Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 60

În a 2-a lună am lăsat partea tehnică la o parte și am început un research mai serios pentru a genera idei de articole.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
focus photo of yellow paper near trash can

Articolul precedent aici

Cum au decurs ultimele 30 zile din acest proiect, în ordine cronologică și cu timpul consumat.
Zilele care lipsesc sunt cele în care n-am făcut nimic pentru acest proiect.

Ziua 2 (0.5h):

Site-ul conține 12 categorii și conform obiectivului pentru 6 luni de a publica 50 de articole, înseamnă că trebuie să public câte 4 articole în fiecare categorie. Mi-am făcut în Trello un board unde am un card pentru fiecare categorie. În fiecare card voi adăuga ideile de articole pentru fiecare categorie și voi ține evidența publicării unui articol pe bază de checklist.

Checklist-ul arată așa:

  • Research idei abordate (structură/cuprins)
  • Scriere brief pentru scriitor
  • Trimis brief către scriitor
  • Încărcare în WordPress
  • Titlu SEO
  • Descriere SEO
  • Găsit imagine cover
  • Link-uri interne (pun link-uri către alte articole/categorii din site)
  • Research produse promovate (doar pentru articolele monetizabile)
  • Introdus în articol produse promovate (doar pentru articolele monetizabile)
  • Publicare

Ziua 3 (1h):

A sosit momentul în care trebuie să găsesc idei de articole pentru fiecare categorie în parte. Înainte de a face asta, în principiu trebuie să aflu ce caută oamenii cel mai des pornind de la denumirea categoriei. Scopul ar fi să identific cât mai multe de tipuri de căutări care să-mi indice intenția de cumpărare sau cea de informare.

După ce am făcut această listă de 20-30 termeni/categorie, fac o analiză pentru fiecare termen în parte și din aproape în aproape inevitabil voi ajunge la idei de articole. Prefer titlurile care să indice destul de clar ce caută vizitatorul, în acest fel fiindu-mi mult mai ușor să generez conținut care să-i rezolve problema.

Un exemplu simplu: dacă cineva caută ceva legat de o problemă a unui aparat, sunt mari șanse să fie interesat să cumpere un model nou.

Timpul petrecut pentru a genera o idee bună folosind această metodologie va fi mai mare în primă fază, urmând să scadă odată ce nișa îmi devine familiară. Abia învăț care sunt brandurile cele mai vândute (sau care au cea mai mare gamă de produse), cum se diferențiază produsele, ce poți face cu ele etc.

Pentru prima categorie, research-ul a durat 1h și am ajuns la aprox. 20 de idei de articole. Unele din ele sunt variații pe brand de exemplu dar chiar și așa mi se pare un timp decent.

Pentru research am folosit și un tool gratuit. M-a ajutat să înțeleg dintr-o privire ce fel de căutări fac oamenii cel mai mult raportat la numele categoriei.

Am descoperit și 2 site-uri de afiliere românești pe aceeași nișă (de prin 2018-2019), conținut destul de mult/detaliat și chiar cu optimizare SEO decentă. Am salvat link-urile și stau cu ochii pe ei, îi consider concurenți 🙂

Ziua 5+6+7+8 (8h)

Am ajuns într-un final să am câte 20-30 idei de articole (de tip informativ sau monetizabil) pentru fiecare din cele 12 categorii. Urmează să aleg câte 2-3 din fiecare categorie cu care să încep și să fac brief-urile pentru scriitori.

Logica ar fi ca într-o categorie pentru fiecare articol monetizabil să am alte 4-5 articole informative dar unde subiectul să fie ceva foarte apropiat de articolul principal.

Ziua 10 (1h)

Am făcut un scurt research despre magazinele care sunt înscrise in platformele de afiliere și care vând produsele pe care le voi promova. Acum am o listă pe care o pot accesa rapid atunci când voi începe să caut produse.

Ziua 11 (2h)

Am scris primul brief pe care urmează să-l trimit scriitorului. Pentru a avea o colaborare de succes cu un scriitor nu e de ajuns să-i trimiți doar titlul articolului și numărul de cuvinte pe care ți-l dorești. Pentru fiecare articol e necesar un research în urma căruia să-i poți spune cât mai clar ce subiecte să atingă, pe ce probleme/soluții să pună accentul, ce ton să aibă etc.

Nu sunt adeptul articolelor extrem de lungi, consider că fiecare subiect trebuie dezbătut în funcție de complexitate. Majoritatea oamenilor pe internet caută să-și rezolve cât mai repede problema și apreciază răspunsurile cât mai simple.

Pentru acest proiect nu am de gând să pun condiții scriitorilor de tipul „scrie minim 1000 cuvinte”. Din felul în care e structurat brief-ul am așteptări de un număr minim de cuvinte dar acesta va diferi de la articol la articol.

