Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 28
Ce am făcut în prima lună pentru noul meu site de marketing afiliat de nișă.
Cum au decurs primele 30 zile din acest proiect, în ordine cronologică și cu timpul consumat.
Zilele care lipsesc sunt cele în care n-am făcut nimic pentru acest proiect.
Ziua 1 (0.5h):
- Cumpărat domeniu .ro (60 lei)
Ziua 3 (1h):
- Configurat Cloudflare
- Instalat WordPress
- Instalat și configurat module WordPress (Jetpack, Yoast SEO, Redirection, WP Super Cache)
- Creat profil Search Console și adăugat URL sitemap
- Creat cont Google Analytics
Ziua 4 (2h)
- Căutat și găsit temă WordPress Mai exact asta ($21).
- Instalat temă
- Creat logo + favicon
Am ales această temă pentru că din demo-uri pare destul de customizabilă. În plus pare destul de light, nu folosește multe plugin-uri (au făcut in-house multe funcționalități), are block-uri Gutenberg (deci folosește tehnologiile noi ale WP) și are multe tipuri de elemente care-mi vor fi utile în aranjarea în pagină a informației. Observ că au sistem cu licență pentru un singur website deci nu poate fi folosită la mai multe site-uri.
Site-ul va fi făcut public la 1 septembrie însă dacă nu ai răbdare până atunci poți afla instant adresa site-ului contra unei sume de $9 accesând acest link.
Ziua 5+6+7 (6h)
Am pus la punct dpdv. estetic tema instalată, a durat mai mult decât estimasem fiind destul de complexă. Sper să nu-mi pară rău c-am ales-o, cred totuși că aș fi preferat una mai simplă peste care să-mi creez eu ce mai am nevoie decât să trebuiască să învăț toate opțiunile dintr-una gata făcută dar care are o mulțime de butonașe on/off care fac să apară/dispară diverse opțiuni.
Înainte de a începe să public articole m-am gândit de ce fel de pagini/elemente am nevoie și în zilele următoare mă voi asigura să le am pregătite când deja voi avea articole de publicat. În principiu am nevoie de 3 tipuri de pagini: informativ (în principiu text+img), listă de 3-4-5 produse pentru articole de tipul Cel mai… și pagină de tip review pentru un singur produs.
Ziua 17 (2h)
Am hotărât structura de organizare a conținutului (ierarhia categoriilor) urmând să fac un research specific fiecărei categorii pentru a stabili și o politică editorială (titluri de articole). Fiecare categorie e o pagină în sine deci trebuie să generez SEO titlu, SEO descriere și un mic intro care explică vizitatorului ce poate găsi în secțiunea respectivă.
Prima pagină va fi populată cu articolele pe care le voi publica în toate aceste categorii deci a fost nevoie să structurez cumva și prima pagină (am generat câteva articole de tipul Lorem ipsum ca să-mi dau seama dacă se așează bine). E important ca în cadrul acestei prime pagini să ai link-uri interne către cele mai importante articolele (în cazul meu către toate articolele monetizate).
Ziua 18+19 (6h)
A sosit vremea să fac un articol Lorem ipsum dar pe care să-l structurez ca un articol monetizat (cu produse de tipul Cel mai bun…). Practic voi face un template pe care să-l pot refolosi în viitor doar înlocuind textele. Pentru a ajunge în acest pas a trebuit să caut cât mai multe site-uri din aceeași nișă (tot de afiliere) ca să văd ce fel de informații scot ei în evidență și modul vizual prin care fac asta. Oricât de creativ aș crede că sunt, fără să văd cum au abordat alții problema nu mă apuc de treabă de design.
Ziua 20 (5h)
Am scris conținutul tag-urilor de SEO (titlu + descriere) pentru toate categoriile din site și prima pagină. Am creat și completat pagina Despre noi. Unele dintre texte le-am externalizat. În acest timp încerc și să găsesc persoana/persoanele potrivite care m-ar putea ajuta la scrierea articolelor și aceste mici task-uri le pot considera niște teste practice.
Final de lună
După 22.5h de muncă în prima lună pot spune că am doar un WordPress instalat. Nu s-a scris niciun articol, site-ul nu are niciun vizitator și bineînțeles 0 comisioane. Însă știu că munca făcută până acum are un rol foarte important. Și anume că mă lasă să mă focusez în următoarea etapă doar pe crearea de conținut. Practic am vrut ca infrastructura să fie solidă. În viitor nu trebuie să-mi bat capul cum voi organiza articolele, să-mi aduc aminte că o categorie nu are SEO title sau SEO description sau alte mici mărunțișuri care mă pot abate de la obiectivul zilei.
Îmi pare puțin rău că nu pot arăta printscreen-uri sau link-ul site-ului, sunt convins că s-ar înțelege mai bine tot ce am povestit mai sus.
Cifre
- Articole Publicate: 0
- Total Articole: 0
- Vizitatori: 0
- Nr. Comisioane: 0
- Val. Comisioane: 0
- Cheltuieli: 100 lei (conținut) + 110 lei (temă WordPress) + 60 lei (domeniul)
- Ore consumate (timp propriu): 22.5h
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
La cheltuieli cred ca ai omis domeniul 🙂
Altfel, tot timpul mi-am dorit sa fac asta dar m-am blocat la crearea continutului constant, pana vin vizitatorii. Poate de data asta invat de la tine cum se face
ai dreptate, updatez
Asteptam sa ne spui si peste ziua 60-70 ce se intampla. Felicitari pentru descriere!
[…] Experiment #1 – Site de nișă marketing afiliat, ziua 28 – Afiliatti.ro […]
Am și eu o experiența similară, doar ca m-am plictisit de wp și am mers pe wix acuma….. ce sa zic…. Experiența pare una interesanta chiar dcaa vine la pachet cu niște costuri lunare
Ce anume te-a făcut să renunți la WP?
Dupa ce am citit majoritatea postarilor de aici am reusit intr-un final sa imi fac si eu un site. O parte este contruit pe recenzii de produse, recomandari, topu-uri si cam orice articol pe majoritatea niselor. Sunt 9 categorii mari in total.
Dar am facut si o pagina de shop unde adaug produse separate. In total sunt cam 120 de categorii si subgategorii care au titlu si descriere dupa cum ai spus si tu in prezentare. toate astea mi-au luat cam 30 de ore. Mai trebuie populat cu produse si articole acum.
Iti multumesc pentru inforamtiile oferite, sper sa mai continui cu postarile, poate mai invat ceva nou.
Super. Ai grijă cu produsele (shop-ul) că de obicei au durată de viață destul de scurtă și nici nu e un tip de content prea iubit de Google (fiind duplicat).
In shop pun produse cu titlu si descriere originala, doar stocul este actualizat automat. Chiar daca dureaza mai mult pana le postez stiu sigur ca nu am continut duplicat pe site.
[…] Articolul precedent aici […]