Idee site de afiliere: bricolaj
Cum o zicală românească ne poate da de înțeles de potențialul în marketing afiliat al unei nișe.
În diversele alegeri pe care le facem, de cele mai multe ori avem tendința de a nu ieși prea mult din zona pe care o știm și să ne raportăm la ea ca și cum ar fi normalul. Dacă locuiești la bloc și nu te lovești de problema tunsului ierbii, vei presupune că nu e o idee bună să promovezi mașini de tuns iarba pentru că nu ști pe nimeni din jurul tău care să aibă nevoie de una și vei crede că nu e un interes așa mare.
Dacă nu pentru marketing afiliat, măcar pentru cultura generală îți recomand această carte publicată de Institutul de Statistică numită România în Cifre. Vei găsi acolo diverse informații la nivel macro și din surse oficiale despre România și locuitorii săi.
Vei afla de exemplu că aproape 42% din locuințe sunt în mediul rural. Asta înseamnă că jumătate din populația țării cumpără produse pe care tu (stând la oraș), nici măcar nu le cunoști sau nu le vei cumpăra niciodată.
De ce bricolaj?
Bricolaj = Practicarea pe lângă gospodărie în timpul liber a tot felul de lucrări mărunte.
Tot în urban stau și eu (deocamdată) însă am stat destul de mult la țară în copilărie și adolescență încât să fiu conștient de cât de multă treabă e într-o gospodărie pentru a o păstra îngrijită. Iar pentru multe din aceste treburi ai nevoie de diverse scule, unelte, materiale etc.
Sunt surprins că n-a folosit niciun retailer de bricolaj în promovare zicala care reprezintă foarte bine poporul român: „Dacă nu-i de treabă, îmi fac„. La țară, până la 18 ani cel mai probabil deja ai tăiat cu drujba, ai vopsit un gard sau montat un hidrofor.
Oameni sunt, e nevoie, e pricepere, e internet… e nișa ideală.
Formatul site-ului
Îmi place faptul că la această nișă, pe lângă articolele unde prezinți diverse tipuri de produse, poți avea un număr aproape nelimitat de subiecte de tipul „Cum să…” iar acest lucru înseamnă un potențial mare de trafic.
E tipul de site care poate fi făcut pe WordPress și pentru care nu e mai dificil decât pentru alte nișe să găsești scriitori pricepuți sau să faci research.
Pentru structurarea categoriilor principale te poți lega de material (Lucrul cu fierul, Lucrul cu lemnul, Vopsit, Puțuri & Irigații etc), de tipul de unelte (Utilaje, Unelte electrice, Unelte de mână etc) sau chiar de obiectiv în sine (Construcție gard, Întreținere gard, Montat pompă submersibilă, Montat boiler etc).
Ce site-uri promovezi?
Numărul de magazine care vând produse specifice nișei este în creștere. Îmi vin în minte acum cel puțin 6 magazine mari fără a pune la socoteală produsele din marketplace-uri. Din punctul ăsta de vedere nu văd să fie o problemă.
Unde faci research?
M-aș uita în primă fază la organizarea site-urilor magazinelor mari de bricolaj. Așa mi-aș face destul de rapid o idee despre cum grupează ei anumite tipuri de produse.
Pentru fiecare tip de produs în parte aș face un research cât mai detaliat pentru a afla cum se folosește (și ce alternative are) și la ce fel de activități (pentru generarea conținutului informațional).
După acești 2 pași îți vei da seama de potențialul fiecărui tip de produs (ex: dacă e folosit la o gamă largă de activități) și-ți poți face o strategie de începere. Poți alege să începi cu produsele cele mai folosite sau doar cu o subnișă (ex: lucrul cu lemnul).
Domeniul site-ului
La alegerea domeniului site-ului aș fi atent să pot lăsa o portiță pentru a putea ulterior dezvolta segmentul de agricultură & construcții.
Lasă în comentarii alte sfaturi pe care le-ai da cuiva dornic să înceapă un proiect în această nișă.
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.