Cea mai mare problemă a unui site de afiliere de conținut
Concluzia la care am ajuns după ce am publicat aproape 1000 de articole pe un site de afiliere.
Dacă ai de gând să faci vreodată un site de afiliere de conținut trebuie să știi că cea mai mare problemă de care te vei lovi pe termen lung sunt link-urile de afiliere nefuncționale. Produse care nu mai sunt în stoc și nu se mai fabrică, pagini 404 cauzate de migrări defectuoase de platformă, programe de afiliere care nu mai sunt active etc.
O consider a fi cea mai mare problemă din 3 cauze:
- nu poate fi soluționată 100% automat.
- are efect compus (adică devine și mai mare odată cu creșterea numărului de articole).
- are un impact direct asupra veniturilor.
Cifre
Un KPI important pe care-l monitorizez pentru un astfel de site este procentul de articole cu link-uri defecte. Dețin un site cu aproape 1000 de articole (~6000 de link-uri de afiliere) și în fiecare săptămână cel puțin 25% din articole au cel puțin 20% link-uri defecte (într-un articol sunt mai multe link-uri de afiliere). Le corectez în următoarele zile și până la următoarea verificare săptămânală indicatorul e iar in intervalul 20-25%. Pur și simplu a devenit o muncă de uzură care îmi încetinește inclusiv ritmul de creștere (îmi rămâne mai puțin timp pentru noi articole).
Ce am făcut?
Dacă nu pot înlocui link-urile automat, măcar le pot verifica sănătatea săptămânal în doar câteva minute. Această verificare e de 2 tipuri.
Verificarea link-ului de afiliere
Pentru platformele de afiliere care funcționează prin redirect, pot cu ajutorul PHP să verific dacă redirect-ul se face cu succes sau nu. Dacă nu se face cu succes, înseamnă că magazinul nu mai are program de afiliere activ (temporar sau permanent).
Verificarea link-ului magazinului
Tot cu un script PHP accesez linkul neafiliat (îți recomand să ai salvat cumva și acest link) și în funcție de ce răspuns primesc pot trage concluzia dacă link-ul e sănătos sau nu. În cazurile cele mai simple primesc un header 404 iar în cele mai complicate verific prezența unor cuvinte în anumite zone din pagină (de ex. Indisponibil, Lipsă stoc etc).
Importanța link-urilor funcționale
Munca cea mai costisitoare a unui afiliat este să aducă vizitatori pe site. Dacă vizitatorii respectivi sunt redirecționați către un link defect, toată această muncă e risipită. Fiecare click pe un link defect e o potențială conversie pierdută iar vizitatorul rămâne cu o experiență eșuată pe site-ul tău.
Chiar sunt curios voi ce soluții ați găsit pentru rezolvarea acestei probleme, chiar și parțială.
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
Intr-adevăr este o problema destul de mare a linkurilor de afiliere. Intr-un timp foloseam ThirstyAffiliates care era cumva integrat in tema Rehub, aveam toate linkurile pe categorii de magazine iar când un magazin renunța la programul de afiliere, dădeam disable la categoria respectiva si aia era, dar tot trebuia sa schimb linkurile manual. Partea proasta a fost când cei cu tema au renuntat din nu știu ce motive la ThirstyAffiliates si a trebuit sa modific vreo 400 de articole.
Eu unul as plăti pentru un astfel de plugin adaptat rețelelor de la noi care sa poata verifica linkurile de afiliere, stocul produselor, eventual si un clasament cu cele mai accesate linkuri etc.
Am deja funcționalitățile astea dar în afară de ștergere în masă/redirect către alt advertiser în funcție de anumite reguli nu prea ai ce face. Adică link-urile de afiliere nu sunt puse pe anumite cuvinte cheie ci într-un context mai specific (cu poză / descrierea unui produs).
[…] Cea Mai Mare Problemă a Unui Site de Afiliere de Conținut – Afiliatti.ro […]