Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Cât am câștigat din afiliere în 2023?

Cum a arătat anul 2023 pentru proiectele mele de marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Mi-am început anul 2023 reflectând la viitorul creării conținutului scris pe internet după apariția ChatGPT. Cel puțin 1 lună am fost blocat gândindu-mă dacă mai are sens activitatea de SEO + marketing afiliat și dacă mai poți avea un avantaj ca programator în business-ul ăsta dacă oricine are acces la acest super tool la un cost infim.

În primă fază am zis ca e the end, apoi au început să apară exemple pozitive și negative de folosire a ChatGPT în contextul SEO-marketing afiliat, reacții ale Google, implementări din ce în ce mai ingenioase în diverse tool-uri etc. Cert e că mi s-a părut că toată lumea a fost lovită de același sentiment, dar în foarte scurt timp toți s-au repliat și și-au dat seama că LLM-urile sunt aici ca să rămână și au început să le folosească cu un risc controlat (inclusiv eu).

Site-uri

În 2023 n-am mai lansat niciun site nou de afiliere și majoritatea update-urilor făcute la ele s-au rezumat la îmbunătățiri UX și integrare ChatGPT prin API. Nu m-am putut abține și-am cumpărat totuși un domeniu nou pe care sper să fac ceva în acest an.

Pentru curioși, aceasta este lista de site-uri.

Site-ul perlă a coroanei a fost penalizat la fiecare update la Google din 2023 (și au fost multe), ajungând ca la finalul anului să aibă -90% din traficul din anul precedent. Ce-i drept și eu m-am mulțumit doar să-l mulg de venituri, fără să mai investesc în conținut nou sau update-uri. Încerc să-l revitalizez în 2024.

Google CSS

2023 l-am început în forță cu gândul să testez și acest canal de promovare (1, 2, 3 despre ce am învățat și eu pe parcurs). A fost un experiment foarte costisitor dacă e să evaluez timpul dedicat. De profit financiar nici vorbă. M-am înșelat crezând ca dacă am partea tehnică acoperită (advertiseri, feed-uri, campanii) e de ajuns să hrănesc contul de Ads cu bani și profitul vine garantat…

Dacă vrei să încerci și tu CSS și ai nevoie de script de import conversii 2Performant + Profitshare, am făcut eu unul disponibil aici.

Și acum rezultatele promise în titlu…

Trafic

În 2023 pe toate cele 7 site-uri am avut un total de 1.178.073 Users împărțiți pe luni conform graficului de mai jos. Pâna anul trecut contorizam sesiunile, dar odată cu trecerea la GA4 n-am reușit să generez un raport care să arate nr. sesiunilor pe luni așa că mă voi raporta la Users. Echivalent ar fi cam *1.3 deci 1.531.494 sesiuni.

Conversii

Dintr-un total de 826.351 click-uri, au rezultat 11.423 conversii (1.38% rata de conversie).

Venituri

Total venituri (comisioane încasate/aprobate) : 31.069 EUR. 80% din aceste venituri sunt încasate pe pers. juridică. Aprox. 10% sunt venituri generate de vânzarea de articole pe Whitepress și reclamă Adsense.

Cheltuieli

  • Domenii web: 70
  • Hosting: 200
  • Creare conținut: 742
  • Email marketing: 50
  • API scrape: 150
  • Google Ads: 3.620
  • ChatGPT API: 300
  • Total: 5.132 EUR

Recapitulare 2023

  • Vizitatori: 1.531.494
  • Clickuri: 826.351
  • Conversii: 11.423
  • Profit: ~25.937 EUR

Comparație cu anul trecut

20222023Dif.
Vizitatori2.102.2561.531.494-27.14%
Clickuri1.581.394826.351-47.74%
Conversii22.19111.423-48.52%
Venituri (eur)51.50031.069-39.67%
Cheltuieli (eur)4.9505.132+3.67%
Profit (eur)~46.550~25.937-44%

Concluzie

Scăderea e evidentă și dacă n-ar fi fost penalizat site-ul cel mai profitabil, eram 95% la aceleași cifre ca anul trecut. Nu e o garanție că daca mă ocupam de el în detrimentul experimentului de CSS, rezultatul ar fi fost altul așadar n-am motive de regret legat de CSS.

După atâția ani, afilierea încă mi se pare un business de tip high risk – high reward și nu mă văd făcând trecerea la full-time nici în 2024.

Să aveți un an nou cu profit la final!

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
7 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Sorin8 ianuarie 2024 12:55Răspunde

    Salut, Ciprian,

    O sa mai faci Google CSS si in anul acesta sau o sa te focusezi doar pe trafic organic?

    Multumesc!

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi8 ianuarie 2024 13:50AutorRăspunde

      Focus pe organic. Poate îmi mai vine inspirația sau mai aflu diverse tips&tricks încât să fiu încurajat să mai încerc, dar o zic așa ca wishful thinking.

  • Ciprian Drăgoi
    Rusi Sorin8 ianuarie 2024 13:14Răspunde

    Toate conversiile si link-urile sunt din site-uri, fara campanii ads etc?

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi8 ianuarie 2024 13:51AutorRăspunde

      O parte mică de conversii sunt din experimentul de CSS și o altă parte din campania de Black Friday (ads către site). În rest, 90% SEO.

  • Ciprian Drăgoi
    Alex8 ianuarie 2024 13:33Răspunde

    Felicitari si multumim pentru informatii!

    Ce solutii ai gasit pentru penalizarile google? Am patit si eu pe 2 site-uri. Unul a disparut aproape complet din rezultate, iar altul care imi genera cele mai multe venituri e undeva la 50%. In search console vad ca unele articole revin 1-2 saptamani si apoi dispar din nou. Am tot editat la ele in speranta ca isi revin, dar fara succes. Mi-as dori sa continui pe afiliere, chiar sa mai fac un site nou, dar in conditiile astea sunt extrem de descurajat.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi8 ianuarie 2024 13:56AutorRăspunde

      Abia am început de câteva zile cu mici modificări. În prima fază actualizez toate linkurile externe încât să nu mai ducă în 404/lipsă stoc. Pasul următor ar fi să iau manual la verificat câțiva termeni unde eram pe #1 și să analizez competitorii care sunt acum pe #1, să înțeleg de ce i-a preferat Google pe ei.
      După ce aflu, încerc (cu cât mai puțină muncă manuală) să fac implementări similare în toate paginile site-ului.

      • Ciprian Drăgoi
        Alex8 ianuarie 2024 20:40Răspunde

        Daca gasesti reteta pentru revenire din penalizare da-ne si noua un update. Eu din cate am aflat este important primul E din EEAT, adica experienta cu produsul si dovada ca ai testat produsul. Cu toate astea e un algoritm care a selectat dupa buna cuviinta care articol este mai relevant dupa noul update, iar realitatea nu are deloc cu ceea ce se doreste a fi EEAT. Succes tuturor! E un an cu provocari, mai ales ca google zice ca va face update-uri constante la algoritm fara sa mai faca anunturi oficiale.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.