ChatGPT – mumă sau ciumă pentru marketing afiliat?

ChatGPT m-a pus puțin pe gânduri legat de viitorul marketing-ului afiliat prin conținut.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.
smartphone laptop working industry

Recunosc că de când s-a lansat ChatGPT și au început să apară tot felul de integrări și unelte care-i folosesc tehnologia, mă tot gândesc dacă are sens să mai continui cu vechiul mod de a face marketing afiliat. Avantaje pe care le aveam față de concurență pur și simplu au dispărut peste noapte din cauza ChatGPT. Consecințele poate nu sunt încă așa vizibile dar în mod cert vor fi afectați toți cei din vechea gardă.

Generarea de conținut text e acum la îndemâna oricui la un raport calitate-preț foarte bun și într-un mod foarte scalabil (modulul Jetpack integrează chiar un buton direct în editorul WordPress care scrie paragrafe întregi în câteva secunde). Pare că e magie.

Google și SEO

Google nu dă niciun semn că ar putea pune frână răspândirii conținutului generat de GPT-uri. Tehnic este imposibil de detectat cu acuratețe 100% faptul că un text este generat automat (mai ales unul generat de un GPT antrenat cu o cantitate uriașă de date). Tot ce poate face e să meargă înainte cu update-urile sale standard și să se lege de brand, popularitate, organizarea paginii, viteză de încărcare etc.

Uitându-mă prin aceste exemple de folosire (1 și 2) ale ChatGPT în scopuri de SEO, pot spune că luni/ani de experiență ale unui SEO-ist sunt acum anulați de câteva instrucțiuni date unui AI.

Deja văd o explozie a optimizării on-page și a organizării conținutului în pagină dusă la extrem. Conținutul pe termeni tip long-tail va fi atât de saturat încât va fi nevoie să apelăm la ideea de long-long-tail.

Dar ChatGPT nu scrie doar conținut

Știe să filtreze, să organizeze, să corecteze, să formateze și o mulțime de alte chestii pentru care aveai nevoie de o diversitate de skill-uri și hack-uri tehnice.

Odată cu GPT-4 a apărut și posibilitatea de a comunica prin API cu servicii terțe pentru a genera instrucțiuni pentru AI sau pentru a procesa răspunsul. Îl poți pune să intre pe site-uri în timp real, să preia de acolo o informație și să o folosească în prompt sau să trimită răspunsul către un serviciu de automatizare (ex: Zapier). Multe dintre lucrurile care până acum se făceau cu programare serioasă, acum se pot face din câteva instrucțiuni bine scrise și cu un cost mic.

If you can’t beat them, join them

Bineînțeles că n-am stat prea mult pe margine și am replicat proceduri pe care le folosesc cu colaboratori reali să fie folosite și de ChatGPT. Costul pentru aceleași task-uri făcute de ChatGPT este de 20x mai mic decât costul cu oamenii iar calitatea rezultatului este similară. Pe termen lung colaboratorii cel mai probabil se vor transforma doar în supervisori pentru ChatGPT.

Rezultatele date de ChatGPT și felul în care te poate ajuta e 100% dependent de ce știi să-i ceri așadar tot există niște pârghii de diferențiere față de concurenți (chiar dacă toată lumea va ajunge să-l folosească la un moment dat).

Tu cum ai integrat ChatGPT în activitatea de zi cu zi în marketing afiliat?

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Analize
1 comentariu
  • Multe știri de joi #4 #stiri - Lumea SEO PPC22 iunie 2023 10:41Răspunde

    […] ChatGPT – mumă sau ciumă pentru marketing afiliat? – Afiliatti.ro […]

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei.