Link-uri utile marketing afiliat (martie 2024)

Știri și articole din martie 2024 care pot fi de interes pentru un afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
eyeglasses on magazine near glass on cafe table

Această rubrică apare lunar și în principiu conține știri și articole de interes unui afiliat. Sunt informații peste care dau prin sursele proprii de informare iar la finalul lunii le împart și cu voi.

* e posibil să vezi mai multe articole despre SEO decât ar fi normal, însă acesta e modul principal prin care fac eu afiliere și asta mă interesează cel mai mult.

Ne vedem la Affiliate Summit în București pe 17 mai.

Cel mai agresiv update Google SERP din ultimii ani a avut loc la începutul lunii.

Mai mult ca oricând acest update a dus la deindexări complete + aici altă listă.

Încercări de explicare ale update-ului și ce ar fi de făcut dacă ai fost lovit. +aici +aici

O teorie destul de plauzibilă duce la concluzia că site-urile de nișă au murit. Scrii cel mai bun conținut ever respectând toate regulile Google și vine Forbes care-ți regurgitează ideile și tot Forbes va fi afișat pe primele locuri.

Actualizare pe 2024 a companiilor care domină dpdv. SEO în US.

Temu a băgat 2 miliarde de dolari în promovare. Chiar sunt curios ce impact a avut la cei cu CSS prezența Temu din ultimele luni.

Nu faceți ce zice Google, faceți ce face Google.

Topul celor mai accesate magazine online din România.

Că ne place sau nu, Google e topul de pe lume la trimis trafic către site-uri.

Un tool de parsare al site-urilor bazat pe LLM.

Catalog de idei de marketing pentru diverse obiective.

Oficial Google zice că e greșit să faci anumite chestii pe site doar de dragul Google. Și dă drept exemplul acel tabel de cuprins.

Google SGE (căutarea cu AI) începe să fie afișată și celor care nu și-au dat în mod expres interesul și cineva a analizat câteva chestii despre asta.

Un eseu care mi-a plăcut și cu care rezonez. Fire & motion.

Date în timp real despre câte rezultate Google din primele poziții folosesc conținut cu AI (mă rog, cât poate fi detectat).

PS: site-ul meu de content căzut în dizgrație SEO anul trecut încă nu dă semne de revenire deși l-am actualizat, i-am adus modificări, l-am îmbunătățit. Încep să cred că nu mai poate fi resuscitat.

Dacă ai vreun link interesant de împărtășit, lasă-l în comentariu.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
9 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Sorin29 martie 2024 15:25Răspunde

    Foarte ciudat de ce site-ul tau de recenzii a scazut asa tare si nu da semne de revenire. Ai cea mai vaga idee de ce s-a intamplat acest lucru? Crezi ca daca continui cu el in continuare o sa-si revina?

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi29 martie 2024 18:51AutorRăspunde

      Pentru site-urile de tip „cel mai bun”, căutările pe expresia „cel mai bun {orice}” sunt foarte puține raportat la căutările termenului general {orice} și mici derivații. Până în martie 2023 la căutările generale apăreau și site-urile de tip „cel mai” și e de înțeles că atrăgeau destul de multe click-uri având în vedere puterea termenului „cel mai bun”.

      S-a prins și Google de ce zice colegul de mai jos (complet adevărat) și a scăzut foarte mult vizibilitatea site-urilor de acest tip pe căutările cu intenție comercială pe cuvinte cheie generale (ex: aspirator, televizor etc).

      Site-urile de acest tip încă ocupă poziții fruntașe pe căutări de tipul „cel mai bun …” dar cum ziceam, astfel de căutări sunt foarte puține raportat la căutările termenului principal.

      În acest context, până nu-și reconsideră Google decizia (mici șanse dar existente), nu mai văd un viitor în astfel de site-uri.

      • Ciprian Drăgoi
        Sasha.S3 aprilie 2024 11:58Răspunde

        Nu mai merge cu „cel mai bun”. Acum merge cu „cel mai cel mai bun” :).

  • Ciprian Drăgoi
    Marian G. Ionascu29 martie 2024 15:36Răspunde

    Salut, Ciprian! Citesc cu regularitate (si cu placere) ce publici aici, iti stiu si cele 5-6 site-uri (ale caror adrese le-ai dezvaluit contra cost), urmaresc si grupul de afiliere de pe FB si ma intreb de fiecare data: cum se face ca inca mai exista afiliati care se minuneaza ca Google i-a trimis la gara in ceea ce priveste traficul, cand majoritatea covarsitoare a site-urilor de afiliere – modelul „recenzii de produs” – sunt niste mizerii, pur si simplu?

    De ce pun glilimele cand spun „recenzii”? Pentru ca: produse testate – zero; scriitori reali – zero; poze reale – zero. Asta, in conditiile in care si tu (care ai lasat candva link spre guideline-ul Google privind recenziile), si alti afiliati faceti eforturi mari sa lasati impresia ca aveti multi „scriitori” cu care colaborati. Problema e ca scriitorii astia nu exista, nu au istoric, nu au profiluri de FB, LinkedIn sau alte retele, sunt ca iepurii scosi din joben, dar asta nu mai conteaza. Punem o poza de pe thispersondoesnotexist.com sau ceva similar si mergem mai departe. Daca vine clickul, e bine…

    Deci, din punctul asta de vedere, relatia afiliat-vizitator/cumparator se bazeaza pe o inselatorie: afiliatul cu „recenzii” vinde fum, nu a vazut in viata lui produsul, dar vorbeste despre marfa exclusiv in termeni favorabili (al naibii produs, cum e el perfect mereu, dar mereu!) si in cuvinte care s-ar putea sa-i placa lui Google, cu diverse n-grams (longtail pentru incepatori, nu?).

    In conditiile astea, mai are vreun afiliat (care face… „recenzii”) dreptul sa se planga ca advertiserii il trateaza cu fesele atunci cand magazinele dispar din retea, micsoreaza comisioanele sau renunta la diverse canale de promovare? Din punctul meu de vedere, motto-ul in afilierea din Ro e cam asa: „Daca minti bine, e bine”. Se pare ca lui Google ii place tot mai putin sa indexeze maculatura (intr-o editie trecuta te aratai entuziasmat ca generezi 100.000 de descrieri cu GPT).

    Mi-ar placea ca acest comentariu sa fie vizibil si sa dea nastere unei discutii necesare aici pe blog, nu sa-l consideri atac la ego si sa sfarseasca la „draft/spam”. Afirmatiile mele se bazeaza pe cifre reale, capturi de ecran si statistici din multe site-uri de afiliere din Ro, date pe marginea carora putem discuta oricand (ti-am lasat emailul meu).

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi29 martie 2024 19:32AutorRăspunde

      Salut Marian și mulțumesc pentru intenția de a dezbate.
      Ai dreptate 100% dar din păcate se și moare cu dreptatea în mână :). Ca și în viața reală, „fake it ‘till you make it” funcționează de minune și pe internet. Dar se pare ca Google devine din ce in ce mai bun în a detecta fake-ul. Până atunci, oricine va folosi toate pârghiile de care dispune pentru a lua un avantaj.

      Internetul nu e un lucru care știe de moralitate și de corectitudine. Aceeași oameni care sunt pe stradă sunt și pe internet. Și probabil te uiți și tu la știri…

      Rezultatele SEO nu sunt și nu vor fi niciodată de așa natură să mulțumească pe toată lumea (nici n-are cum, fiind un zero sum game). E un joc de-a șoarecele și pisica.

      E natural ca cei care au abilități/resurse să publice 10k articole în 2 zile să o și facă. Și la un moment dar vor ajunge să o facă la o calitate excelentă. E asta greșit dacă oamenii primesc ceea ce caută și sunt mulțumiți?

      Nu știu în alte cazuri, dar în cazul meu rata de conversie era una de 5%. Ce KPI mai bun de atât ar putea dovedi că-ți faci bine treaba ca afiliat sau nu?

      Termenul „cel mai bun” e interpretabil. Eu îl văd mai degrabă drept „cum ajung să-l cumpăr pe cel mai bun?” decât „ăsta e cel mai bun, cumpără-l acum”. Orice e review, e interpretabil. Poți întreba 2 prieteni despre același produs și vei primi 2 păreri diferite…

      Marketingul și vânzările doar profită de creierele noastre. Atât pe internet cât și în viața reală. Eu am ales să fiu de partea celor care profită de asta.

  • Ciprian Drăgoi
    Sorin29 martie 2024 19:18Răspunde

    Salut, Marian, Ciprian,

    Este cu dus si intors treaba asta. Nu cred ca este general valabil ca site-urile de tipul „cel mai bun” sau de recenzii nu mai au sanse. Iti dau dreptate la ce spui, ca sunt scrise recenziile doar pentru a vinde fara vreo validare reala ca ai testat produsul.

    Personal am dat de 2 site-uri in Romania de tipul „cel mai bun” si le urmaresc de ceva timp. Acestea merg pe afiliere si au cresteri spectaculoase in trafic si inainte de update, dar si dupa update. Continutul este AI+uman, iar produsele sunt puse in modul clasic, cele care au mai multe recenzii.

    Site-urile acestea au mereu continut nou si au continuitate in articole de ani de zile. Exclusiv articole de tipul „cel mai bun”. Evident ca au mai avut scaderi de trafic, dar in momentul de fata sunt cele mai mari site-uri de tipul „recenzii” pe care le stiu, depasind 60k unici pe luna.

    Acest lucru mi se pare foarte interesant cum unele site-uri de acelasi tipar merg foarte tare in sus, iar unele in jos. Cu siguranta sunt multi factori, dar pentru mine acest lucru reprezintă faptul ca inca se mai poate sa faci performanță cu un astfel de proiect. Plus, sa nu uitam de wirecutter care inca face performanta cu acest tipar de proiect.

    Multumesc! Ar fi interesant sa vedem cat mai multe opinii si pareri, poate mai aflam chestii noi ☺️

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi29 martie 2024 19:50AutorRăspunde

      Nu e ca și cum poate Google cu apăsarea unui buton să facă curățenie completă în SERP… poate nici nu-și doresc cu adevărat asta, ce motiv am mai avea noi să facem conținut de calitate dacă n-am avea miza să-i luam poziția site-ului X care ni se pare că e pe nedrept acolo?

      Sunt convins că sunt pe internet extrem de multe site-uri care merită primele locuri (chiar și pe căutări de tipul „cel mai”). Scopul lui Google e să le găsească, cu acuratețe 100% nu va reuși niciodată.

  • Ciprian Drăgoi
    Marian G. Ionascu30 martie 2024 7:19Răspunde

    Hello din nou. As fi raspuns cumva sub replica ta, Ciprian, dar nu am optiune de reply. Da, sunt de acord ca internetul nu are moralitate, dar aici nu de aspectul moral al browsing-ului alandala pe internet vorbesc, ci de relatia cumparator-vanzator, intermediata de afiliat. Deci de vizitatorul aflat intr-o anumita etapa in funnel-ul spre conversie. Ei, bine, acest vizitator, in cautarea lui tintita, e pur si simplu mintit de site-urile de „recenzii”, poate-poate cumpara. In conditiile astea, niciun afiliat de „recenzii” nu are dreptul sa se mire cand si advertiserii, la randul lor, il duc de nas si incalca reguli de bun simt.

    Altfel, sunt de acord cu ce spui cu privire la jocul cu suma nula. Tocmai de aceea inchei prin a sublinia ca recenta curatenie demarata de Google mi se pare binevenita, in final va duce la lucruri bune in ecosistem pentru ca ne obliga pe toti la reinventare: cum sa mintim si mai bine 🙂

  • Ciprian Drăgoi
    Olivian Breda5 aprilie 2024 8:33Răspunde

    Pun mai jos niște știri care mi s-au părut interesante în ultima perioadă:

    Temu’s Push Into America Pays Off Big Time for Meta and Google – WSJ https://www.wsj.com/business/media/temus-push-into-america-pays-off-big-time-for-meta-and-google-f2721b32

    The e-commerce platform’s parent company spent nearly $2 billion at Meta last year and it was a top advertiser at Google

    Google March 2024 AI Content Manual Action Update – List of Deindexed Sites – Originality.AI https://originality.ai/blog/google-march-2024-manual-action-ai-update-list

    On March 5th Google announced a massive update would be occurring that would aim to reduce unhelpful content by 40%. This update started with a significant round of manual actions being applied to sites and having them be completely deindexed.

    Google will automatically start pausing ad groups with low activity https://searchengineland.com/google-pause-ad-groups-low-activity-438076

    Advertisers will have the option to unpause cad groups but are advised only to do so if they expect impressions in the coming weeks.

    Google Ads Performance Max Placement Report To Show Search Partner Network Sites https://www.seroundtable.com/google-ads-pmax-placement-search-partner-network-report-36965.html

    Google Ads will soon support showing the Search Partner Network in the Performance Max Placement report. This means Google will show you which sites your PMax ads are running on – which is a first.

    Google Ads Editor version 2.6 launches with 10 new features https://searchengineland.com/google-ads-editor-version-2-6-438088

    The new features have been rolled out to help advertisers create more effective ad campaigns and measure performance more easily.

    Analiză DataReportal/ România digitală în 2024: Peste 18 milioane de români sunt conectați la internet, iar peste 13 milioane sunt în social media/ Care sunt aplicațiile preferate de români și cât timp le consumă https://economedia.ro/analiza-datareportal-romania-digitala-in-2024-peste-18-milioane-de-romani-sunt-conectati-la-internet-iar-peste-13-milioane-sunt-in-social-media.html

    În România existau 18,06 milioane de utilizatori de internet la începutul anului 2024, când gradul de penetrare a internetului era de 91,6%, arată o analiză a DataReportal. În România existau 13,30 milioane de utilizatori de social media în ianuarie 2024, ceea ce echivala cu 67,4 la sută din totalul populației. Un total de 28,00 milioane de conexiuni mobile celulare erau active în România la începutul anului 2024, această cifră fiind echivalentă cu 141,9 la sută din totalul populației.

    The Pattern-Seeking Fallacy https://longform.asmartbear.com/pattern-seeking-fallacy/

    We humans are terrible at discerning patterns from randomness, and in marketing data we unwittingly find “insights” that are actually noise. Here’s how to fix that.

    50 Ecommerce Statistics To Know in 2024 [New Data] https://blog.hubspot.com/marketing/ecommerce-statistics

    Below I’ve compiled a list of ecommerce statistics that will help you understand the potential impact of using the practice, as well as its growth potential throughout 2024 and beyond.

    Affiliate Summit https://www.affiliatesummit.ro/

    Vineri, 17 Mai 2024 – Ora: 15:00 – 22:00
    Bucuresti: REFUGIU URBAN / Str. Ion Brezoianu / Palat Universul etaj 5 Corp A

    Despre gestionarea regulilor de cookie-uri cu Bogdan Manolea, co-fondator TRUSTED.ro – Stirileprotv.ro https://stirileprotv.ro/stiri/eplan/despre-gestionarea-regulilor-de-cookie-uri-cu-bogdan-manolea-co-fondator-trusted-ro.html

    Discuția se concentrează pe Google Consent Mode, un sistem esențial pentru gestionarea consimțământului utilizatorilor privind cookie-urile. Manolea subliniază obligațiile magazinelor online de a implementa Google Consent Mode și de a respecta legislația privind cookie-urile, evitând riscuri precum amenzile semnificative.

    47 template-uri prin care sa obtii mai multi clienti, trafic si vanzari https://www.gomag.ro/blog/template-uri-mai-multi-clienti-trafic-si-vanzari/

    Checklist-urile si sabloanele de mai jos iti sunt utile in diverse stadii si pentru diverse componente ale afacerii tale online, asa ca sfatul meu e sa salvezi materialul la favorite, astfel incat sa il gasesti usor de fiecare data cand ai nevoie de el.

    De la organizarea magazinului pentru trafic si conversii, pana la marketing, branding, extinderea fluxurilor de venituri si logistica, vei gasi cate ceva din toate 🙂

    Meet SIMA: Google’s New AI that Can Play Video Games with You https://www.maginative.com/article/meet-sima-googles-new-ai-that-can-play-video-games-with-you/

    The research is building towards more general AI systems and agents that can understand and safely carry out a wide range of tasks in a way that is helpful to people online and in the real world.

    Does Adding a Related Post Section Help Your Blog? We Tested It https://ahrefs.com/blog/related-posts-seo/

    My best guess as to why we see some impact is that often, the related links are pieces of content that we wouldn’t naturally link to from within the blog content.

    On blogs that aren’t as well optimized as ours for internal linking but have a lot of content, I would expect to see even more impact.

    The 8 Absolute BEST Advertising Platforms for 2024 | WordStream https://www.wordstream.com/blog/best-advertising-platforms

    In this article, we’ll share the eight best advertising platforms and who should consider running ads on them.

    Explore Economies https://www.enterprisesurveys.org/en/data/exploreeconomies/2023/romania

    Business owners and top managers in 947 firms were interviewed from April, 2023 through January, 2024.

    Ranking of the Top Business Environment Obstacle for Firms

    ecomTEAM Fashion edition: Evenimentul unde afli cum evoluează zona de Fashion și care sunt trendurile anului 2024 – Blog-ul GPeC https://www.gpec.ro/blog/ecomteam-fashion-edition-evenimentul-unde-afli-cum-evolueaza-zona-de-fashion-si-care-sunt-trendurile-anului-2024

    După 13 ediții, ecomTEAM, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate comerțului online din regiune, vine în 2024 cu o ediție specială, dedicată verticalei de Fashion. Antreprenori din zona de Fashion, consultanți și experți în digital marketing urcă pe scena evenimentului ecomTEAM Fashion edition, organizat pe 28 martie 2024, în București, la Apollo 111.

    How To Optimise PDP’s (and why you should) – Speaker Deck https://speakerdeck.com/sophiebrannon/how-to-optimise-pdps-and-why-you-should

    This talk was held at Re:Commerce in March 2024. This presentation covers the reasons why you should optimise your PDP pages, how to optimise them and when you should optimise them as part of your SEO strategy.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.