Tipuri de site-uri monetizate prin marketing afiliat

7 tipuri de site-uri unde afilierea este modelul de business principal.

De Ciprian Drăgoi Îmbin programarea web cu marketing-ul afiliat de peste 7 ani cu scopul de a-mi dezvolta creativitatea și de a avea venituri pasive.

Deși termenul de „site de afiliere” e folosit în multe contexte, nu mulți au cunoștință despre ce înseamnă asta mai exact și cum arată un astfel de site.

Niciun tip de site din cele de mai jos nu e mai bun sau mai rău decât celălalt, sunt oamenii/companii care fac bani frumoși din oricare tip. Diferența o face beneficiul pe care-l aduce vizitatorului. Unii devin mai informații, pe alții îi ajută să se decidă mai ușor, alții află oportunitatea de a cumpăra la un preț mai bun sau primesc înapoi un procent din costul produsului.

Am ales doar acele tipuri de site-uri unde afilierea este modelul de business principal, lăsând la o parte site-urile de publishing (ex: știri) care mai introduc și ele răzleț câte un link de afiliere prin vreun articol.

Site de vouchere

Constant magazinele au campanii de reduceri pe bază de vouchere. O dată pentru că e cea mai ușoară metodă de implementat dpdv. tehnic opțiune (generezi un voucher care scade prețul coșului cu X%) și a doua oară pentru că vizitatorii au impresia că fac un deal bun folosind un cod la care n-au acces și alții (deși nu e complet adevărat).

Pentru unii oameni există acest obicei, înainte de a face comanda să dea o căutare pe Google pentru termenul „voucher magazin.ro”.

Aici intervin site-urile de afiliere care sunt optimizate dpdv. SEO pentru acest tip de căutări și care, pentru a afla codul voucher-ului trebuie să dai click (în acest timp ești redirectat prin intermediul unui link de afiliere către site).

Aș zice că e genul de site cu cea mai mare rată de conversie pentru că în momentul în care se dă click pe linkul de afiliere, vizitatorul e deja cu produsele în coș și cu cardul în mână gata să plătească.

Partea cea mai grea la acest tip de site este administrarea conținutului. Trebuie să fii în contact direct cu sute de advertiseri care să-ți comunice constant ce vouchere au disponibile.

Câteva exemple de la noi ar fi: cuponeria.ro, kuplio.ro, discount.ro, cupy.ro

Site de comparații prețuri

În funcție de notorietatea sau de strategia/eficiența fiecărui magazin, un produs de cele mai multe ori poate fi găsit online la prețuri diferite. Rolul acestor site-uri e să aducă la un loc prețul unui produs de pe mai multe magazine pentru ca vizitatorul să aleagă varianta cea mai bună pentru el.

Este probabil cel mai vechi tip de afiliere (dinainte să apară rețelele de afiliere, pe baza unor platforme proprii de tracking). Informațiile vin automat din feed-uri xml/csv și necesită skill-uri de programare destul de avansate pentru a le procesa și pentru a crea un astfel de site.

Exemple: compari.ro, price.ro, shopmania.ro

Nu te lăsa înșelat de temele de WordPress gata de instalat pentru un astfel de site, nu sunt gândite pentru a funcționa la scală și automat.

Site de review-uri

Aici ideea e să prezinți anumite produse într-un mod mult mai complex decât poți găsi în descrierea dintr-un magazin online. Poze mai multe, video-uri, cum se montează / folosește / întreține. Iar la final un buton „Cumpără de aici”.

Sunt persoane care cumpără produsele, le fac review și apoi le fac retur, recuperându-și banii. Dacă ai un site cunoscut, poți îndrăzni să ceri produse în teste de la anumite magazine, mulți nu vor spune „nu”.

Un exemplu de „Așa DA” este modul lui Radu Dumitru de a face review-uri: exemplu. Conținutul de calitate ia mult timp însă și rezultatele pot fi pe măsură dacă produsele sunt unele mainstream.

Exemple de site-uri de review-uri: gadget.ro, mobilissimo.ro, arenait.ro

Cele mai multe astfel de site-uri sunt din gama IT&C pentru că sunt produse de masă dar scumpe și potențialul comision este destul de mare.

Agregatoare de afiliere

Rolul unui agregator de afiliere e să adune produse de la mai multe magazine, urmând ca apoi să le prezinte/grupeze mai bine decât sunt pe site-urile mamă. Sunt o mulțime de produse bune raport calitate-preț la magazine mai puțin cunoscute dar la care nu ajung oamenii pentru că pe primele locuri în Google sunt aceleași 3-4 site-uri mari tot timpul.

Pentru un vizitator e un avantaj major să ajungă pe un site unde să vadă produse dintr-o anumită gamă grupate de la mai multe magazine (asta înseamnă ca nu trebuie să piardă timpul să mai intre pe 10 magazine).

Exemple: lovestyle.ro, tidy.ro, glami.ro, favi.ro

Site cu conținut generat de utilizatori (UGC)

Aceste tipuri de site-uri necesită de multe ori idei creative de a convinge oamenii să promoveze anumite produse. Ori că sunt liste de dorințe, ori că sunt dornici să arate ce și-au cumpărat (asta aducându-le puncte în societate) ori pur și simplu că vor să ajute pe cineva.

În România n-am prea multe exemple, doar site-ul propriu cadolist.ro (care însă nu prea a funcționat).

Deși nu mai sunt așa la modă, am mai observat în diverse comunități (forumuri de discuții) că fondatorii au implementat sisteme de conversie automată a link-urilor în link-uri de afiliere. Inevitabil în discuții, oamenii mai aduc vorba de anumite produse (punând link către magazin) și în acest fel se pot genera click-uri de afiliere fără prea mare efort.

Site de cashback

Ideea de cashback este folosită de mulți ani în industria de banking ca metodă de promovare a anumitor servicii financiare (în ideea de a impulsiona consumul). Cashback-ul este un joc în 3 (clientul, afiliatul, magazinul). Afiliatul primește comision de la magazin, comision pe care îl împarte cu clientul final. Magazinul e mulțumit că a făcut vânzare, afiliatul e mulțumit că a câștigat un comision, clientul e mulțumit că primește înapoi 1-2-3% din cât a plătit (pentru cei care fac multe comenzi online chiar se pot recupera bani frumoși folosind astfel de site-uri).

Mulți advertiseri oferă un comision mai mic unor astfel de site-uri pe ideea că vizitatorul ar fi decis deja să cumpere de la ei și că aportul afiliatului nu este unul atât de mare.

Site de nișă / micronișă

Probabil cea mai ușoară metodă de a încerca să câștigi bani din afiliere. Cei mai mulți pornesc site-uri despre pasiunile sau hobby-urile pe care le au și inevitabil ajung să vorbească și despre anumite produse. Este locul perfect de a te folosi de link-uri de afiliere. Dacă chiar te pricepi la domeniul respectiv, oamenii vor aprecia recomandările tale și nici măcar nu-și vor pune problema că sunt link-uri de afiliere și că tu vei câștiga comisioane de pe urma vânzării.

Bariera de intrare tehnică este destul de jos (practic instalarea unui WordPress) și în funcție de nișă, concurența poate fi destul de mică.

Exemple din România: blogdeinstalatii.ro, travelator.ro, aventurescu.ro

Dacă ai creat un altfel de tip sau mi-a scăpat mie vreo unul, aș aprecia dacă ai lăsa completări în comentarii.

Abonează-te la noutăți!

Vei primi un email de fiecare dată când postez un articol nou.

Categorii
Academie Idei proiecte
7 comentarii
  • Ciprian Drăgoi
    Adina6 ianuarie 2022 21:08Răspunde

    https://invacante.ro este monetizat prin afiliere Booking si 2P

  • Ciprian Drăgoi
    Ciprian7 ianuarie 2022 7:41Răspunde

    https://www.bodystocking.ro work in progress este cel mai recent proiect al meu ca agregator de afiliere. As completa lista si cu Bloguri personale care ar putea fi un mix de reviewuri, agregatoare sau de nisa like https://www.unarogant.ro

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi7 ianuarie 2022 8:25AutorRăspunde

      Bravo, arată bine. Îți recomand să generezi h1-h2-h3 si ceva continut text inclusiv pentru paginile de filtrare iar in pagina de produse mai arata si alte optiuni din aceeasi gama. Succes!

  • Ciprian Drăgoi
    Bogdan8 ianuarie 2022 20:54Răspunde

    https://casacustil.ro/ este al meu, pe home deco bazat pe conținut. Dacă ai avea un sfat, cu siguranță aș ține cont de el. Mulțumesc.

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi9 ianuarie 2022 10:48AutorRăspunde

      Bravo, arată bine și are conținut lucrat. Nu văd nimic pe ideea de „topic”, adică încearcă în pagina de articol în sidebar (sau la final) să ai doar link-uri către articole din aceeași categorie (tag) ca să întărești ideea lui Google că acoperi mai multe subiecte.
      Aș lăsa cuprinsul vizibil.
      Aș trece link-urile printr-un redirect suplimentare gen casacustil.ro/go/slug pentru un control mai bun în caz că trebuie să înlocuiesc un advertiser (poți face asta cu pluginul Redirection) + că vei avea și statistici.
      Spor!

  • Ciprian Drăgoi
    Pkr10 ianuarie 2022 12:22Răspunde

    Am și eu o nedumerire. Am mai multe site uri de micronisa pe casa și grădina și mă gândeam să fac afilieri pe el de tip review. Întrebarea mea este următoarea: pot pune in review și părțile negative ale unui produs?

    • Ciprian Drăgoi
      Ciprian Drăgoi10 ianuarie 2022 15:33AutorRăspunde

      Sigur, doar să nu dea impresia că „produsul ăsta e foarte prost, nu-l cumpăra”

Lasă un răspuns

Proiect lansat în noiembrie 2021. Este interzisă copierea conținutului fără menționarea sursei. 

%d blogeri au apreciat: