Învățăminte după Black Friday 2023

Cum mi-au mers treburile de Black Friday în 2023.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Deși este o zi importantă pentru afiliere, m-am obișnuit încă din primii ani să profit de ea cu cât mai puțin efort. Asta înseamnă că nu stau noaptea să caut oferte, nu adaug advertiseri în ultimul moment, nu fac campanii pe ultima sută de metri și nu configurez servere că poate n-o să țină. Pe scurt, nu fac FOMO.

Dacă ai un domeniu/site precum blackfriday.ro, poate merită să te închizi cu laptop cu tot într-o grotă cu rezerve de cafea și să mai ieși dupa 2 zile (cu profit de 10.000e). Altfel, raportul risk-reward pentru ziua asta, mai ales dacă faci lucrurile cu FOMO sau neștiind foarte bine ce faci, este destul de mic.

PPC

Singurul proiect pentru care am făcut PPC a fost site-ul de Black Friday. Singurul motiv al existenței al acestui site e să pot face PPC cu el în perioada de BF.

Anul trecut nu știam că pot importa conversiile din rețelele de afiliere așa că am mers pe strategia de „Maximize clicks” și D-zeu cu mila. Am avut noroc și n-am ieșit pe minus. Anul asta, dat fiind faptul că între timp am acest script care importă conversiile în fiecare oră (și care a funcționat fără probleme), mi-am permis să aleg ca strategie „Maximize conversions”. Și pare că a funcționat, în sensul că rata de conversie a crescut cu 50%.

O greșeală pe care am făcut-o anul trecut a fost să consider valoarea coloanei Cost din Google Ads ca fiind costul meu final. Dar, eu având contul de Google Ads pe firmă neplătitoare de TVA, înseamnă că trebuie să plătesc încă 19% din cât plătesc la Google. De data asta, mi-am făcut o coloană custom care-mi afișează direct Cost+19%.

În afara de a schimba prin câteva creative „2022” cu „2023”, altă activitate prin campania de Ads n-am avut. Și așa am stat anul trecut câteva ore bune să fac 50 de adgroup-uri…

Din toate adgroup-urile (cu cele mai comune categorii de produse), pare că am ieșit pe minus doar cu cel de Telefoane (am impresia că sunt mulți dornici să cumpere dar se opresc când văd că nu-s oferte chiar așa bune) și cel mai profitabil a fost adgroup-ul de PetShop (mâncare de câini și de pisici). Anul viitor probabil voi ține cont de aceste lucruri.

Din motive încă neelucidate, în prima zi bugetul setat nu s-a consumat decât în proporție de 50% dar (tot din motive neelucidate), în următoarele zile bugetul zilnic setat a fost depășit cu 50% 🙂

Newsletter

Pentru site-ul de BF, atât anul trecut cât și în 2023, timp de 2-3 săptămâni înainte, rulez o campanie de colectare lead-uri pe Facebook. Am ajuns la aproape 6000 de abonați cărora le-am trimis de-a lungul weekend-ului 5 newslettere (tabele generate automat cu logo-urile magazinelor care au reduceri). Din păcate nu am statistici legate de open-rate, click-rate sau comisioane generate. E o chestie pe care o am în vedere pentru la anul.

Site-urile de content

Site-ul din portofoliu pe care-l consideram „perla coroanei” a fost penalizat la (fiecare :)) din update-urile Google din acest an așa că am ratat ceva trafic organic (targetat către eMag în mare parte). Partea bună e că celelalte site-uri au crescut (profit să spun să nu vă puneți ouăle în același coș) cât să mai compenseze 70% din scădere.

La aceste site-uri doar am activat widget-uri care să anunțe startul Black Friday și să pună ceva presiune pe vizitator să profite de cele mai bune prețuri din an. Când vine vorba de SEO, în această perioadă algoritmul oricum recunoaște creșterea intenției cumpărare și vei vedea un boost de trafic fără să faci nimic special dacă site-ul targetează cuvinte comerciale.

Rezultate

Calculele sunt făcute pe întreaga săptămână BF și sunt agregate cifre din toate site-urile pe care le dețin. Comparația e făcută cu 2022.

  • Vizitatori (sesiuni): 45.057 (-46%)
  • Clickuri afiliate: 39603 (-82%)
  • Val. Comisioane: 2039 euro (-43%)
  • Costuri PPC: 830 euro (-70%)

Pentru rezultate de la rețelele de afiliere și alte cugetări personale, nu rata și articolul lui Dragoș.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
3 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Manu18 noiembrie 2023 14:04Răspunde

    Daca este vorba despre siteul de recenzii, de ce crezi ca a fost penalizat?
    Eu din ce vad nu ar fi avuta motive Google sa-l penalizeze.

    In ce sens te referi sa nu „nu ne punem toate ouale in acelasi cos”? In sensul sa nu ne axam doar pe 1-2 advertiseri pe care sa-i promovam sau sa avem mai multe proiecte de afiliere? Partea cu advertiserii, din pacate putini is seriosi in ce privesc afilierea si stabili comparativ cu eMag.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi19 noiembrie 2023 20:29AutorRăspunde

      2 motive: Concurenții care au venit cu x2,x3 cantitatea de text (folosindu-se de GPT și alte LLM-uri + editări manuale) + linkuri externe într-o continuă creștere care duc către 404 sau „produs indisponibil” -> timp scurt de stat în pagină al vizitatorului -> semnal pt Google că site-ul nu îndeplinește așteptările oamenilor.

      Mă refer în special la diversitatea în nișe dar la fel de valabil este și legat de advertiseri.

      • Ciprian Drăgoi
        Adi19 noiembrie 2023 20:36Răspunde

        Pacat ca Google se concentreaza pe cantitatea de text si nu pe calitate. Si cred ca e si frustrant oarecum cand te gandesti ca tu ai investit bani pentru continut de calitate si vin acum cei cu ChatGPT care ar trebui catalogati de Google ca „thin content” si urca pe pozitii fruntase.
        Din punctul meu de vedere, prea mult continut oboseste oamenii care nu mai au rabdare sa citeasca. Oameni vor daca le recomanzi „cel mai bun produs” sa vada solutii direct si putina informatie fara prea multe detalii.

        La noi pe RO din ce am comentat si la alt articol, nu prea cred sa mai mearga site-urile de nisa pentru ca piata e foarte mica daca ne gandim si la procentul de romani care cumpara online si cati au acces la internet. Comparativ cu un site in engleza in care te poti adresa global.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.