Cum să atragi afiliații în programul tău de marketing afiliat?

Ce informații esențiale consider că trebuie să conțină descrierea unui program de afiliere.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
person in black suit hired an employee

Acum câțiva ani, numărul de programe de afiliere din care puteai alege pentru o anumită nișă era unul destul de limitat. Nu-mi păsa de informații precum valoarea comisionului, perioada de recurență sau de istoria companiei. Mă bucuram că aveam acces la alte câteva sute/mii/zeci de mii de produse pe care le puteam folosi în site.

Primul site automatizat pe care l-am făcut a fost lareducere.com și pe baza informațiilor din feed puteam detecta zilnic produsele la reducere și să generez pagini cu ele. Pentru mine era wow să apară un nou advertiser căruia să-i folosesc produsele pentru a genera pagini (era pe vremea când mai multe pagini indexate în Google = mai mult trafic).

Odată cu trecerea anilor și succesul Google de a elimina acest tip de SEO Spam (vezi Google Panda Update), afiliații își aleg mai atent magazinele și produsele pe care le promovează. Având in vedere că aducerea de trafic a devenit din ce în ce mai scumpă, afiliatul își dorește să redirecționeze vizitatorul acolo unde sunt cele mai mari șanse să cumpere. Nu mai funcționează ideea de „la întâmplare„.

Batălia e acerbă

Bătălia între magazine se duce pe mai multe fronturi: furnizori, clienți, angajați și … afiliați. E din ce în ce mai greu pentru advertiserii noi să convingă afiliații să lucreze cu ei. Un advertiser nou pentru un afiliat înseamnă muncă în plus și rezultate incerte. De ce să schimbe ceva ce funcționează deja?

Indiferent că vorbim de trafic plătit sau organic, pentru a testa un nou advertiser, afiliatul trebuie ori să-și riște timpul, ori banii ori ambele. Secretul e că majoritatea sunt dispuși să riște, trebuie doar să-i convingi.

Cum îi convingi?

Site-ul

Primul lucru la care se uită afiliații este site-ul. Din punct de vedere al gamei de produse, al prezentării, al prețurilor. Afiliații au toate abilitățile necesare să recunoască destul de repede un site care vinde (știu UX, persuasiune, marketing, concurența etc). Unele detalii reflectă de multe ori și calitatea / profesionalismul angajaților / conducerii, un lucru foarte important într-o asociere de business.

Descrierea programului de afiliere

Majoritatea se limitează în a menționa comisionul, perioada de recurență și metodele de promovare acceptate/interzise. Ca și cum ar vorbi cu roboții.

Descrierea programului de afiliere este singurul loc unde ai ocazia să-i vorbești personal afiliatului și să-i câștigi încrederea. Să-i faci cunoscută povestea companiei, să menționezi dacă sunteți producători, dropshipperi, importatori sau orice altceva care vă poate poziționa mai bine față de concurență.

Orice este un avantaj față de concurență pentru client, este un avantaj și pentru afiliat.

Arată cifre ale business-ului (și updatează-le la fiecare 3 luni): rata de conversie, rata de retur, comanda medie, de câte ori cumpără în medie pe an un client etc. Afilierea este un business al cifrelor, afiliații își fac calcule pe baza unor cifre nu pe exprimări de tipul „rata de conversie peste media pieței”.

Dacă chiar nu ai niciun plus peste concurență la niciun capitol, mă tem că programul tău de afiliere (și business-ul) este sortit eșecului.

Cum NU îi convingi?

Odată ce am avansat în clasamentele publice ale rețelelor de afiliere am început să primesc tot mai des mesaje de recrutare de la noi advertiseri. Am impresia că e o recomandare de acțiune venită din partea rețelei dar realizată fiecare după cum se pricepe.

Mulți nici măcar nu se uită la site-urile din profil înainte de a trimite mesaj (să tragă rapid concluzia dacă-i pot ajuta sau nu în funcție de nișa lor) sau mesajul este unul foarte vag de tipul „Hai să colaborăm„. Niciun hook, nicio informație care să mă facă interesat (diferită de ce văd deja în descrierea programului).

Concluzia ar fi că e mai dificil dar nu imposibil să atragi afiliați, trebuie să fii transparent și să știi să identifici și să scoți în evidență atuurile tale față de programele concurente.

Afiliați, ce informații din descrierea unui program de afiliere vi se par cele mai utile în a lua decizia de a colabora?

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Advertiseri
0 comentarii

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.