Ce înseamnă „conținut bun” în marketing afiliat?

O metodă simplă de a afla cum să generezi conținut de calitate pentru un site de afiliere.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
person writing on a notebook beside macbook

Probabil ai auzit deja în contextul de marketing afiliat ideea de „generare conținut, conținut de calitate, site-uri de conținut etc”. Conținutul bun din acest punct de vedere se referă la orice tip de informație care poate atrage vizitatorii (fie prin acțiunea de căutare (SEO+SEM), fie prin intuirea interesului (pentru display) și unde trecerea către etapa de cumpărare este ceva natural (adică click-ul pe link-ul de afiliere).

Date fiind limitările internetului actual, conținutul poate fi de 3 tipuri: text, foto, video. Pentru fiecare din aceste tipuri există deja câte o platformă standard care face legătura dintre utilizatori și generatorii de conținut (adică afiliații).

  • Text: Google
  • Foto: Google Images / Facebook / Pinterest / Instagram
  • Video: Youtube / Tik Tok

În fiecare zi, o parte importantă din oamenii care intră pe aceste platforme sunt la shopping, aceștia sunt oamenii pe care trebuie să-i țintești prin conținutul pe care-l generezi.

Voi continua articolul din perspectiva promovării prin SEO (la asta mă pricep).

În SEO a apărut în ultimii ani termenul de search intent și pare că Google își rafinează algoritmii pentru a scoate în față paginile care reușesc să intuiască nevoia reală a celui care caută.

Căutarea „mașină de spălat” nu arată nicio intenție clară. Vrea să vadă poze? vrea să caute un manual de utilizare? vrea să cumpere? daca da, de rufe sau de vase? Cum spuneam mai devreme, ca afiliat te interesează în primul rând oamenii dornici să cumpere, deci trebuie să-ți focusezi eforturile pentru a ținti în primul rând acești oameni hotărâți (buying intent). Restul sunt bonus.

Hotărârea unui persoane este dată de anumite sufixuri/prefixuri pe care le folosește în căutare (câteva exemple). În funcție de aceste cuvinte, îți poți da seama dacă cineva doar caută informații sau e decis să cumpere.

Asta înseamnă că articolele pe care le vei publica vor fi optimizate pentru o nevoie clară de decizie/cumpărare. Această nevoie îți va da atât structura articolului cât și modul de abordare (limbaj, nivelul de detalii etc).

În spatele fiecărei vizite pe site se află o persoană care e într-o anumite etapa a călătoriei de a cumpăra. Cu cât identifici mai bine această etapă și care sunt metodele prin care te poți folosi practic de această informație, cu atât vei fi mai bine poziționat în Google și vei avea mai multe comisioane.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie SEO
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.