Cum vrea Google să arate un articol de tip review

Află ce criterii consideră Google că trebuie să îndeplinească un articol de tip review.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

În acest moment, pentru orice căutare cu intenție de cumpărare pe care o faci pe Google (ex: cel mai bun orice), cel puțin 2 sau 3 din rezultatele de pe prima pagină sunt site-uri de afiliere. E un trend global care a început de 3-4 ani și pe care Google îl consideră iubește, pentru că majoritatea sunt articole foarte bine documentate care aduc plus valoare utilizatorului.

Bineînțeles că n-a durat mult până ca afiliații, mirosind potențialul acestui trend, să înceapă să construiască site-uri cu review-uri fictive sau de slabă calitate doar pentru a-l face pe om să dea click pe un link de afiliere.

Google știe că astfel de site-uri crează o experiență proastă utilizatorilor săi și încearcă acum să definească ce înseamnă un articol de tip review bun și unul slab. Nu e o certitudine că dacă urmezi aceste sfaturi vei fi afișat pe prima pagină Google (având în vedere că existe sute de parametrii care sunt luați în considerare de algoritmul de ranking) însă dacă tot ne dau aceste indicii, de ce să nu profităm de ele?

Așadar, copiat din articolul original, ce înseamnă pentru Google un review bun?

  • Evaluate the product from a user’s perspective.
  • Demonstrate that you are knowledgeable about the products reviewed – show you are an expert.
  • Provide evidence such visuals, audio, or other links of your own experience with the product, to support your expertise and reinforce the authenticity of your review.
  • Share quantitative measurements about how a product measures up in various categories of performance.
  • Explain what sets a product apart from its competitors.
  • Cover comparable products to consider, or explain which products might be best for certain uses or circumstances.
  • Discuss the benefits and drawbacks of a particular product, based on your own original research.
  • Describe how a product has evolved from previous models or releases to provide improvements, address issues, or otherwise help users in making a purchase decision.
  • Identify key decision-making factors for the product’s category and how the product performs in those areas (for example, a car review might determine that fuel economy, safety, and handling are key decision-making factors and rate performance in those areas).
  • Describe key choices in how a product has been designed and their effect on the users beyond what the manufacturer says.
  • Include links to other useful resources (your own or from other sites) to help a reader make a decision.
  • Consider including links to multiple sellers to give the reader the option to purchase from their merchant of choice.

Dacă majoritatea din ele sunt de bun-simț și cunoscute deja din alte sugestii oferite de-a lungul timpului de Google (sau oficiali de-ai lor în diverse discuții), cele bold-uite mi se par genul de sugestii care ar conta în algoritmul de rank-are (având în vedere că sunt ușor identificabile dpdv. tehnic și analizate).

PS: Dacă ești nou în afiliere și vrei să faci treabă pe termen lung din SEO, îți recomand sursa nr. 1 de informare a tot ce consideră Google bun pentru SEO: Google Search Central

News

Pe 1 decembrie a pornit un update Google (pentru site-urile în limba engleză) fix pentru site-urile de tip review. Se estimează că va dura 3 săptămâni până se reașează rezultatele și vom putea vedea atunci ce fel de site-uri au câștigat vizibilitate și care au pierdut. Probabil urmează și la noi în următoarea lună acest update doar că va dura mult mai puțin propagarea lui.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
SEO
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.