Matematica din spatele unui site de marketing afiliat

Știai că matematica îți poate răspunde la o mulțime de întrebări legate de marketing afiliat?

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
a boy holding a chalk

Deși acum sunt mare fan al științelor exacte și al gândirii logice, în școală matematica n-a reușit să-mi stârnească interesul prea mult. Practic m-am târât la această materie cam tot liceul. Chiar îmi aduc aminte de un T0 prin clasa 7-a când lucrurile nu s-au mai legat în capul meu și n-am făcut niciun extra efort ca să recuperez.

Odată începută cariera de programare mi-am dat seama de importanța matematicii în viața noastră și am realizat că răspunsurile la multele întrebări pe care le aveam se regăseau în matematică.

Același lucru l-am descoperit inclusiv în marketing afiliat.

Pot spune că suntem chiar privilegiați față de alte industrii pentru că avem acces cam la toate datele de care avem nevoie pentru a face planuri și previziuni legate de potențialul unui proiect chiar înainte de a-l începe.

Îmi vin acum în minte datele actualizate zilnic legate de rata de conversie și de valoarea comenzii medie per industrie din secțiunea 2Performant Statistics sau de datele legate de numărul de căutări în Google din Keyword Planner. În principiu putem găsi pe internet analize comparative pe nișe pentru orice KPI relevant pentru marketing afiliat.

Exemple practice

De câți vizitatori am nevoie lunar pe un website pentru a câștiga 5000 lei din marketing afiliat în nișa Home&Garden?

Știm deja următoarele cifre:

  • rata de conversie (1.14%)
  • comanda medie (900 lei)
  • comision mediu (5% = 45 lei)

Primul pas e să aflăm de câte comisioane avem nevoie pentru a genera 5000 lei (5000 lei /45 lei). Avem nevoie de 112 comisioane lunar. Rata de conversie și acest calculator ne spune că pentru a genera 112 comisioane avem nevoie de 10000 click-uri lunar.

În pasul ăsta tot ce trebuie să faci e să estimezi câți oameni care vor ajunge pe site vor da și click pe un link de afiliere (acest KPI diferă f. mult în funcție de specificul site-ului – agregator, review-uri, forum etc) pentru a genera acele 10000 de click-uri. Dacă presupunem o rată de click de 50% înseamnă că vom avea nevoie de 20000 de vizitatori lunar pentru a genera comisioane de 5000 lei.

De aici mai departe se nasc firesc și alte întrebări precum:

  • Cât trebuie să investesc în PPC pentru a aduce 20000 de vizitatori lunar pe site?
  • De câte articole poziționate în top 3 Google și pe ce subiecte am nevoie ca să aduc 20000 de vizitatori lunar din SEO?
  • Cât pot câștiga dacă măresc rata de click pe site cu 20%?

La toate aceste întrebări îți poți răspunde la fel de ușor folosindu-te de date la care ai acces gratuit în diverse locuri.

Dacă ai dat vreodată de o întrebare interesantă (din marketing afiliat) la care ai folosit matematica să-i poți afla răspunsul, o aștept în comentarii.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
4 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    P@rola12316 septembrie 2022 13:06Răspunde

    Problema vine când îți dai seama că ratele de conversie scad, pe măsură.ce crești volumul.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi17 septembrie 2022 9:40AutorRăspunde

      Într-o țară mică precum România e limitat și numărul de oameni interesați de o anume gamă de produse. E bine dacă ai aflat care e acea limită.

  • Știrile PPC și SEO ale lunii septembrie 2022 - Lumea SEO PPC1 octombrie 2022 13:30Răspunde

    […] Matematica din spatele unui site de marketing afiliat – Afiliatti.ro https://afiliatti.ro/matematica-din-spatele-unui-site-de-marketing-afiliat/ […]
    […] Matematica din spatele unui site de marketing afiliat – Afiliatti.ro […]

  • Știri #81 - Lumea SEO PPC1 octombrie 2022 13:32Răspunde

    […] Matematica din spatele unui site de marketing afiliat – Afiliatti.ro […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.