Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Google SEO și afilierea în era AI-ului

Vremurile grele pentru a face marketing afiliat prin SEO.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Acum că au trecut deja câteva luni bune de la March Core Update și s-au putut face analize mai clare despre ce nișe și tipuri de site-uri au fost afectate, mai peste tot a ieșit în evidență că cele mai afectate au fost site-urile de afiliere. Adică acele site-uri de nișă cu zeci/sute de articole făcute pe WordPress în care predominau linkuri de afiliere. N-a contat că erau administrate și scrise de profesioniști, cu first hand experience asupra produselor recenzate sau că erau generate cu AI doar pentru a bifa structura ideală dpdv. SEO, majoritatea au fost puse în aceeași oală și au picat. În mare parte locul le-a fost luat direct de magazinele online pentru că erau predominante căutările cu intenție comercială sau de Reddit/forum-uri pentru cele informaționale.

Un core update este update-ul care aplică regulile de bază a ceea ce consideră Google că înseamnă un site bun, util și de încredere conform regulilor actuale. Ce a fost diferit de data asta e că în aceste reguli de bază au fost încorporate și regulile de Content Helpful Update. Adică la regulile de bază au mai fost adăugate alte câteva zeci/sute de reguli responsabile cu evaluarea calității conținutului.

Dpdv. tehnic au fost cumva forțați să facă asta pentru că site-urile ajungeau relativ ușor să îndeplinească regulile de Core (brand, structură onpage, backlinks) și profitau de chestia asta (vezi forbes și alte site-uri de știri cu articole comerciale de tipul „best …orice”). Acum dacă le-au combinat, în teorie, puterea dată de regulile core contează mai puțin și mai e importantă și calitatea. Încă nu le-a ieșit cu evaluarea calității.

Se pare că va dura ceva până chiar vor putea recunoaște și recompensa cum trebuie calitatea, primul indiciu fiind chiar riscul pe care și l-au asumat cu AI Overviews (unde indirect recunosc că preferă ei să controleze ce înseamnă calitate). Ce ne-a adus în situația asta e generative AI-ul, acum rămâne de văzut dacă abordarea va fi de a-l folosi doar în interes propriu (dacă vor ține cu dinții în continuare de AI Overviews) sau vor lăsa la atitudinea oamenilor să evalueze site-urile (care vor fi din ce în ce mai multe scrise cu AI).

În US pare că scade pe zi ce trece numărul de căutări unde apare direct răspuns cu AI Overview și din cauza asta sunt încrezător că vor alege varianta a 2-a.

Concluzia ar fi nu e că am făcut noi afiliații ceva greșit ci că Google e într-o criză existențială (dată de posibila concurență a AI-ului) și iau măsuri disperate. De data asta impactul a fost unul negativ într-un termen foarte scurt dar la fel de ușor se poate schimba trendul la următoarele update-uri.

Personal am pus pe hold tot ce înseamnă SEO pt afiliere până la următorul Core Update și experimentez cu alte soluții de a face marketing afiliat organic (vezi Prețulescu).

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
SEO
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.