Inflația și marketing-ul afiliat

Cum cred eu că va influența inflația activitatea de marketing afiliat în România.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
abundance bank bank notes banking

De câteva luni bune, peste tot în lume țările se lovesc de problema inflației. Cauzele aceste inflații sunt unele atât tehnice (banii oarecum gratuiți din ultimii ani pompați de guverne) însă și de conjunctură (războiul și consecințele sale greu de anticipat).

Pe românește, inflație = creșterea prețurilor. Iar cum noi în marketing afiliat facem comerț, creșterea fulminantă a prețurilor ne poate pune bețe în roate în a convinge oamenii să mai cumpere la fel de mult sau de des.

Advertiserii

Primul lucru pe care-l putem observa e că unele magazine online n-o duc chiar bine după rezultatele financiare din 2021 (ex: vivre și elefant). Vivre chiar are suspendat programul de afiliere din 2performant de mai bine de 1 lună și niciun semn că ar reveni.

Lupta cu inflația e o bătălie greu de dus pentru o companie care se trezește cu creșteri de costuri pe toate palierele, singura soluție rapidă pentru a-și păstra marja de profit e să transfere aceste creșteri pe umerii clienților. Însă nici clienții n-au buzunarele atât de adânci încât să-și permită prețuri considerabil mai mari la orice.

Asta înseamnă în primul rând că oamenii vor cumpăra mai puțin sau mai ieftin.

Partea bună a inflației e că îndeamnă companiile să caute soluții de creștere a productivității și de scădere a costurilor. Norocul nostru este că una din aceste soluții este chiar marketing-ul afiliat unde plata comisionului se face după încasarea de la client.

Mă aștept ca advertiserii să facă push pe acest tip de marketing, să crească valoarea comisionului oferit și să investească în atragerea de afiliați. Un mic preview pentru 2022 avem deja în rezultatele 2Performant din primul trimestru.

Din punct de vedere al marketing-ul pe cont propriu, companiile își vor muta focusul pe campanii cu ROI pe termen scurt (abordarea clienților deja existenți) și mai puțin pe cele cu ROI pe termen lung (atragerea de noi clienți). Nu vom mai vedea campanii cu reduceri semnificative (și reale) cel puțin până în toamnă.

Bineînțeles că vom vedea și destul de multe magazine care vor trage obloanele și vor rămâne doar în marketplace-uri sau vor fi achiziționate de competitori mai puternici.

Afiliații

Indiferent de prețuri, oamenii tot au nevoie de anumite tipuri de produse și vor continua să le cumpere. Doar că nu vor mai cumpăra adidași de 500 lei ci unii de 200, nu vor lua un telefon de 6000 lei ci unul de 1000 lei etc. Îți recomand să-ți actualizezi deja abordarea în site-uri și campanii și să scoți în față produsele cu un raport bun calitate-preț în detrimentul celor de brand.

În lipsă de bani pentru a-și satisface dorințele, oamenii vor face mai mult window shopping (online și offline). Traficul pe site-uri nu se va schimba foarte mult, însă rata de conversie, da (în jos). Pentru a câștiga totuși ceva pe urma acestor vizite, încearcă măcar să îi convingi să-ți lase adresa de email (pentru abordare ulterioară).

Comisioanele afiliaților fiind sub formă de procent din prețul produsului, se va vedea o creștere a valorii lor inclusiv în buzunarele noastre. Însă având în vedere că și noi la rândul nostru vom cumpăra produse și servicii la prețuri mai mari, această creștere este una artificială și nu denotă o creștere a valorii pe care o producem.

Se vor vinde în continuare și produse de valoare mare însă doar în cazuri de strictă necesitate (se strică frigiderul, laptop-ul etc) iar produsul înlocuit va fi (în cele mai multe cazuri) unul cu un preț din gama entry.

Cred că advertiserii vor renunța în număr mare în perioada asta la coduri/vouchere de reducere și chiar la interzicerea promovării pe astfel de site-uri.

Tu cum crezi că va influența inflația marketing-ul afiliat?

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
2 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Marius6 mai 2022 8:43Răspunde

    Treaba asta e deja valabila, depinde cat de mare va fi declick-ul, cat de mult ne vom duce in jos. Pe anumite nise nu se mai cumpara de ceva timp. Nu ai precizat de reduceri de comisioane, crezi ca nu vor fi si procentele modificate?! 🙂

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi6 mai 2022 8:45AutorRăspunde

      Vor fi modificate, dar in sus 🙂 Companiile își vor dori să plătească la performanță mai mult decât la ghici.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei. 

%d blogeri au apreciat: