Competiția 2Performant „Business League”

Ce îmi place și ce nu la noua competiție 2Performant, Business League.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
close up shot of a gold medal on a black surface

De la 1 august rețeaua de afiliere 2Performant a dat startul sezonului 1 din competiția „Business League”. Cei cu minim 1-2 ani vechime în acest domeniu ar putea spune că e „clasicul concurs de Black Friday” organizat în ultimii ani de către cele 2 mari rețele de afiliere de la noi.

Ca și mecanism al competiției lucrurile nu sunt foarte diferite față de anii trecuți, ce e diferit însă e că e o competiție deja anunțată să dureze până la 1 dec. 2024 sub forma a 3 sezoane și cu un clasament care se resetează în fiecare lună.

Mecanismul

În funcție de câte conversii ai în fiecare lună, ești înscris automat în competiție cu afiliați de același nivel. Premiile diferă în funcție de nivelul din care faci parte și din runda în care participi (rundele care includ evenimentele importante de shopping au premiile mai mari). Câștigă top 3 afiliați cu cel mai mare număr de conversii într-o rundă (lună). Mecanism complet aici (trebuie să fii logat).

Ce nu-mi place

Lipsa de gamificare. E ușor să-ți dai seama că investiția într-o astfel de competiție își are rostul doar ca să provoci afiliații să genereze cât mai multe comisioane. Numărul de conversii este însă un criteriu pe care-l poți controla rapid doar dacă metoda de promovare folosită este PPC. Cei care au site-uri, indiferent că sunt site-uri de review-uri, cashback, vouchere sau agregatoare au parte cam toți de aceeași fluctuație a conversiilor într-o anumită perioadă și în niciun caz una atât de explozivă încât să facă lucrurile mai interesante. Ce vreau să spun e că dacă te uiți la orice moment în clasament de-a lungul unui an, cel mai probabil vei observa aceiași 5-6 afiliați care se vor lupta pentru premiu. Posibil să fie palpitant pentru aceștia, dar asta înseamnă zero motivație pentru cei câteva sute de participanți.

Niveluri dezechilibrate. Mai exact intră în aceeași luptă un afiliat care are 11 conversii cu unul care are 500. Nu știu despre voi, dar eu să ajung de la 11 conversii pe lună la 500 mi-au trebuit câțiva ani…

Ce îmi place

Transparența. Mi se pare un plus că toți afiliații sunt înscriși automat și că pe lângă numărul de comisioane e vizibilă și rata de conversie. Având în vedere că unii afiliați folosesc ca nickname chiar numele proiectului, îți poți da seama de potențialul unui anume mod de promovare (vezi rata de conversie la cei cu cashback sau cupoane). Nu uita că ai și acest tool la dispoziție pentru a afla afiliatul din spatele unui link de afiliere 2Performant și ulterior îl poți căuta în clasament.

Newsfeed. În dashboard-ul competiției pe lângă informațiile legate de câștigători se dau săptămânal statistici, link-uri către articole etc. E genul de feature pe care l-aș vedea direct în dashboard-ul afiliatului fiind un canal cu mult mai multă vizibilitate decât blog/social media/newsletter unde suntem bombardați și cu alte mesaje.

Beneficii egale. Dacă în trecut anumite beneficii se dădeau selectiv unor afiliați, începând cu această competiție aceste beneficii sunt publice (în special partea de creditare).

Premii non-cash. Pe lângă premiile în bani, au fost anunțate deja primele două evenimente private la care vor avea acces afiliații performanți. Mă aștept la ceva premii speciale interesante la această categorie.

Succes tuturor. Ne vedem prin clasament (sunt ușor de recunoscut).

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Rețele afiliere
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.