Cum a fost la SEOVibes Budapesta 2023

Experiența mea la conferința SEOVibes Budapeste 2023

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Am profitat de faptul că suntem (relativ) aproape de Budapesta, pentru a participa la conferința SEO Vibes organizată de Whitepress pe 5 octombrie. M-a convins faptul că organizatorul fiind o platformă de intermediere de servicii SEO, participanții vor fi doar oameni din domeniu, așadar e o șansă bună de socializare pe subiect.

În primul rând, organizarea a fost top notch (spațiul de eveniment, sunetul în sală, mâncarea, zona de networking). Aș zice că au fost în jur de 250 de persoane (exceptând speakeri+organizatori). Am întâlnit oameni din Polonia, Georgia, Ungaria, Turcia, Tunisia și cel puțin 10 din România (din păcate niciun afiliat).

Au fost 13 prezentări a câte 20 min/fiecare dar relevante pentru un afiliat SEO le-am considerat doar pe 7 dintre ele (de unde am și luat notițe).

Dintre speakeri, pe câțiva îi mai știam de pe Twitter dar majoritatea îmi erau necunoscuți (destul de pricepuți totuși din modul de prezentare). Nu e neapărat relevant numele lor pentru că nu am de gând să disec fiecare prezentare în parte.

Notițe

În modul în care interpretează Google conținutul unei pagini, e importantă poziția anumitor cuvinte în cadrul textului și distanța dintre ele (fiecare cuvânt e tokenizat ca un vector și se referă la distanța dintre vectori). Ăsta e modul matematic de a face un robot să înțeleagă un text.

Ce vezi în top 10 pe Google acum pe o căutare, acesta e consensul Google-internet pe termenul respectiv (legat de modul de înțelegere al intenției/conținutului). Singur nu-l poți schimba orice ai face.

În SEO se folosește ca obiectiv termenul outrank (să depășești un competitor) dar mai înțelept e să folosești outsmart. Primul se referă la depășire dpdv. matematic (linkuri mai bune/multe, on-page mai bun => cursă de șoareci), al doilea se referă la o depășire la scală (folosind inteligența) și care-l face pe competitor să o ia practic de la 0.

Competitorii dpdv. SEO sunt diferiți de competitorii dpdv. business (ex: un site afiliat care vinde produsele unui magazin nu trebuie să fie considerat competitorul magazinului).

Un tip a făcut un site de test cu mult lorem ipsum și câteva cuvinte inventate pe un domeniu de tipul lkfjsdof.com pe care a testat diverse ipoteze pentru a putea face reverse engineering algoritmului Google. A dovedit următoarele chestii:

  • Google can’t read – a pus multe înjurături în pagina și căutând cuvintele inventate, site-ul tot a apărut în rezultate.
  • Google can see – a ascuns anumite cuvinte (cu CSS/injectate cu javascript) și site-ul tot a apărut în rezultate pe cuvintele respective.
  • Google Ads ajută la SEO (mai ales atunci când bugetul de crawl rămâne blocat o perioadă bună de timp la un anume nivel sau încă nu ești considerat relevant pentru anumiți termeni).
  • Linkurile nofollow transmit putere către site-ul link-uit.

Conținutul cu adevărat bun în care merită să investești mult este bun doar pentru conversie, mai puțin pentru SEO.

Prezentare mai tehnică cu exemple de cod și prompt-uri GPT despre cum să folosești anumite tool-uri pentru a extrage date din API-uri și a le pune laolaltă.

Google își asumă riscuri pentru fiecare site pe care-l indexează. Risc de cost și de calitate. Fă ca aceste riscuri să fie cât mai mici.

Orice subiect de conținut poate fi abordat din foarte multe perspective.

Oferă răspunsul în cadrul conținutului cât mai repede (propoziții scurte, cuvinte puține dar importante – crește densitatea informației). Se leagă de prima notiță legată de distanța dintre vectori.

Analizează în Search Console dacă în top cuvinte pentru o pagină ai corelare între nr. clickuri și impresii. E posibil să dai peste cuvinte unde ești afișat de multe ori dar ai click-uri puține pentru că titlu/descriere nu e pe intenția căutătorului. Top cuvinte trebuie să se regăsească în titlu/descriere/h1 și primul paragraf.

Nu mai prioritiza strategia SEO pe bază de cuvinte cu volum nr. căutări/dificultate (abordându-le pe cele cu volum mare și dificultate mică) și focusează-te pe cuvintele cu câștiguri mari (chiar dacă au căutări puține).

Concluzii

Elementul comun în prezentările multora a fost ChatGPT (și nu numai, LLM-uri în general). Cu accent pe automatizare (API-uri, Google Sheets, Google Apps Scripts) și ideea de a ajunge cumva la un prompt cât mai eficient.

Toți cu care am vorbit au deja top of mind LLM-urile când vine vorba de scriere conținut (cu retușare umană ulterioară).

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Conferințe
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.