Am șters +100k pagini dintr-un site de afiliere. Ce s-a întâmplat?

Dovada clară că Google vrea calitate nu cantitate.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
a close up shot of letter dice on an open notebook

Din când în când am obiceiul să mă plimb prin propriul site ca un vizitator oarecare dar care are superputerea de a rezolva instant orice consideră problematic. De la chestii de tipul „textul ăsta e cam îngrămădit” și până la „ar fi fost bine ca aici să fie un link care să mă ducă la…”. În alte dăți văd diverse optimizări SEO On-page care funcționează la alții și le implementez și eu. Făcând zeci și sute de astfel de modificări de-a lungul unui an, site-ul ajunge să fie unul mult schimbat față de ce a fost gândit la lansare.

Plus că unele modificări, deși minore la prima vedere (de exemplu afișarea unei liste de articole recomandate), au un impact imprevizibil dpdv. SEO. Nu intru în detalii dar e ideal ca numărul de link-uri interne al unei pagini trebuie să aibă o formă de piramidă întoarsă în funcție de importanța ei.

Scurt istoric

Site-ul de la care am pornit inițial a fost unul tip agregator pe bază de categorii și produse. Aveam mecanism rapid de adăugat produse (inclusiv pentru site-uri care nu pun la dispoziție feed-uri) așa că puteam adăuga zilnic mii de produse într-un mod destul de automat. Dpdv. SEO, conținutul unei pagini era unul de calitate foarte slabă (era practic conținut duplicat) însă ca vizitator (odată ajuns pe site) era un lucru bun să vezi sute/mii de opțiuni pentru gama de produse care te interesa.

Paradoxul era că în același timp era și bine și rău că am multe pagini în site 🙂

Era bine că vizitatorul avea opțiuni, era rău că Google considera site-ul per total unul slab având majoritar conținut duplicat. Dovada clară a fost faptul că deși aveam peste 100.000 de produse (deci pagini indexate), traficul organic adus de acest tip de pagini era infim (2%).

Ce am făcut?

Am luat decizia de a șterge paginile de tip produs. Produsele (și mecanismul lor de management) încă există și sunt vizibile pentru vizitatori în categorii și articole însă nu mai au o pagină dedicată. Link-urile moarte le-am redirectat către categoria mamă.

Această schimbare a avut loc în octombrie 2021, iar Google și-a dat seama pe deplin (adică a deindexat toate paginile moarte) abia în februarie 2022.

Rezultatul

Pe scurt, nicio schimbare dpdv. al traficului, chiar o mică creștere (deși aș zice că e organică).
Graficul de mai jos e pe 3 luni de la schimbare cu aceeași perioadă anul precedent.

  • Nemaiexistând atât de multe pagini pe care să navigheze oamenii, au scăzut KPI-urile pageviews, pages/session și avg. duration însă important e că traficul a rămas la fel.
  • Google poate veni mai des să verifice site-ul nemaiavând nevoie de o putere de crawl atât de mare.
  • Am scăpat de un tip de pagină care necesita atenție pentru îmbunătățiri.

Concluzia

Easy come, easy go. Fiind vorba de conținut generat automat, n-am avut nicio remușcare să-i dau delete. La o adică îl pot pune înapoi la fel de repede. Însă cu site-ul ușurat de balast SEO, sunt mai motivat acum să generez conținut de calitate.

Recomand ca o dată la câteva luni să-ți iei câteva ore și să analizezi ce funcționează și ce nu pe site-ul tău. Dublează tot ce funcționează și renunță la ce ai dovezi că te ține pe loc.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
SEO Studii de caz
4 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    david7 aprilie 2022 19:39Răspunde

    De unde stii cand te uiti la altul pe site ce merge si ce nu? Foarte bine un articol sta bine in google doar pentru ca are cateva backlinmuri de calitate chiar daca seo onpage e minimal.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi8 aprilie 2022 7:53AutorRăspunde

      Bună întrebare. N-am o metodologie prea clară, cred că majoritatea sunt chestii pe care atunci când le văd simt că mă ajută ca vizitator și implicit și Google le vede ca pe ceva pozitiv.

  • Ciprian Drăgoi
    Bogdan7 aprilie 2022 20:41Răspunde

    Exact acelasi lucru l-am facut si eu intr-o situatie similara. Foarte bine ca le-ai redirectionat catre categoria relevanta, intrucat un 404 / 410 header pentru 100k pagini ar fi afectat negativ traficul.

  • Ciprian Drăgoi
    Adrian19 aprilie 2022 19:58Răspunde

    Salut. Vreau și eu să aflu cât de mult doarme Google la el în bârlog. Am șters toate produsele și am lăsat doar 9 pe site, legate de un articol. Atât + elementor scos din joc și tare sunt curios cum reacționează Goagăl la faza asta. Oare anul ăsta will give a damn? Am sesizat că parcă tot site-ul se mișcă mult mai bine. La teste de viteză totul e peste 80 la rating pe mobile și 90+ la desktop. Aici mai e de lucru, dar schimbarea asta pare că a afectat performanța la acest nivel. O fi bine, o fi rău.. Vedem

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.