Script Google Ads oprire/reluare campanii 2Performant inactive

Script de Google Ads pentru oprirea/reluarea automată a campaniilor în funcție de statusul unui program de afiliere 2Performant.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
codes on tilt shift lens

Una dintre chestiile smart pe care le-am făcut la site-urile de content pe care le am, a fost să ascund automat magazinele care își dezactivează temporar programul de afiliere (și să le reactivez când programul revine).

Bineînțeles că și la recentul Google CSS, printre primele lucruri pe care le-am făcut a fost să replic această funcționalitate prin intermediul unui script. În caz că nu știai, Google permite administrarea campaniilor de PPC prin intermediul unui limbaj de programare. Cam orice acțiune pe care o poți face manual, o poți declanșa automat și periodic în funcție de logica unui cod javascript.

Partea interesantă e că acest limbaj de programare permite comunicarea cu o sursă externă. Adică poți lua decizii asupra campaniilor în funcție de vreme, prețul bitcoin sau trending-ul de pe Youtube 🙂

În acest caz, scriptul accesează un link de afiliere (pentru homepage-ul advertiser-ului de exemplu) și în funcție de ce text descoperă în el (dacă programul e inactiv apare o pagină specială), putem trage concluzia dacă advertiserul e suspendat sau nu.

Dacă la promovarea SEO mai e cum mai e dacă trimiți vizitatorii pe un link defect pe o perioadă limitată, la PPC impactul este dublu (costul de click și oportunitatea ratată de conversie).

Pași instalare

În contul de Google Ads mergi la secțiunea de sus Tools & Settings -> Bulk Actions -> Scripts și apeși pe iconița de + New Script.

Dai un nume sugestiv script-ului (ex: statusNumeAdvertiser) și copiezi codul de mai jos. În cod va trebui să pui link-ul de afiliere al advertiserului pe care vrei să-l verifici și numele campaniei din contul de Ads exact așa cum e el (în programare se duce totul de râpă dacă ai chiar și un caracter/spațiu/virgulă în plus). Mai există un parametru pentru tipul de campanie dar pe care cel mai probabil nu e nevoie să-l modifici (shopping este pentru cei care fac CSS).

La final apeși pe Save & Preview (vei primi o notificare care îți va cere să autorizezi scriptul să aplice modificări contului, bineînțeles va trebui să oferi permisiunea).

Mergi din nou în secțiunea de Scripts și pune la coloana Frequency în dreptul noului tău script să ruleze la fiecare oră (din păcate nu putem alege un interval mai scurt).

Asta e tot.

Conținut script

function main() {
  //edit here
  let link_2p = 'link de afiliere 2p catre homepage';
  let campaign_name = 'numele campaniei din google ads care va fi oprita/pornita';
  let campaign_type = 'standard'; //or shopping
  
  //stop edit here
  let response = UrlFetchApp.fetch(link_2p);
  let search = response.getContentText().search('nu mai este disponibil');
  let is_active = (search > 0) ? 'false' : 'true';
  let campaign = '';
  
  switch(campaign_type) {
    case'standard':
    campaign = AdsApp.campaigns().withCondition("CampaignName = '"+campaign_name+"'").get().next();
    break;
      
    case'shopping':
    campaign = AdsApp.shoppingCampaigns().withCondition("CampaignName = '"+campaign_name+"'").get().next();
    break;
  }
  
  switch(is_active) {
    case'true':
    if(campaign.isPaused()) { campaign.enable(); }
    break;
      
    case'false':
    if(campaign.isEnabled()) { campaign.pause(); }
    break;
  }
}

Dacă mai aveți idei de automatizări pe care sunteți dispuși să le faceți publice (și pe care să le pot face), le aștept în comentarii și încerc să le pun în practică.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
PPC Unelte
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.