Ziua 15 (1h)

Din grupul de scriitori la care am acces nu am găsit pe nimeni care să fie specializat pe această nișă. Așa că am intrat într-un grup de Facebook plin de cunoscători și am postat un anunț. În 30 minute am avut și prima conexiune cu cineva care a mai scris articole similare (pentru .com dar tot pentru un site de afiliere :)). Am bătut palma pentru preț și i-am trimis primele 5 titluri de articole. Pumnii strânși 🙂

Good idea

Site-ul va fi făcut public la 1 septembrie însă dacă nu ai răbdare până atunci poți afla instant adresa site-ului contra unei sume de $9 accesând acest link.

Ziua 17 (3h)

Pentru articolele monetizabile (în care prezint produse), sistemul WordPress nu-mi permite să pot face ușor management-ul produselor pe care le voi insera în articole și am decis să fac un modul de WordPress care să ma ajute. Planul e să am o secțiune separată în admin care să conțină doar produse și liste de produse pe care să le pot insera în articole sub forma de shortcode. În acest fel pot folosi același produs în mai multe articole și dacă îi aduc o modificare, să se modifice peste tot.

N-am răbdare să caut să văd dacă există deja ceva similar pentru că în viitor cu siguranță îmi mai vin idei de îmbunătățire și îmi e mult mai ușor să extind un cod scris de mine de la 0 decât al unui terț.

Sunt șanse ca acest modul de WordPress să fie și primul produs pe care-l voi vinde sub brandul Afiliatti.

Ziua 18 (30min)

Am primit și publicat primul articol de la un scriitor. Între timp am mai fost contactat de un alt scriitor căruia i-am dat și lui alte 5 titluri de articole pe care să le scrie. Am început cu cele informative pentru că încă nu am terminat modulul de care spuneam mai sus pentru a introduce și produse.

Publicând acest prim articol, mi-am dat seama că în viitor o să tot trebuiască să revin prin ele să pun link-uri interne către alte articole care la momentul publicării nu existau. Asta o să fie destul de problematic atunci când depășesc 50-100 de articole pentru că nu voi mai ști direct din minte ce link și unde l-am pus. Vedem ce o fi.

Pauză mai lungă (vacanță fără muncă).

Ziua 25 (3h)

Publicat încă 9 articole. Până acum am trimis brief-uri către 3 scriitori. Cu unul am încheiat deja colaborarea descoperind chiar în primul articol pasaje copiate (pe care le-am reținut în urma research-ului făcut pe cont propriu la stabilirea titlurilor).

Final de lună

Sunt mulțumit că am reușit să găsesc scriitori buni și să public primele articole. Din păcate toate sunt de tipul informațional, nereușind încă să fac modului de WordPress pentru management-ul/afișarea produselor promovate. Asta o să fie prioritatea luna viitoare.

Partea de research s-a cam încheiat, am destule subiecte cat să acopăr 8-9 luni. Acum urmează partea de publicare, link-uit articolele între ele și găsit produse de promovat. Boring work but easy work.

Cifre

  • Articole Publicate: 10
  • Total Articole: 10
  • Vizitatori: 0
  • Nr. Comisioane: 0
  • Val. Comisioane: 0
  • Cheltuieli: 610 lei (conținut)
  • Ore consumate (timp propriu): 20h
Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Experimente
4 comentarii
  • Știri #75 - Lumea SEO PPC1 aprilie 2022 9:39Răspunde

    […] Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 60 – Afiliatti.ro […]

  • Ciprian Drăgoi
    Adrian13 aprilie 2022 5:18Răspunde

    Salutare! Ma bucur ca impartasesti cu noi o parte din experienta aceasta. Multe informatii utile am gasit aici.

    De ce ai folosi Kparser pentru sugestii de cuvinte cheie in detrimentul KeywordPlanner de la Google?

    Detin un site asemanator, iar munca e mult mai multa si mai complexa fata de cum anticipasem.

    Prin articolele informative incerci sa creezi Topic clusters, nu? Gasesc destul de dificil sa creezi topic clusters pe keywordurile din Romania, fiindca au un volum mic si fiind vorba de site cu „Cele mai bune…” incerci sa acoperi cam tot ce se poate in articolul de baza. Eu inca ma chinui, nu gasesc 3-4 subiecte de scris pe site pe langa articolul de baza.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi13 aprilie 2022 8:50AutorRăspunde

      Mai folosesc și KP dar pentru mulți e „navetă spațială” interfața și am zis să dau un exemplu mai simplist.
      Articolele de tipul „cel mai bun” nu trebuie să fie enciclopedie. Nu interesează pe nimeni istoria blender-ului atunci când vrea să cumpere unul. Deci trebuie să fii foarte selectiv cu ideile abordate în astfel de articole și să explici doar chestii care-l pot convinge pe om să cumpere ASAP (practic îi spui ce vrei să audă, majoritatea deja au o preferință de brand sau funcționalitate dorită).

      Nu spun că nu sunt și nișe complicate unde poate fi greu să găsești 3-4 subiecte dar cred că astea sunt excepțiile. Soluția: research cât cuprinde. Intră în grupuri de facebook unde se discută despre tipurile de produse, fi cât mai creativ cu abordările.

  • Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 90 - Afiliatti.ro29 aprilie 2022 8:21Răspunde

    […] Articolul precedent aici […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.