Ajutorul Google Analytics în marketing afiliat
Cum să te folosești de Google Analytics pentru a-ți face site-ul de afiliere mai profitabil.
Pentru că am început recent trecerea tuturor site-urilor pe Google Analytics 4 (actualul Analytics va fi oprit la 1 iulie 2023) și am început să mă obișnuiesc cu noua interfață, m-am gândit să-mi fac și puțină ordine în gândire și să rezum aici chestiile dintr-un tool de analiză de trafic pe care le consider esențiale pentru un site de afiliere de conținut.
Trafic
Pentru site-urile care se bazează pe SEO ca principala sursă de promovare, traficul (nr. de vizitatori) este indicatorul principal al rezultatelor SEO. Nici nu trebuie să urmărești pe ce poziții ești cu anumite pagini atâta timp cât poți vedea un trend crescător al numărului de vizitatori.
Obișnuiesc să-mi notez undeva data la care apare un update făcut public de Google sau data la care fac schimbări majore dpdv. SEO pe site-uri, pentru a putea corela evoluția traficului cu anumite evenimente.
Conversii
Conversia din punctul meu de vedere pentru un site de afiliere este click-ul pe link-ul afiliat. Din punct de vedere tehnic mă folosesc de secțiunea de Events din Google Analytics pentru a urmări aceste click-uri. Cu 5 linii de cod JavaScript pus în site, click-urile pe link-urile care conțin anumite clase CSS se trimit în Analytics ca event-uri.
Numărul de click-uri le poți vedea oricând și în platforma de afiliere însă dacă ai mai multe site-uri, acest lucru nu te ajută pentru că sunt numărate toate laolaltă.
Mai important e că Google Analytics asociază orice event înregistrat cu sesiunea utilizatorului și practic te poți folosi de toate opțiunile de segmentare ale vizitatorilor raportându-te la numărul de click-uri.
Adică poți vedea nr. de click-uri doar pentru anumite pagini într-o anumită perioadă, pentru anumite tipuri de vizitatori (nou/recurent, sursă de trafic etc.).
Dacă mai și conectezi conturile de Google Ads și Search Console ajungi să poți vedea și mai granular nr. de click-uri (ex: nr. de click-uri al celor care au ajuns pe site căutând un anume cuvânt).
Genul ăsta de măsurare al event-urilor este unul de bază. Dpdv. tehnic poți face chestii mult mai complexe, poți asocia fiecărui event și alte atribute pe care le poți folosi pentru segmentare și mai în detaliu (ex: numele advertiser-ului, numele rețelei de afiliere, tipul de link din site și orice altceva îți mai trece prin cap.
Un exemplu de acest fel găsit recent pe un site de afiliere este cel de mai jos.
Tu ce rapoarte/opțiuni din Analytics le consideri importante pentru un site de afiliere?
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
Ne place sa monitorizam tot ceea ce se intampla pe site-urile noastre (guilty as charged!), dar cum ramane cu GDPR-ul? Pe .ro am observat ca nu se trateaza deloc acest aspect.
O sa dureze cativa ani pana se ajunge la o solutie decenta de aplicare a GDPR si astept sa se ajunga acolo. N-o sa pun acel pop-up doar ca sa fie.
Nu e mai bine sa folosești un url cloacked cu o rădăcină statică și să urmărești ce face link-ul ăla prin GA?
Dacă am înțeles bine (adică un url de genul /go/trimite) ar însemna ca link-ul respectiv să fie redirecționat prin javascript (ca să aibă timp GA să track-uiască) și mi se pare o așteptare inutilă pentru vizitator.
[…] Ajutorul Google Analytics în marketing afiliat – Afiliatti.ro […]