Câștiguri marketing afiliat vs Vlogging

Profit de faptul că au apărut publice câștigurile pe luna ianuarie din Youtube a 6 vloggeri (influenceri) pentru a compara cât se poate câștiga din vlogging vs marketing afiliat.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
person holding canon dslr camera close up photo

Observ un număr tot mai mare de tineri atrași de ideea de a face Youtube, mult mai mulți decât cei atrași de marketing afiliat. Ambele domenii sunt afaceri exclusiv online unde dacă reușești, poți considera că ai un dream job. Adică muncești mult mai puțin și câștigi mult mai mult decât la un job standard 9-17.

Profit de faptul că au apărut publice câștigurile pe luna ianuarie din Youtube a 6 vloggeri (influenceri) pentru a compara cât se poate câștiga din vlogging vs marketing afiliat.

Drept comparație pentru partea de marketing afiliat voi lua chiar câștigurile mele din 2021, adică mai exact voi compara venitul pe milionul de vizitatori cu venitul pe milionul de vizualizări.

În marketing afiliat 1 milion de vizitatori = 24,000E venituri.

VloggerCâștig (euro)VizualizăriCâștig / 1 mil. viz. (euro)
Codin Maticiuc4,4332,4 mil1,847
Dorian Popa4,2466,1 mil696
Selly2,3789,4 mil252
Mitzu2.3765,6 mil424
Theo Zeciu1,4062,8 mil502
Vlad Munteanu1,3092,2 mil595
* câștiguri din Youtube (reclame în video)

Pe Youtube câștigul e influențat de nivelul de trai al oamenilor care se uită. Făcând o medie dintre câștigurile celor 6 (care sunt pe nișe diferite deci cam acoperă toată gama de audiențe), rezultă 712 euro pe 1 milion de vizualizări.

În marketing afiliat se câștigă de 33 ori mai mult decât din Youtube (raportat la milionul de vizitatori/vizualizări).

Sursa: afiliatti.ro

Nu te grăbi însă să-ți închizi canalul de Youtube recent deschis și să te apuci de afiliere pentru că fiecare domeniu are avantajele și dezavantajele lui, cu riscuri și oportunități diferite.

Youtube

Venituri indirecte

Pentru că multe m-ați întrebat ce cremă de noapte folosesc…

Dacă îți pare cunoscut intro-ul de mai sus, este exemplul clasic de promovare prin influencer marketing. Companiile plătesc bani mulți pentru ca un youtuber să recomande direct anumite produse abonaților săi. Și cum majoritatea au zeci/sute de mii de fani care-i urmăresc pe toate platformele, pentru o companie e chilipir să plătească 500e pentru ca mesajul lor să ajungă direct la 50.000 oameni. Nu m-ar mira să fie influenceri care găsesc în fiecare zi companii dispuse să plătească această sumă.

Venituri pasive

În funcție de subiectele abordate, un video postat pe Youtube poate genera venituri pasive (din reclame) pe perioadă nedeterminată. Asta înseamnă că subiectul trebuie să fie unul evergreen și video-ul să fie bine optimizat pentru a apărea în căutarea de pe Youtube (da, există SEO specific și pentru video).

Abonatul e mai valoros decât un vizitator

Dat fiind faptul că monetizarea se face pe bază de vizualizare și nu de vizitator, un sistem pe bază de abonați oferă oportunitatea de a putea monetiza de mai multe ori aceeași persoană. Dacă postezi 10 video-uri, vei avea (teoretic) 10 vizualizări de la aceeași vizitator (deci mai mulți bani câștigați).

Cunoștinte tehnice minime

Pentru a începe chiar de azi, minimul de care ai nevoie ar fi doar un smartphone cu acces la internet. Totuși dacă era așa simplu eram toți youtuberi 🙂 Poți atrage oamenii cu o anume poveste/experiență însă îi păstrezi cu carismă, cu imagine / sunet / montaj de calitate etc. Chestii care necesită investiții de timp și de bani semnificative.

Nu poți face exit

Atunci când canalul de Youtube are fața unei persoane, este imposibil să faci exit, să-l vinzi și să te muți în țările calde și să începi ceva nou.

Nu poți externaliza

Nu prea poți avea angajați care să facă toată treaba. Fața ta trebuie să fie în fiecare video. Te poți folosi de ajutoare pentru producție, editare însă tot trebuie să faci personal o bună parte din muncă.

Imaginea

În funcție de felul fiecăruia de a fi, faptul că începi să fii recunoscut pe stradă poate fi un lucru bun sau mai puțin bun. Pe plan profesional o astfel de notorietate poate deschide ușa către TV/reclame/actorie etc.

Marketing afiliat

Necesită cunoștințe tehnice

Pentru a avea un portofoliu de site-uri cu milioane de vizitatori organici trebuie să fii destul de bun la a face site-uri și a le promova. Nu spun că e imposibil să faci asta doar cu site-uri de tip WordPress (unde cunoștințele tehnice necesare sunt mai mici), însă în afară de platforma tehnică mă refer inclusiv la mentenanță, generare și updatare de conținut.

Bătaie pe același cumpărător

Pe Youtube o persoană poate fi monetizată de fiecare dată când se uită la un video, lucru care înseamnă că într-o zi acea persoană poate genera venituri pentru 2-10-20 de youtuberi. În afiliere în schimb, cumpărătorul generează o singură dată comision pe vânzare, indiferent câte site-uri ar vizita în ziua respectivă.

Poți externaliza

În marketing afiliat poți fi genul de persoană care doar coordonează activitatea, aceasta fiind de așa natură încât munca executivă poate fi destul de ușor externalizată unuia sau mai multor colaboratori.

Poți vinde afacerea

Un site este o entitate independentă care funcționează la fel indiferent de cine este proprietarul în acte. Knowledge-ul necesar administrării site-ului poate fi predat în așa fel încât acesta devine un bun care poate fi tranzacționat, la fel ca o casă sau o mașină.

Poți face marketing

Având un site înseamnă că poți investi în campanii de publicitate pentru a aduce cât mai rapid cât mai mulți vizitatori, lucru pe care nu prea-l poți face pentru un canal de Youtube. Și canalul de Youtube în sine este un site pe care-l poți promova însă e destul de greu să convingi pe cineva să se aboneze doar în urma unei reclame.

Concluzie

Simplificând, marea diferență dintre aceste 2 domenii ar fi că oamenii se pot uita zilnic la mai multe video-uri distincte (și chiar o fac) decât la a face comenzi online (unde nevoile sunt mai limitate).

În marketing afiliat vindem produse fizice, adică suntem limitați de numărul de persoane interesate și de recurența cu care aceștia cumpără un anume tip de produs (de ex. un televizor pe care cineva îl cumpără o dată la 3 ani).

Pe Youtube se vinde atenția, atenție care în 2021 era de 1.5h/zi. Asta înseamnă că putem compara un comision de 80 lei (de pe urma unui TV vândut o dată la 3 ani) vs monetizarea pe 550 ore de vizionare (1.5h*3 ani). Asta înseamnă aprox. 1650 video-uri de 20 min, video-uri care pot fi de la 10-20-50 de youtuberi diferiți.

Mult succes orice domeniu ai alege!

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
1 comentariu
  • Ciprian Drăgoi
    sorin11 februarie 2022 13:40Răspunde

    Ar trebui sa compari vizitele cu vizualizarile ca sa-ti faci o idee mai corecta. Nu vizitatori cu afisari pentru ca un vizitator face mai multe afisari. Asa si in YouTube, un vizitator face mai multe vizualizari.

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.