Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Cum „furi meserie” în marketing afiliat

Marketing-ul afiliat este o meserie care se "fură" mai mult decât se învață. Află cum poți face asta.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
group of people drinking and talking

La diversele întâlniri de afiliați la care am mai fost (și care nu prea s-au mai făcut în ultima vreme) am observat multă reticență în a împărtăși informații și sfaturi din experiența fiecăruia. Discuțiile se învârt mai degrabă în jurul anumitor evenimente care au mai mult sau mai puțin legătură cu marketing-ul afiliat, small talk sau povești personale.

Majoritatea oamenilor vor să afle cât mai repede ce site/site-uri ai și câți bani faci. Niciuna din aceste 2 informații nu vor aduce plus valoare proiectelor tale ci doar vor crea alte discuții inutile de tipul „Am auzit că X câștigă Y, ce părere ai?”.

Conversații

Nu vei primi niciodată un răspuns simplu și direct la întrebările de genul „Cum ai făcut X?”. Conversația nu trebuie să fie un interogatoriu ci un schimb de opinii. Asta înseamnă ori să ceri feedback despre ceva ce ai făcut/încercat deja ori să dezbateți o idee la modul „aș vrea să fac asta, ai vreun sfat pe care mi-l poți da?”. Cu cât e mai specifică întrebarea (inclusiv cu oferirea unui context despre tine ca să știe celălalt cum să formuleze răspunsul), cu atât sunt mai mari șansele de a primi un răspuns util.

În urma unei discuții, toți interlocutorii trebuie să simtă că au câștigat ceva. Acest ceva poate însemna rezolvarea unei probleme, respect, apreciere, încredere etc. Dacă ai în minte acest aspect încă de la bun început, e posibil să te alegi și cu un prieten pe termen lung nu doar cu un partener de conversație la un eveniment.

Stăpânește arta conversației și vei reuși să înveți multe.

Online

În primul rând nu te aștepta ca online să găsești pe tavă răspunsuri la problemele pe care le ai (ok, poate la cele tehnice vei găsi). Când vine vorba de business și de optimizarea proceselor, sunt nenumărate căi prin care poate fi rezolvată o problemă. În acest caz nu e indicat să cauți direct soluția ci să identifici modul de gândire prin care alții au rezolvat-o. Nu există niciodată un răspuns simplu.

Oamenii sunt deschiși la a da indicii (pentru diverse satisfacții interioare), însă nu sunt deschiși în a-și împărtăși toate secretele. Pentru acest lucru trebuie să-ți dezvolți abilitatea de a citi printre rânduri și de a gândi critic. Ideal ar fi ca atunci când iei de bune sfaturile cuiva de pe internet să ai deja o idee de tot contextul în care o spune (poate e ceva ce funcționează doar la el pentru că e în contextul potrivit).

Scopul acestor oameni nu e cu siguranță de a-și ajuta concurența (deși sunt urmăriți și de ei) ci de a ajuta restul de sute/mii de oameni care fac marketing afiliat dar pe nișe diferite și prin metode diferite. Expunerea problemei și a soluției e întotdeauna generalizată încât să poată fi de ajutor cât mai multor oameni. Efortul pe care singur trebuie să-l faci este să te folosești de gândirea critică pentru a afla cum poți pune în practică aceste soluții pentru proiectele tale (hint: uneori la tine nu vor funcționa).

Afiliatti „Secret” Meeting

Încerc să-mi fac curajul de a organiza o întâlnire doar cu afiliați în octombrie 2022, întâlnire unde oamenii să vină deschiși în a-și împărtăși secretele și de unde cu toții să plecăm cu noi idei. Am un concept, încă nu am mai multe detalii de dat (loc, costuri, invitați etc).

Pentru a pune în practică acest plan am nevoie să știu că există un oarece interes pentru un astfel de format și m-ar ajuta dacă ești interesat/ă să completezi acest scurt chestionar.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
1 comentariu
  • Știri #78 - Lumea SEO PPC9 iulie 2022 14:35Răspunde

    […] Cum Să „Furi Meserie” În Marketing Afiliat […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.