Cel mai simplu mod de a face PPC în afiliere: Google DSA

Află cum poți aduce rapid trafic pe un site de afiliere prin intermediul PPC-ului.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Dacă ai un site de afiliere pe care-l promovezi prin intermediul SEO, probabil ști deja că SEO este un proces de durată și că pe unele nișe durează luni bune până ajungi în primele 3 poziții. Situația în care m-am regăsit de mai multe ori a fost să creez site-uri mamut cu sute de categorii și zeci de mii de pagini pentru care nu aveam timp efectiv să creez manual sute de campanii PPC + constrângerea să generez cât mai rapid comisioane pentru a recupera banii investiți și a păstra control asupra cashflow-ului.

În aceste cazuri, o decizie înțeleaptă poate fi folosirea sistemului automat de la Google pentru crearea unei campanii PPC, sistem numit Google Dynamic Search Ads.

Cum funcționează Google DSA?

Google își dorește atât de mult să ia banii companiilor dornice să-și facă reclamă încât a simplificat crearea unei campanii punând doar 3 întrebări: Care e adresa site-ului pe care vrei să-l promovezi?, Câți bani vrei să cheltuiești pe zi? și Ce text vrei să apară în reclamă?

Sistemele de machine learning și inteligență artificială vor avea grijă să-ți trimită oameni interesați în diverse pagini din site (nu doar pe homepage), putând în acest fel să începi să generezi comisioane încă din prima zi de existență a site-ului.

Pentru automatizare dar și pentru un control mai mare al campaniei, poți încărca feed-uri .csv doar cu anumite link-uri din site pe care le vrei promovate (ex: doar cele care-s de sezon). În acest .csv vei putea pune în dreptul fiecărui link și un atribut, atribut pe care-l poți folosi pentru a controla bid-ul sau textul anunțului în funcție de gama de produse.

Plusuri Google DSA

  • rapiditate în crearea de campanii Google Ads la scală (pentru mii de pagini odată)
  • nu trebuie să alegi cuvintele pentru care să-ți fie afișată reclama (mai puțin timp consumat)
  • titlul anunțului este generat automat de către algoritmii Google (mai puțin timp consumat)
  • ai control în a alege cât vrei să plătești pe click (sau poți lăsa inclusiv asta în mâinile AI-ului Google)
  • încă de poți folosi de criterii precum oră, locație, tip device pentru mărirea costului pe click

Minusuri Google DSA

  • titlul anunțului generat de către Google poate să nu fie foarte click-uibil (în acest caz verifică bine ce h1 și h2-uri ai în pagini)
  • afișarea reclamelor pe cuvinte cheie cu mică intenție de cumpărare (analizează zilnic cuvintele pentru care ți-a fost afișată reclama și actualizează lista de negative în concordanță)
  • trebuie să folosești descrieri de anunț cât mai generaliste dar care să atragă click-uri pentru toate tipurile de căutări

Personal ți-aș recomanda să te folosești (chiar dacă manual) și de extensiile de anunț și să te gândești bine la cuvintele negative pentru care nu vrei ca reclamele să-ți fie afișate.

În programare există termenul GIGO (garbage in, garbage out). Conținutul site-ului tău este resursa principală care ajunge în algoritmul Google de generare a anunțurilor și a cuvintelor cheie. Dacă paginile tale conțin foarte puțin text sau conțin doar denumiri de produse, sunt mari șanse ca algoritmul să dea fail și să-ți cheltuiască bugetul degeaba.

Ce experiență pozitivă/negativă ai avut, ca afiliat, cu Google DSA? Lasă un comentariu.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
PPC
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.