Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 120
Deși am slăbit puțin ritmul, continui cu publicarea de conținut și văd o mică creștere dpdv. SEO.
Cum au decurs ultimele 30 zile din acest proiect, în ordine cronologică și cu timpul consumat.
Zilele care lipsesc sunt cele în care n-am făcut nimic pentru acest proiect.
Ziua 3 (1h):
Continui scrierea de brief-uri și publicarea de articole monetizabile. La genul acesta de articole pot spune că am ajuns la un fel de template unde se modifică destul de puțin structura ceea ce mă face destul de rapid.
Încerc să găsesc luna asta și niște soluții pentru ușurarea adăugării produselor. E puțină muncă de chinez acum și nu e chiar genul de activitate pe care o fac cu plăcere. Nu pot să zic decât „Jos pălăria” pentru cei care au site-uri de afiliere făcute cu WordPress și au ajuns la sute/mii de articole publicate în felul ăsta (poate chiar cu mai puține skill-uri de programare pe care să le folosească pentru a-și eficientiza munca). Trebuie să ai răbdare de fier.
Ziua 6 (1h)
Pentru că observ un mare interes pentru povestea acestui proiect, am decis să ofer posibilitatea de a afla adresa site-ului înainte de data de reveal (1 septembrie 2022). Deși consider că informațiile pe care le dau aici sunt destul de clare, mă gândesc că anumite tipuri de oameni pot înțelege mai ușor ce vorbesc dacă și văd efectiv site-ul și cum se schimbă el de-a lungul lunilor.
Informația este contracost în această etapă pentru că e genul de informație privilegiată pe care o poți folosi pentru a-ți îmbunătăți propriile site-uri (inspirându-te din deciziile – ceva mai experimentate – pe care eu le iau).
Ziua 9 (2h)
Am publicat încă 2 articole monetizabile. Mi-am dat seama că fiecare nou articol pe care-l primesc și îl citesc, îmi generează la rândul lui alte 2-3 idei de subiecte care ar putea fi abordate independent. Nu știu dacă nișa e de așa natură, însă mă bucur că voi avea constant noi subiecte de publicat fără a fi nevoie de un research prea complex. Buget să fie.
Ziua 17 (2h)
Îmi dau seama că în pasul ăsta aș putea grăbi generarea de venit (să aduc mai mult trafic prin PPC și să public articole într-un ritm mult mai alert). Cu bani la discreție, (aproape) oricine poate face orice care să aibă cât de cât succes. N-aș vrea totuși să ajung să spun „Am făcut 1000 profit în luna X dar eu până atunci să fi investit 100.000”, adică aș vrea ca metoda folosită de mine să poată fi aplicată de majoritatea oamenilor.
Voi încerca să păstrez nivelul investițiilor la un nivel suportabil pentru o persoană cu un salariu mediu într-un oraș mare. Dacă nu te încadrezi aici, singura soluție pe care o văd e să te ocupi personal de scrierea conținutului.
Continui cu publicarea de articole (+3 informaționale). Mă omoară partea de link-uri interne pentru că trebuie să intru constant prin toate articolele și să pun link-uri către noile articole. Nu prea am încredere nici în modulele de WordPress care fac asta automat dar mai caut soluții…
Ziua 18 (1h)
Continui cu generarea de brief-uri. Subiectele le iau oarecum aleator din lista lungă pe care o am (atât informaționale cât și monetizabile). Am văzut recent pe Twitter că cineva recomanda ca la început să publici foarte mult conținut informațional (sub formă de topic cluster) și abia la final să vii cu articolele monetizabile. Logica ar fi că Google are nevoie să te considere prima dată relevant pe subiectul respectiv ca ulterior să-ți poată susține și articolele cu produse de afiliere. Personal nu cred în teoria asta, fiind o linie destul de subțire între ce înseamnă informațional și ce monetizabil. În contextul potrivit poți câștiga mai mulți bani dintr-un articol informațional decât din unul de tipul „Cel mai bun…„.
Ziua 27 (1h)
Am devenit mai rapid/eficient în publicarea articolelor pe care pe primesc ca PDF (10 min informațional / 20min monetizabil). Mă bucur că am ales o temă de WordPress modernă care folosește by default blocurile Gutenberg (între timp am făcut update și la WP 6.0 și nu s-a stricat nimic :)).
Final de lună
Pare că am fost puțin cam leneș luna asta cu doar 8 articole publicate însă având în vedere numărul de ore pe care l-am dedicat acestui proiect, mă declar mulțumit.
Chiar dacă nu am avut încă niciun comision, dpdv. SEO se vede o mică îmbunătățire față de prima lună monitorizată (luna trecută). Cam așa e cu creșterea SEO, puțin câte puțin și deodată brusc (datorită efectului compus adus de creșterea fiecărui articol în parte).
În primele 6 luni n-am de gând să fac SEO off-page. Dacă vine vreun backlink natural, e binevenit dar n-am de gând să cumpăr sau să pun link-uri către acest site pe vreun site propriu.
Luna mai a fost prima în care n-am făcut niciun fel de task de programare. Nu m-a deranjat prea tare modul destul de greoi de adăugare al produselor pentru că nu a fost nevoie să-l folosesc de prea multe ori însă tot îmi stă pe creier că aș putea să-l îmbunătățesc.
Sunt în grafic cu obiectivul de 50 de articole publicate în primele 6 luni, probabil îl voi și depăși deci nu mă voi mai raporta la el. Focusul acum e să generez primele comisioane.
Cifre
- Articole Publicate: 8
- Total Articole: 34
- Vizitatori (sesiuni): 80
- Nr. Comisioane: 0
- Val. Comisioane: 0
- Cheltuieli: 600 lei (conținut)
- Ore consumate (timp propriu): 8h
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
Salut, unde cauți content writeri de îi găsești la un preț așa de bun?
În cazul ăsta pe un grup de Facebook al nișei respective (grup general nu de content writeri). Încearcă să-ți dai seama care ar fi meseria reprezentativă pentru domeniul respectiv și să găsești locuri unde se strâng astfel de oameni.
Mersi. Nu m-aș fi gândit la abordarea asta.
[…] Articolul precedent aici […]
[…] Articolul precedent aici […]
[…] Articolul precedent aici […]
[…] Articolul precedent aici […]
[…] Articolul precedent aici […]