Externalizarea creării de conținut pentru site-uri de marketing afiliat

Cum funcționează treaba cu externalizarea serviciilor de content writing.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
person holding apple keyboard

Dacă alegi să faci marketing afiliat prin intermediul unui website, pentru a scala proiectul și a ajunge la un număr cât mai mare de vizitatori și venituri, cel mai probabil vei avea nevoie să apelezi la diverși colaboratori pentru scrierea de conținut. Poți începe fără probleme scriindu-ți singur/ă conținutul, însă la un moment dat te vei plictisi sau nu vei mai avea timp destul pentru a păstra un ritm constant de publicare.

Eu mă entuziasmez și destul de repede la fiecare proiect nou și am obiceiul să o las mai moale cu cele mai vechi care au deja venituri. În felul ăsta ajung să am 5-6-7 site-uri dar cu timpul necesar să mă ocup personal decent doar de 1-2.

De conținut vei avea nevoie în special dacă îți dorești în viitor să ai cât mai mult trafic din SEO. Ce poate fi mai calitativ decât un vizitator care ajunge de bunăvoie pe site-ul tău (cu dorința de a cumpăra un produs) și fără a plăti (de fiecare dată) pentru asta?

Făcând un calcul simplu la cât trafic am avut din SEO anul trecut și considerând că altfel ar fi trebuit să plătesc în medie 10 bani pe click, ajung la concluzia că SEO mi-a economisit cel puțin 30.000EUR.

Unde găsești scriitori?

Cu cât trec anii cu atât mai mulți oameni încep să se ocupe de scriere conținut. Ce-i drept pare și job-ul preferat de generația millenials. Plătit decent, flexibil, creativ. Nu toți sunt buni, nu toți sunt ieftini însă e bine că avem de unde alege.

Personal am găsit colaboratori pe forumul SEOpedia, pe grupurile de facebook de Online Marketing și prin reclame pe site-urile proprii (ex: Vrei să scrii pentru noi, dă-ne mail aici). Dacă vrei musai persoane cu experiență într-o anumită nișă, recomand să cauți locurile unde se strâng acei oameni (nu neapărat scriitori) și să postezi acolo un anunț. Sunt șanse mari să găsești pe cineva cu ceva talent la scris și timp liber.

Există și varianta clasică de a căuta pe Google „scriere conținut” însă de obicei dai de agenții care subcontractează tot anumitor freelanceri și ajungi să plătești mai mult.

Ce fel de indicații le dai?

Pentru a-mi eficientiza timpul, nu încerc să fac micromanagement, adică nu le spun să abordeze subiectul X sau să folosească anumite cuvinte sau un paragraf să aibă Y caractere.

În general le explic ideea de ansamblu (titlurile și subtitlurile din articol, cine sunt oamenii care vor ajunge să citească textul respectiv, ce ar fi ideal să facă dupa ce citesc textul, unde va fi folosit și sub ce formă – au fost cazuri în care a trebuit să pun în brief printscreen cu un rezultat google ca să fiu sigur că au înțeles unde va apărea descrierea SEO pe care trebuie să o scrie).

Fiecare întrebare/nelămurire primită de la un scriitor o iau în considerare pentru a îmbunătăți brief-ul dățile viitoare. Dacă ceva n-a ieșit cum trebuie, în 90% din cazuri este din vina mea că n-am fost destul de clar în cerințe și îmi asum vina (adică plătesc încă o dată pentru a reface anumite secțiuni).

Obiectul meu pentru fiecare colaborare ar fi să iasă un text de minim nota 8. Tind întotdeauna spre 10 însă asta necesită timp și multiple colaborări până și scriitorul e capabil să înțeleagă ce-ți dorești cu adevărat.

Cum faci managementul colaborării?

Asta devine o problemă atunci când lucrezi cu peste 5 scriitori. Trebuie să știi ce subiect i-ai dat cuiva, să știi deadline-ul, în ce stadiu e cu el, cât/când trebuie să-l plătești etc.

Excluzând ideea că ești programator și poți să faci de la 0 un soft care să rezolve aceste lucruri, o soluție decentă este Google Sheets. Un fișier tip excel cu acces comun pentru fiecare scriitor în care ai ca și capete de tabel următoarele câmpuri:

  • Subiect
  • URL (fișier de lucru – conține brief + conținut)
  • Dată deadline
  • Cost

Feedback se poate da prin comentarii în fișierul de lucru.

Poți face sheet-uri diferite pentru cele în lucru / neplătite / plătite pentru o organizare mai detaliată.

Cum și cât îi plătești?

Oamenii sunt destul de diverși în modul de colaborare: PFA, PF, SRL, drepturi de autor. Plătesc vineri ce s-a lucrat săptămâna în curs. Prețul este per 100 cuvinte și diferă în funcție de complexitate. Încep cu un preț mai mic (de test) și le spun că dupa X task-uri prețul va crește la Y.

Un preț realist în 2022 pentru un conținut decent ar fi de 8-10 lei/100 cuvinte.

Dacă ți se pare prea complicat să găsești oameni, să faci management sau să negociezi prețuri, o soluție de început ar fi Whitepress. E o platformă gândită special pentru intermedierea colaborărilor de scris conținut. Au prețuri mai piperate însă e un bun început pentru a testa lucrul cu un colaborator. Vei ajunge probabil la un moment dat și la ideea de eficientizare însă deocamdată ar trebui să fie despre învățarea procesului mai mult decât despre costuri.

Lasă în comentarii ce tips&tricks ne poți da din experiența ta despre acest subiect.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie
5 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    david7 iulie 2022 9:33Răspunde

    Foarte util articolul pt incepatori. Nu ai scris nimic despre lungimea unui articol in functie de destinatie: review, informativ. E un minim in functie de destinatie sau nu conteaza lungimea atat timp cat se acopera tot topicul?

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi7 iulie 2022 10:52AutorRăspunde

      În afară de limitările tehnice (ex 140 caractere la descriere SEO) de puține ori impun limite. În funcție de titlu/subtitlu cam vine de la sine și lungimea. Nu mă arunc la subiecte foarte generale (adică mă pot arunca dar fac subtitlurile în așa fel încât să acopere o singură idee).

  • Ciprian Drăgoi
    david7 iulie 2022 12:46Răspunde

    Merci pt raspuns. Banuiesc ca tendinta celor care sunt platiti la 100 de cuvinte e sa scrie cat mai mult, nu neaparat calitate, dar atat timp sunt restrictionati de subtitluri nu se pot intinde peste o limita de bun simt. PS: poate faci si un articol despre structura unui site, cum grupezi keywordurile pe articole.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi7 iulie 2022 17:50AutorRăspunde

      Am dat de-a lungul timpului și de „mercenari” care le înfloreau doar ca să dea cât mai mult la numărătoare. „Mulțumesc și la revedere”. Cost of doing business.

  • Știrile SEO și PPC ale lunii iunie 2022 - Lumea SEO PPC9 iulie 2022 14:44Răspunde

    […] Externalizarea creării de conținut pentru site-uri de marketing afiliat – Afiliatti.ro https://afiliatti.ro/externalizarea-crearii-de-continut-pentru-site-uri-de-marketing-afiliat/ […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.