Cât am câștigat din afiliere în 2023?
Cum a arătat anul 2023 pentru proiectele mele de marketing afiliat.
Mi-am început anul 2023 reflectând la viitorul creării conținutului scris pe internet după apariția ChatGPT. Cel puțin 1 lună am fost blocat gândindu-mă dacă mai are sens activitatea de SEO + marketing afiliat și dacă mai poți avea un avantaj ca programator în business-ul ăsta dacă oricine are acces la acest super tool la un cost infim.
În primă fază am zis ca e the end, apoi au început să apară exemple pozitive și negative de folosire a ChatGPT în contextul SEO-marketing afiliat, reacții ale Google, implementări din ce în ce mai ingenioase în diverse tool-uri etc. Cert e că mi s-a părut că toată lumea a fost lovită de același sentiment, dar în foarte scurt timp toți s-au repliat și și-au dat seama că LLM-urile sunt aici ca să rămână și au început să le folosească cu un risc controlat (inclusiv eu).
Site-uri
În 2023 n-am mai lansat niciun site nou de afiliere și majoritatea update-urilor făcute la ele s-au rezumat la îmbunătățiri UX și integrare ChatGPT prin API. Nu m-am putut abține și-am cumpărat totuși un domeniu nou pe care sper să fac ceva în acest an.
Pentru curioși, aceasta este lista de site-uri.
Site-ul perlă a coroanei a fost penalizat la fiecare update la Google din 2023 (și au fost multe), ajungând ca la finalul anului să aibă -90% din traficul din anul precedent. Ce-i drept și eu m-am mulțumit doar să-l mulg de venituri, fără să mai investesc în conținut nou sau update-uri. Încerc să-l revitalizez în 2024.
Google CSS
2023 l-am început în forță cu gândul să testez și acest canal de promovare (1, 2, 3 despre ce am învățat și eu pe parcurs). A fost un experiment foarte costisitor dacă e să evaluez timpul dedicat. De profit financiar nici vorbă. M-am înșelat crezând ca dacă am partea tehnică acoperită (advertiseri, feed-uri, campanii) e de ajuns să hrănesc contul de Ads cu bani și profitul vine garantat…
Dacă vrei să încerci și tu CSS și ai nevoie de script de import conversii 2Performant + Profitshare, am făcut eu unul disponibil aici.
Și acum rezultatele promise în titlu…
Trafic
În 2023 pe toate cele 7 site-uri am avut un total de 1.178.073 Users împărțiți pe luni conform graficului de mai jos. Pâna anul trecut contorizam sesiunile, dar odată cu trecerea la GA4 n-am reușit să generez un raport care să arate nr. sesiunilor pe luni așa că mă voi raporta la Users. Echivalent ar fi cam *1.3 deci 1.531.494 sesiuni.
Conversii
Dintr-un total de 826.351 click-uri, au rezultat 11.423 conversii (1.38% rata de conversie).
Venituri
Total venituri (comisioane încasate/aprobate) : 31.069 EUR. 80% din aceste venituri sunt încasate pe pers. juridică. Aprox. 10% sunt venituri generate de vânzarea de articole pe Whitepress și reclamă Adsense.
Cheltuieli
- Domenii web: 70
- Hosting: 200
- Creare conținut: 742
- Email marketing: 50
- API scrape: 150
- Google Ads: 3.620
- ChatGPT API: 300
- Total: 5.132 EUR
Recomand serviciile de hosting de la chroot.ro (eu folosesc un VPS).
Raportul preț – performanță este unul foarte bun.
Recapitulare 2023
- Vizitatori: 1.531.494
- Clickuri: 826.351
- Conversii: 11.423
- Profit: ~25.937 EUR
Comparație cu anul trecut
2022 | 2023 | Dif. | |
Vizitatori | 2.102.256 | 1.531.494 | -27.14% |
Clickuri | 1.581.394 | 826.351 | -47.74% |
Conversii | 22.191 | 11.423 | -48.52% |
Venituri (eur) | 51.500 | 31.069 | -39.67% |
Cheltuieli (eur) | 4.950 | 5.132 | +3.67% |
Profit (eur) | ~46.550 | ~25.937 | -44% |
Concluzie
Scăderea e evidentă și dacă n-ar fi fost penalizat site-ul cel mai profitabil, eram 95% la aceleași cifre ca anul trecut. Nu e o garanție că daca mă ocupam de el în detrimentul experimentului de CSS, rezultatul ar fi fost altul așadar n-am motive de regret legat de CSS.
După atâția ani, afilierea încă mi se pare un business de tip high risk – high reward și nu mă văd făcând trecerea la full-time nici în 2024.
Să aveți un an nou cu profit la final!
Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.
Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.
Salut, Ciprian,
O sa mai faci Google CSS si in anul acesta sau o sa te focusezi doar pe trafic organic?
Multumesc!
Focus pe organic. Poate îmi mai vine inspirația sau mai aflu diverse tips&tricks încât să fiu încurajat să mai încerc, dar o zic așa ca wishful thinking.
Toate conversiile si link-urile sunt din site-uri, fara campanii ads etc?
O parte mică de conversii sunt din experimentul de CSS și o altă parte din campania de Black Friday (ads către site). În rest, 90% SEO.
Felicitari si multumim pentru informatii!
Ce solutii ai gasit pentru penalizarile google? Am patit si eu pe 2 site-uri. Unul a disparut aproape complet din rezultate, iar altul care imi genera cele mai multe venituri e undeva la 50%. In search console vad ca unele articole revin 1-2 saptamani si apoi dispar din nou. Am tot editat la ele in speranta ca isi revin, dar fara succes. Mi-as dori sa continui pe afiliere, chiar sa mai fac un site nou, dar in conditiile astea sunt extrem de descurajat.
Abia am început de câteva zile cu mici modificări. În prima fază actualizez toate linkurile externe încât să nu mai ducă în 404/lipsă stoc. Pasul următor ar fi să iau manual la verificat câțiva termeni unde eram pe #1 și să analizez competitorii care sunt acum pe #1, să înțeleg de ce i-a preferat Google pe ei.
După ce aflu, încerc (cu cât mai puțină muncă manuală) să fac implementări similare în toate paginile site-ului.
Daca gasesti reteta pentru revenire din penalizare da-ne si noua un update. Eu din cate am aflat este important primul E din EEAT, adica experienta cu produsul si dovada ca ai testat produsul. Cu toate astea e un algoritm care a selectat dupa buna cuviinta care articol este mai relevant dupa noul update, iar realitatea nu are deloc cu ceea ce se doreste a fi EEAT. Succes tuturor! E un an cu provocari, mai ales ca google zice ca va face update-uri constante la algoritm fara sa mai faca anunturi oficiale.