin cândva)
  • Evaluez constant sursele de informare și dau Unfollow persoanelor care abordează subiecte de care nu mai sunt interesat

Marketing afiliat

Când vine vorba de marketing afiliat, activitățile le pot categorisi pe 3 paliere: tehnic, comercial, documentare.

Tehnic înseamnă tot ce presupunere scriere cod sau butonat prin diverse platforme de SEO/Ads. După crearea unui site e tot timpul ceva de refăcut mai bine deci ar fi de treabă încontinuu dacă mi-aș dori. Încerc totuși să-mi canalizez eforturile către chestii cu impact la scală și care poate nu sunt perfecte dar care funcționează.

Comercial înseamnă să analizez ce advertiseri vând mai bine, ce tipuri de produse au mai adus în ofertă, dacă rulează ceva campanii de reduceri sau ceva ce m-ar putea ajuta să câștig mai mulți bani. Eliminarea sau adăugarea unui nou advertiser în sursele mele de promovare intră tot aici.

Documentare înseamnă să urmăresc concurența, să aflu povești de succes/eșecuri ale unor proiecte de afiliere, să găsesc noi tool-uri care m-ar putea ajuta să fac unele lucruri mai bine.

Automatizare

Cele mai multe lucruri pe care le fac pe partea de automatizare vin din experiența proprie. Tot repetând manual un anume proces de X ori, la un moment ajung să spun Fuck it, hai să mă gândesc cum pot să fac procesul ăsta mai rapid.

Așa am ajuns să învăț machine learning și să semi-automatizez asocierea de categorii din feed-uri. De exemplu pe unele site-uri trebuie să asociez periodic categoriile de produse din feed-uri cu categoriile proprii din site. Și pentru fiecare categorie trebuia să identific manual din lista proprie de 4-500 categorii, proces care lua ~10 secunde/categorie.

Așa că am făcut un mecanism de categorii sugerate pe baza altor asocieri pe care eu le-am făcut manual în trecut.

Pentru 50.000 categorii asociate în loc să dureze 138 ore, a durat doar 14 + vreo încă 20h facerea sistemului. O investiție bună pe care o pot folosi mult timp de-acum înainte.

Externalizare

Partea cea mai consumatoare de timp cu colaboratorii externi este ping-pong-ul necesar pentru fiecare task. Crează brief -> trimite brief -> draft -> feedback -> refacere -> feedback -> final ->publicare. Primul pas, brief-ul, este crucial. Fără el, lanțul nu funcționează și apar frustrări, pierdere de timp și bani. Așa că petrec destul de mult timp pentru a face template-uri de brief cât mai clare și pe care le pot refolosi ulterior.

Eficiență nu perfecțiune

Pentru mine, un lucru frumos e un lucru care funcționează. Iau în calcul și aspectul vizual însă nu caut să fie totul pixel perfect și de obicei revin de-a lungul timpului cu diverse îmbunătățiri (în special atunci când nu am chef să fac chestii mai complicate și vreau să am sentimentul de „am făcut ceva și astăzi„).

Evit zgomotul

Adică sunt dezabonat de la newsletter-ele/promoțiile advertiserilor. Este primul lucru pe care-l fac atunci când sunt aprobat într-o campanie. Știind ce site-uri am și cum îi promovez, nu prea mă interesează să știu ce promoții au săptămânal. Sunt foarte puține perioade din an în care oamenii sunt influențați de astfel de mesaje așa că și eu sunt mai atent la ele însă doar în perioadele respective.

Las lucrurile neterminate

Mai exact sparg task-urile în multe task-uri mai mici în așa fel încât un task să ia maxim 30 minute și să mă pot opri oricând fără să stric ceva din sistemul care funcționează. Asta îmi permite să sar rapid dintr-o activitate în alta și să păstrez sentimentul de accomplishment.

Concluzie

Nu cred că există o rețeta a organizării timpului care funcționează pentru toată lumea. Mi se pare genul de soft skill care merge mână în mână cu personalitatea fiecăruia și foarte influențabil de nivelul de experiență, educație, mediu etc.

Deși nivelul de interes a crescut în ultimii ani, așa cum am mai spus și în alte articole, afilierea nu este încă un job full-time pentru mine (și sincer nici n-aș vrea să devină) și e posibil ca toate hint-urile date mai sus să fie chiar influențate de acest aspect, deci nu le lua mot-a-mot dacă situația ta e alta.

Sunt curios să văd în comentarii sfaturi și de la alte persoane.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
3 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Ciprian31 ianuarie 2022 11:46Răspunde

    Buna asta cu microtaskuri de 30 min. O voi incerca. Treaba cu bookmarks este.. pfff.. am sute la care nu am mai reusit sa ma intorc.
    Cat despre organizarea mea, am ales varianta de a-mi seta cate o zi din saptamana pentru fiecare proiect sau activitate. Spre exemplu, joi ma ocup doar de chestiile administrative. In rest, stabilesc proiectele si zilele in weekend, dupa prioritati.

  • Ciprian Drăgoi
    Matei2 februarie 2022 5:28Răspunde

    Ce spui de un articol despre automatizări? Ce automatizări ai descoperit sau le-ai creat tu și ai fi dispus sa le vinzi altora.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi2 februarie 2022 6:15AutorRăspunde

      Nu prea e in interesul meu deocaomdată acest tip de monetizare. Voi mai da diverse hint-uri prin articole dar nu voi da codul sursa direct. Câștig mai mult folosindu-le decât dacă le-aș vinde.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.