Hai la SERPConf Viena pe 30 octombrie (-15% reducere)

Idee site de afiliere: jucării

De ce cred eu că nișa de jucării este una puțin dezvoltată în afiliere.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
child in white long sleeve top and green dungaree trousers playing with lego blocks and toys

O metodă bună de a descoperi idei de site-uri de afiliere (în special cele promovate prin SEO) e să analizezi diversitatea de produse din site-urile mari generaliste sau marketplace-uri. Vei descoperi în unele categorii sute/mii de produse pe care le poți filtra doar după preț, brand și câteva detalii tehnice (ex: diagonală, stocare etc). Acest tip de filtre eu le numesc filtre standard și de cele mai multe ori nu necesită niciun efort din partea vânzătorului să le implementeze.

Când ai un inventar de sute de mii/milioane de produse (majoritatea cu o durată de viață de sub 1 an), ca magazin nu se justifică efortul de a genera filtre relevante specifice fiecărei game de produse. Rolul unui afiliat e să fructifice fix acest tip de scăpări.

De ce jucării?

Nișa de jucării este una de care te lovești în special atunci când ajungi să ai copii. Majoritatea site-urilor cu produse pentru copii au în afară de filtrele standard, filtru de vârstă. Experiența îmi spune că o căutare de tipul „jucării pentru copii de {x} ani” o face cineva care n-are copii și e în căutarea unei jucării de făcut cadou unui nepot/prieten/etc.

Nivelul de dezvoltare diferă de la copil la copil și vârsta nu e criteriu foarte relevant pentru un părinte. Aceștia caută termeni mult mai specifici copilului lor de tipul „jucării care ajută copilul să meargă/vorbească” sau „jucării cu telecomandă” etc. Ca părinte, de cele mai multe ori observi dacă prichindelul e mai interesat de un anume tip de jucării sau îl vezi că se joacă cu anumite produse de prin casă (pe care n-ai vrea totuși să le strice). Sau îl vezi că e deficitar la anumite aptitudini și cauți soluții să le corectezi.

În practică există o mulțime de motive pentru care oamenii caută anumite jucării însă tot ce li se servește sunt jucării pe bază de vârstă/material.

Unde faci research?

Pentru început, poți pleca de la autocomplete-ul Google pentru căutări de tipul:

  • jucării de …
  • jucării pentru …
  • jucării care ajută la …
  • jucării cu …

Cu cât ajungi să cunoști mai bine gama de produse, vei ajunge singur/ă să-ți dai seama de ce alte criterii te poți lega pentru a genera conținut.

Ce site-uri promovezi?

Din fericire, pentru această nișă există cel puțin 10 site-uri mari, recunoscute și de încredere care vând jucării. Probabil sunt zeci de mii de jucării din care poți alege.

Domeniul site-ului

Personal, dacă ar fi să fac acest site, jucăriile ar fi doar primul pas și aș lăsa ușa deschisă și pentru alte game de produse specifice copiilor. Asta înseamnă în primul rând că n-aș alege un domeniu care să conțină cuvântul jucării. De fapt aș respecta regulile de aici.

Ce scriu eu în acest tip de articole sunt doar niște hint-uri. Chiar dacă am idei mai complexe despre research/implementare n-am de gând să le fac publice pe ideea că poate la un moment dat le voi face chiar eu 🙂

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Idei proiecte
3 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Fărcaș Gelu Dănuț5 mai 2022 15:34Răspunde

    De ce domeniul trebuie să conțină neapărat cuvântul „jucării”? Atunci eMAG sau Altex ar fi putut fi la începuturi calculatoare.ro? Nu mai bine ceva brandabil?
    Ce ziceți de scutecescu.ro, de exemplu (eu am .ro și .com)? Am vrut să fac și eu ceva pe afiliere, dar am renunțat și acum scap de ele, poate le vând.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi5 mai 2022 17:16AutorRăspunde

      Tocmai, am menționat că domeniul nu trebuie să conțină cuvântul „jucării”.

  • Ciprian Drăgoi
    Fărcaș Gelu Dănuț6 mai 2022 5:17Răspunde

    Am înțeles eu prostii, scuze! 🙂

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.