Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Script Google Ads de import conversii marketing afiliat (2Performant + Profitshare)

Script Google Ads care se conectează la API-urile Profitshare și 2Performant și importă în contul de Google Ads toate conversiile care au ca sursa o campanie de Google Ads.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Am mai explicat aici utilitatea importului conversiilor din marketing afiliat dacă rulezi campanii Google Ads de tip direct/indirect/CSS. Și tot acolo am dat informații despre cum să imporți conversiile Profitshare în Google Ads cu ajutorul Google Sheets. Are și Lucian un articol asemănător pentru 2Performant.

Dar,

Variantele gratuite de mai sus au câteva minusuri:

  • importă conversiile cu o zi întârziere
  • sunt o struțocămilă dpdv. tehnic (sheets, script în sheets, acces la sheets din Google Ads..etc)
  • trebuie să declari în fișier câte conversii vrei să extragi și sunt limitate în cod dpdv. al frecvenței de actualizare.

Vestea este că am reușit să simplific ambele procese de mai sus într-un singur script de Google Ads și care:

  • importă conversiile la interval de 1h (sau 2-3-10 ore, e customizabil)
  • funcționează pentru toate tipurile de campanii (extrage informația din referer (pentru campnii indirecte) și din parametrul special de tag (pentru CSS sau campanii directe).
  • accesează API-urile fix până la pagina la care e nevoie fără să fie nevoie să estimezi tu care este aceasta și fără să sugrume API-ul platformei.
  • are un mecanism ușor de verificare (vezi când a rulat, câte conversii a importat etc)

Instrucțiuni de instalare

  1. Tools & Settings -> Bulk Actions -> Scripts -> + new script
  2. Se copiază codul scriptului (acces aici)
  3. Se completează în script datele contului tău de acces la Profitshare sau 2Performant
  4. Se apasă Save (și chiar Run dacă vrei să ruleze instant).
  5. Înapoi la Tools & Settings -> Bulk Actions -> Scripts, alegem frecvența de rulare de 1 oră și ne asigurăm că scriptul are status Enabled.

În secțiunea Script History de la Tools & Settings -> Bulk Actions -> Scripts se poate vedea când rulează și câte conversii a descoperit la fiecare rulare.

În secțiunea Tools & Settings -> Conversions -> Uploads se poate verifica pentru fiecare rulare, conversiile încărcate cu toate detaliile necesare.

Dacă ai un cont de tip MCC cu care administrezi un CSS sau mai mulți advertiseri, poți face toate aceste setări în contul master și conversiile importate se vor asocia automat către subconturile aferente.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
PPC Unelte
2 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Marius26 august 2024 21:18Răspunde

    Salut.
    Merge să-l modific ca să funcționeze cu custom tag de la profitshare? Adică sa am un landing page cu linkuri către profitshare și la custom tag unde în cont apare cu hash sa pun ceva sa știu ca s-a ajuns în landing page de pe google ads și nu organic și ca e o conversie din ads.

    M-ar interesa să-l folosesc asa ca să știu valoarea conversiei din profitshare, că acum cu tag manager nu am găsit o opțiune să preiau suma propriu zisa și dacă pun valoare standard consuma aiurea bugetul.

    Mersi.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi28 august 2024 18:06AutorRăspunde

      Salut Marius. Nu prea ai ce să modifici pentru că ăsta e un script de Google Ads. Tu ai nevoie de ceva javascript pe care care să-l integrezi în site și care să-ți modifice automat linkurile adăugând ca tag, acel parametru gclid. Lucian de la district-conversion.ro are așa ceva dar nu știu încă dacă e pregătit de vânzare.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.